Beantwoord

Twee vragen over overschakeling nieuw signaal en tv's Digitenne

  • 20 July 2019
  • 16 reacties
  • 324 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Een. Sinds de overschakeling naar het nieuwe signaal (Dordrecht) heb ik problemen met RTL7. Als ik overschakel naar RTL7 duurt het soms wel 2 minuten voor ik stabiel beeld heb. Er komt dan ook steeds een melding 'geen Digitenne signaal' in beeld, terwijl de signaalbalk 100% signaal aangeeft. Bij overschakelen naar andere zenders (NPO1-2-3, Eén, Canvas, Eurosport) gebeurt dit niet.

Twee. Ik kom in beschrijvingen en advertenties voor televisies nog steeds de aanduiding 'geschikt voor Ziggo en Digitenne' tegen. Daar bedoelen ze volgens mij mee dat de tv over zowel een kabel- als een Digitennetuner beschikt (zoals mijn huidige tv, waar ik sinds de omschakeling dus niets meer aan de ingebouwde Digitenne-tuner heb en de losse ZXV tuner moet gebruiken). Zijn de tv-leveranciers- en winkeliers wel ingelicht over de veranderingen bij Digitenne?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Noordzee 21 July 2019, 20:48

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Jeanne,

De laatste twee jaar verschijnen er steeds meer TV's op de markt die een DVB-T2 tuner on board hebben die geschikt is voor de huidige norm : DVB-T2 h.265 oftewel HEVC.
Met die TV's kun je nog steeds rechtstreeks kijken naar NPO 1/2/3 en de regionale zenders.

Het probleem is dat de betaalzenders van Digitenne alleen maar te ontvangen zijn via een kastje wat je huurt van KPN.

Wat betreft de ontvangstproblemen van RTL 7:

Probeer is :
1/ Terug te gaan naar de fabrieksinstellingen via je menu.
2/ Opnieuw zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Geeft dit al verbetering?
Reputatie 7
Badge +28
Op 3 september 2019 volgt er trouwens nog een frequentiewijziging van de RTL en SBS-zenders. Vanaf dat moment wordt de ontvangst van deze zenders wat makkelijker.
Reputatie 7
Badge +28

Probeer is :
1/ Terug te gaan naar de fabrieksinstellingen via je menu.
2/ Opnieuw zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Geeft dit al verbetering?



@JeanneVanVliet

Heeft dit geholpen?
Reputatie 1
Badge
Afgelopen middag: Na het terugzetten van de fabrieksinstellingen en uitgebreid zoeken ging inschakelen van RTL7 weer 'normaal'. Echter, nadat de tuner tussen 6 en 8 uur uit is geweest zijn de problemen weer terug.

Sinds ik de nieuwe tuner gebruikte had ik ook het 'probleem' dat het geluid telkens even wegviel bij het begin van elk reclamespotje. Ook bij sommige 'gewone' tv-programma's viel het geluid soms even een paar seconden weg. Sinds de omschakeling naar DVB-T2 op 9 juli was dit probleem verdwenen. Echter, sinds het terugzetten naar fabrieksinstellingen en uitgebreid zoeken is dit probleem ook weer terug!
Reputatie 7
Badge +28
Dit klinkt alsof jouw ontvanger niet helemaal in orde is. Mijn advies is om deze ontvanger om te ruilen voor een nieuw exemplaar.

