Beantwoord

Tv signaal weggevallen sinds vandaag in Leeuwarden

  • 26 February 2019
  • 7 reacties
  • 193 keer bekeken

SInds vandaag is het tv signaal in Leeuwarden weggevallen. Ik ontvang niets meer en vrienden van mij hebben op een ander adres precies hetzelfde probleem. Geen ontvangst meer. Wij hebben oude tv-tuners met insteekkaart.
icon

Beste antwoord door PeterG 16 March 2019, 16:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Kees, welkom hier. Dit kan goed kloppen. Het signaal in Leeuwarden is omgezet naar het nieuwe DVB-T2 signaal. Zie ook dit topic voor de laatste info. Heb je hier geen bericht over gehad? We hebben je, als het goed is, meerdere keren op de hoogte gesteld dat de apparatuur omgeruild dient te worden. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik dit eventueel ook voor jou in gang zetten.
Reputatie 7
Badge +24
Kees, ik heb al niets meer van je gehoord. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Ja, hoi. Ik had dit al zo'n beetje uitgedokterd. Nee, ik heb geen bericht gehad over omruilen. Ik heb namelijk geen abonnement, maar kijk gewoon ned 1,2 en 3 en regionaal. Kun je dan alsnog de tuner gewoon omruilen?
Nee, zonder abonnement zul je zelf een nieuwe ontvanger moeten kopen. Deze moet dan HEVC ondersteunen.

Beste mogelijkheden: https://amazon.de (je komt direct bij de dvb-t2 hevc)

Ik heb hier wat tips op een rijtje gezet. Dat is een greep uit het aanbod.
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/dvb-t2-in-nederland-welke-ontvanger-is-geschikt-voor-het-gratis-npo-pakket/
Reputatie 7
Badge +28
Jouw oude antenne is nog wel bruikbaar. De oude ontvanger is volkomen waardeloos. Die kan je milieubewust afvoeren.

Voordelen van de switch :

1/ Een prachtig beeld in HD-kwaliteit.
2/ Een extra zender: voor jou is dat RTV Noord.

Zo'n nieuwe ontvanger kost ongeveer 30 euro en is dat meer dan waard. (Zelf heb ik een XORO 7619 gekocht via amazon.de)
Reputatie 7
Badge +24
Hi Kees, de antwoorden hierboven kloppen helemaal. Dank heren voor de goede zorg. 🙂
Hallo mannen, dank voor de informatie en links. Hiermee kan ik uit de voeten. 🙏