Beantwoord

Uitvallen van Digitenne ontvanger.

  • 25 March 2019
  • 13 reacties
  • 302 keer bekeken

Mijn Digitenne ontvanger valt iedere keer uit en ik krijg dan een code c437 te zien.
Weet iemand hoe ik dit probleem op kan loggen?
De ontvanger is een Topfield Harddisk Tuner personal recorder.
icon

Beste antwoord door Marina_ 29 March 2019, 09:56

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @D.J. Reijnhout, Zo te lezen heb je nog een oude ontvanger in gebruik. Deze moet worden omgeruild voor een nieuwe ontvanger. Vorig jaar hebben we de rechten verworven om Digitenne te mogen blijven uitzenden. Een voorwaarde daarvan is dat we gebruik gaan maken van een nieuwe techniek: DVB-T2. Ik kan dat toelichten, maar alle details en uitleg staan in dit topic. Hier lees je o.a. waarom je ontvanger omgeruild moet worden, welke voordelen dit heeft en wat dit verder betekent voor jouw abonnement. Via deze link kun je de ontvanger omruilen. Mocht er iets onduidelijk zijn, laat je het dan weten? Dan licht ik het graag toe 🙂
Die code geeft aan dat de voeding niet meer goed werkt (op dat moment). Reparatie kan maar heeft m.i. geen enkele zin meer aangezien het oude systeem uit de lucht gaat. Van af 9 juli is je Topfield schroot geworden.

> Marina_ schreef: welke voordelen dit heeft
Maar het nadeel dat opnemen niet meer kan wordt niet vermeld

In jouw woonplaats zal na 8 juli het huidige signaal uitgaan en kun je niets meer ontvangen (en opnemen) met deze ontvanger.

Wil je kunnen blijven opnemen na 8 juli dan is overstappen op Interactieve TV (van kpn of andere), kabeltelevisie of schotel een optie. V.a. 9 juli is opnemen met Digitenne-abonnement nergens meer mogelijk.

B.T.W. Een combi abonnement (tv/i-net/evt. vaste tel.) bij één provider is goedkoper dan een internet-abonnement en Digitenne afzonderlijk. Digitenne is eigenlijk peperduur (duurder dan I-TV van KPN bijv.) voor wat het biedt.
Hier lees je o.a. waarom je ontvanger omgeruild moet worden, welke voordelen dit heeft en wat dit verder betekent voor jouw abonnement. Via deze link kun je de ontvanger omruilen. Mocht er iets onduidelijk zijn, laat je het dan weten? Dan licht ik het graag toe :)
Beste Marina,
Bedankt voor je reactie en ik heb meteen geprobeerd om via die link die je me gaf mijn apparatuur om te ruilen alleen werkt die site niet goed 🤔.
Ik vul mijn laatste 3 cijfers in van mijn rekeningnummer in en druk op controleren gegevens,
daarna gebeurd er niets meer en kom ik niet verder meer.

Maar het nadeel dat opnemen niet meer kan wordt niet vermeld


Ik kan nu ook al niet opnemen met deze recorder dus dat maakt niets uit, als ik maar tv kan kijken.

PeterG schreef:

B.T.W. Een combi abonnement (tv/i-net/evt. vaste tel.) bij één provider is goedkoper dan een internet-abonnement en Digitenne afzonderlijk. Digitenne is eigenlijk peperduur (duurder dan I-TV van KPN bijv.) voor wat het biedt.


Daarom heb ik al jaren met veel genoegen een alles in 1 pakket + mobiel pakket van KPN en met de snelheid die nu hier geleverd wordt ben ik helemaal blij met KPN (van 16 Mb down / 3 Mb up naar 100 Mb down / 29 Mb up).
Reputatie 7
Badge +28
Dit probleem met de omwisseltool komt helaas vaker voor.
Een moderator kan jou met het omwisselen helpen.
Even geduld nog.... Ze komen vanzelf hier weer langs.
Reputatie 7
Badge +19
@D.J. Reijnhout, Zoals Noordzee al aangeeft kan ik je hiermee verder helpen. Zou je daarvoor je postcode nog willen toevoegen aan je forumprofiel? Zou je dan onder opmerkingen je smartcardnummer nog willen toevoegen? Aan de hand van deze gegevens kan ik ervoor zorgen dat er z.s.m. een nieuwe ontvanger bij een servicepunt in de buurt bezorgd wordt 🙂
@Marina_ Ik heb de gegevens aangevuld en ik hoop dat je nu alle gegevens hebt.
Als deze ontvanger binnen is waar kan ik dan de oude naar toe sturen of kan ik hem ergens naar toe brengen?
Reputatie 7
Badge +28
Je kan de oude ontvanger op het servicepunt inleveren. Denk eraan dat je oude antenne thuis laat staan. De antenne wijzigt namelijk niet.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor het aanvullen van de gegevens @D.J. Reijnhout. Het topic die ik in mijn eerste bericht heb gestuurd heb je die nog doorgenomen? De ontvanger kan ik namelijk omruilen, maar hier betaal je € 5,00 per maand voor . Het is niet meer mogelijk om met een eigen gekochte tuner gebruik te maken van het abonnement. Als je alleen de NPO-kanalen en de regionale zender wilt zien, dan kun je nog wel een eigen tuner aanschaffen. Mits deze de gebruikte DVB-T2 techniek ondersteunt. Als je de omruil door wilt laten gaan, ondanks de € 5,00 huur per maand kan ik de ontvanger vanaf 4 april omruilen. Dit kan niet eerder, omdat jouw abonnement op dit moment gewijzigd wordt naar een nieuw internet/tv abonnement.
@Marina_ De ontvanger die ik nu heb huur ik ook van KPN dus ik weet dat ik huur ervoor moet betalen en 5 euro is in ieder geval minder dan wat ik nu betaal.
Graag zou ik de omruil vanaf 4 april door zien gaan en als u dat voor mij wil regelen ben ik u zeer erkentelijk daarvoor.
Reputatie 7
Badge +19
Uiteraard! Ik heb het in mijn agenda gezet en krijg 4 april een reminder! Wanneer ik het in orde heb gemaakt, dan stuur ik nog een bericht met de verzendgegevens. Voor nu wil ik je bedanken voor je geduld en wens ik je een mooi weekend toe!
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @D.J. Reijnhout, Ik heb de nieuwe Digitenne ontvanger voor je aangevraagd. De bevestiging krijg je per e-mail. Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten?
Beste @Marina_ ,

Bedankt voor het aanvragen van de nieuwe Digitenne ontvanger.
De bevestiging heb ik inmiddels ook al binnen.
Als ik meer vragen heb over Digitenne of andere KPN producten dan laat ik het zeker op dit forum weten.

Reageer