Vul dan wel jouw volledige profiel hier op het forum. Dan kan een moderator de ontvanger voor jou omwisselen.
Reputatie 1
Badge
Laat maar zitten. Ik wacht even af of die kanaalwijzigingen in september werken, zo niet stap ik over op Internet-TV (niet van KPN).
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @JeanneVanVliet, Welkom hier. Ik lees dat je problemen ervaart met je Digitenne ontvanger. Noordzee heeft je vragen beantwoord en wat tips gegeven, maar dit heeft niet voor verbetering gezorgd. Jammer. Hij geeft aan dat we de ontvanger kunnen omruilen en daar kan ik bij helpen. Je geeft als laatste aan dat je het wel afwacht t/m september of overstapt. Mocht je je toch nog bedenken, vul je dan je profiel in? Dan zorg ik ervoor dat jouw ontvanger wordt omgeruild voor een nieuwe.
Reputatie 7
Badge +19
@JeanneVanVliet, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!
Reputatie 1
Badge
Nadat ik al eerder in dit forum melding had gemaakt van problemen met de ontvangst van Digitenne (haperend beeld, alleen bij RTL 4/5/7 en wegvallend geluid) heb ik er nu nóg een probleem bij. Het beeld bevriest zomaar ineens (maakt niet uit op welke zender), het geluid gaat door en de tuner reageert niet meer op de afstandbediening. Alleen door het apparaat uit en aan te zetten met de schakelaar achterop is dit probleem te verhelpen.
Tuner resetten en 'uitgebreid' zender zoeken heb ik geprobeerd, dit helpt allemaal niets.
Ik heb geen vertrouwen in omwisselen van de tuner, is er enige kans dat dit goedkope Chinese prul nog wordt vervangen door een beter merk?

Admin: topic verplaatst naar lopend topic, volgens de huisregelsvan het forum
Reputatie 7
Badge +28
Welkom terug!

In jouw vorige topic had ik jou geadviseerd om jouw ontvanger om te ruilen voor een nieuwe.

Want het was al duidelijk dat jouw ontvanger kuren had.

Helaas had je daarna niet meer gereageerd, maar omwisselen kan natuurlijk nu alsnog.

Admin: post verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 1
Badge
Ik heb al geschreven dat ik geen vertrouwen heb in het omwisselen van het ene prul voor een zelfde prul. Ik wil weten of ik voor die 17 Euro abonnement per maand een fatsoenlijk apparaat kan krijgen dat wel werkt.

Admin: post verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 1
Badge
Ik wl hier nog even aan toevoegen dat ik meer dan 10 jaar naar volle tevredenheid de Topfield Tuner-recorder heb gebruikt, zonder dat ik er ooit problemen, anders dan ontvangststoringen door extreem weer, mee heb gehad. Om deze reden ben ik zo boos over de werking van dat nieuwe prul.
Reputatie 7
Badge +28
Ik begrijp dat je boos bent.

Maar het kan goed zijn dat dat nieuwe prul van jou niet helemaal in orde is.

Daarom is het toch raadzaam om eenmaal een nieuwe “prul” te proberen.
Want er zijn ook ontvangers die niet van dit soort kuren hebben. Anders zouden er hier veel meer klachten zijn.

Omwisselen dus.....

Admin: post verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
@JeanneVanVliet

Zoals je inmiddels weet is jouw vraag/klacht verplaatst naar het al lopende topic.

Maar om te komen tot een oplossing van het probleem is ook jouw medewerking nodig.
Hoi @JeanneVanVliet, Welkom hier. Ik lees dat je problemen ervaart met je Digitenne ontvanger. Noordzee heeft je vragen beantwoord en wat tips gegeven, maar dit heeft niet voor verbetering gezorgd. Jammer. Hij geeft aan dat we de ontvanger kunnen omruilen en daar kan ik bij helpen. Je geeft als laatste aan dat je het wel afwacht t/m september of overstapt. Mocht je je toch nog bedenken, vul je dan je profiel in? Dan zorg ik ervoor dat jouw ontvanger wordt omgeruild voor een nieuwe.

Vul dus even jouw profiel in, dan kan een moderator jouw een andere ontvanger sturen.
Reputatie 1
Badge
Ik merk het al, u heeft ook de cursus 'geef geen antwoord op de vraag van de klant, maar ga ijzerenheinig door met het afratelen van de standaard-antwoorden'. Ik weet genoeg.
Reputatie 7
Badge +19
@JeanneVanVliet, Jammer om te lezen dat je nog steeds problemen ervaart. Noordzee probeert je wel aan een oplossing te helpen. Door zijn advies zijn al heel veel klanten die dezelfde problemen met Digitenne hadden, geholpen aan een oplossing. Baat het niet dan schaadt het niet. Als je jouw gegevens invult, kan ik dit ook voor jou regelen.

Reageer