Beantwoord

TV zenders

  • 3 April 2020
  • 6 reacties
  • 185 keer bekeken

waar is kpn* mee bezig e ik zit al een week zonder tv zenders,waar slaat dit op en vooral nu dat je ook nog binnen moet blijven.ik zit er over na te denken om over te stappen op ziggo.en als je er achter aan beld dan krijg je al een week te horen sorry hoor sorry we hebben storing en doen er zo snel mogelijk alles aan dat het weer werkt,maar dat duurt al een week,dan kunnen ze beter zeggen we doen alles mooi op onze tijd lekker rustig aan😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡


*Admin: reactie aangepast i.v.m. huisregels.

icon

Beste antwoord door Noordzee 6 April 2020, 19:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @beugeltje ,

In jouw vorige bericht bleek dat jij klant bent bij Scarlet. 
 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/kastje-digitenne-492827/index2.html#post936048

Als dat nog steeds zo is, dan moet je bij hun zijn met jouw klacht. Of ben je nu wel klant van KPN geworden? 

Reputatie 7
Badge +28

@beugeltje

Ben je nog steeds klant van Scarlet of ben je nu klant geworden bij KPN? 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @beugeltje, ik kan op jouw adres geen aansluiting bij ons vinden. Ik verwacht dat je dus nog klant bij Scarlet bent. Dan moet je daar zijn voor ondersteuning. 

Uit je oude topic haal ik dit:

ik heb hem al een uur aan staan maar geeft aan niet ondersteund

Dit is makkelijk op te lossen. Dat betekent dat de uitvoer van de ontvanger hoger staat dan je HDready tv aan kan. Ga er even mee naar buren (antenne niet nodig) met een Full HD tv. Je kunt dan via instellingen → beeld de instelling van ‘auto’ (of 1080p50) naar 1080i zetten. Dan kan je HDready tv het beeld van de ontvanger weergeven.

8888 wordt weergegeven bij eerste installatie en is (dus) geen foutmelding.

Provider.

Verder begrijp ik het Scarlet verhaal niet helemaal. Ik kan die provider niet vinden in Nederland. Wel in België met .be erin. Volgens Wikipedia valt het oude Scarlet Nederland nu onder Fiber Nederland. Echter is Stipte (vh. Scarlet) en nu is dat weer Fiber gestopt met Digitenne leveren na de omzetting naar HD.

Ik denk dus eigenlijk dat je ‘m via Online hebt. Die leveren digitenne voor een tweede tv indien je te weinig bandbreedte hebt voor 2 x interactieve tv.

I.i.g. ben je geen klant van KPN. Die heeft voor Rebox alleen de RBX2800 en jij hebt de XSP-4001TZAP en die levert KPN niet.
We kunnen je hier dus alleen voorzien van goedbedoelde adviezen.

Online leverde de Rebox ON-3001TZAP en jij hebt dus XSP-4001TZAP. Ik neem dus aan dat dat ook Online is!!
Op je bankrekening kan je zien welk bedrijf afschrijft :wink: .

Heb je wel beeld van het kastje maar nog geen zenders?

Antenne (goed) aangesloten? Brandt het lampje op de antenne? Staat de antenne wel gunstig voor de ontvangst? Bv bij een raam en liefst aan de kant van het huis waar ook de dichtstbijzijnde zendmast staat. (waar die masten staan kun je hier vinden radio-tv-nederland/digitenne.)

Is de antenne nog wel okee; je hebt toch nog niet dit modelletje...

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG 

In dat andere topic (zie mijn eerdere posting hierboven) hebben we (jij was er ook bij) Beugeltje geholpen om in ieder geval beeld te krijgen. De fout "niet ondersteund" hebben we toen al opgelost bij hem. 

Hij geeft aan dat hij nu sinds één week zonder zenders zit. Ik vermoed een foutcode 033, aangezien dat tegenwoordig best vaak voorkomt. Voor een activatie moet hij dan toch echt bij Online zijn. 

@beugeltje 

Probeer alvast dit hieronder en bel Online (088 0038500) voor een activatie : 

Dan kun je het zender zoeken nu nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 25. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.

Zet de ontvanger dan op CNN. Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 7
Badge +28

@beugeltje

Heb je inmiddels weer beeld na het uitvoeren van bovengenoemde instructie en het bellen naar Online?