Beantwoord

TV zenders instellen op nieuwe tv, hoe moet dat?

  • 6 December 2022
  • 4 reacties
  • 2041 keer bekeken

Gister nieuwe TV gekocht ( Samsung Smart Qled); bij het automatisch zender zoeken krijg ik de zenders van RTL, SBS en nog enkele niet door. Krijg dan een blauw scherm met de mededeling dat ik de Cl+ module moet installeren op het toestel ? Weet niet wat dat is en hoe ik die dan zou moeten installeren. Wie heeft er raad?

icon

Beste antwoord door Noordzee 6 December 2022, 16:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Ad Dankers ,

Heb jij Digitenne? Want je hebt waarschijnlijk zenders gezocht via de ether. (DVB-T2) Als je Digitenne van KPN hebt, kun je inderdaad met een CI+-module in jouw (moderne) TV rechtstreeks op die manier TV kijken als je ook een kleine tafelantenne gebruikt. 

Kijk je echter via KPN TV? Dan heb je de aparte ontvanger nodig en moet je die ontvanger via een HDMI-kabel aansluiten op jouw TV. 

 

Dank voor de reactie. Kijk inderdaad via KPN en heb geprobeerd zelf de zenders in te stellen. Heb een aparte ontvanger via hen, evenals ITV, maar nieuwe tv ‘reageert’op geen van beiden (??).

 

 

 aparte ontvanger ITV

Negeer dat instellen van zenders. En zet de tv gewoon op de respectievelijke hdmi ingang waar de ontvanger in zit. En je kunt kijken. 

Dankjewel! Probleem is opgelost !👍