Beantwoord

Twee vragen over Fox Sports

  • 21 January 2020
  • 5 reacties
  • 75 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
  • ​​​​​Op KPN en XS4All ITV (en bij diverse andere TV-providers ook) is Fox Sports 1 gratis. Waarom is dit op Digitenne niet?

 

  • Deze vraag is pure nieuwsgierigheid, geen klacht: Toen ik vorig jaar die nieuwe Digitenne tuner kreeg waren beide Fox Sports kanalen ongeveer een week gewoon te bekijken, terwijl ik daar geen abonnement voor heb. Vorige week is de tuner ongeruild vanwege storingen en nu kan ik Fox Sports weer (vermoedelijk dus ongeveer een week) bekijken. Waar ligt dat aan? 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 22 January 2020, 11:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @JeanneVanVliet ,

Helaas is Fox Sports 1 niet gratis via Digitenne. Fox Sports 1 en Fox Sports 2 zijn tegen een meerprijs van 9,99 per maand te zien. Dit is het beleid van KPN en dit is al heel lang zo.

(Ik ben zelf van mening dat bij de prijs van 17 euro per maand eigenlijk beide zenders gratis doorgegeven moeten worden maar dat gaat echt niet gebeuren.)

De eerst week worden bij een nieuwe ontvanger altijd alle kanalen doorgegeven. Het idee hierachter is om de nieuwe klanten een week de tijd te geven om de ontvanger te activeren. Dat activeren kost soms een uurtje en anders zouden die nieuwe klanten eerst een zwart scherm hebben op bijna alle zenders. Na een week wordt het gratis doorgegeven gestaakt omdat dan normaliter  de juiste activatiesignalen zijn opgepikt. En dat is te herkennen aan de abonnementsstatus JA in het menu. 

 

Reputatie 1
Badge

Ik krijg nu net na het aanzetten en overschakelen naar Eurosport de melding dat het abonnement niet geactiveerd is. Klantenservice gebeld, nieuwe CAS-ID bleek niet geactiveerd te zijn. Slordig, KPN!. Na herscannen zenders werkt alles weer. (Behalve Fox Sports, natuurlijk).

Reputatie 7
Badge +28

Dat activeren lukt inderdaad niet altijd perfect. Gelukkig is dit nu ook weer geregeld. 👍

Reputatie 1
Badge

Blijft toch raar dat het bij ITV wel gratis is. Je krijgt toch de indruk dat Digitenne maar een stiefkindje is voor KPN. Fox Sports 1 is weliswaar maar een soort ‘best of’ kanaal, maar 1 á 2 wedstrijden per weekeinde zien zou toch wel leuk zijn.

Leest u mee, KPN-productmanager Digitenne? (probably not).:smirk:

Reputatie 7
Badge +19

@JeanneVanVliet Fijn dat Noordzee je al op weg geholpen heeft, en dat het activeren van de ontvanger nu ook goed is gekomen. Ik snap wel dat je het gek vindt dat Fox Sports (deels) wel gratis aangeboden wordt bij Interactieve TV, en niet op Digitenne. Goed dat je dit aankaart en dit signaal aan ons doorgeeft. Het zijn heel verschillende abonnementen, waardoor er ook een verschil in mogelijkheden en bijvoorbeeld zenders zit. Ik ben ook bang dat het niet anders gaat worden, wat Fox Sports voor Digitenne betreft.

Als je nog vragen hebt, laat het dan gerust weten.