Beantwoord

uitvallen ZXV7200

  • 10 August 2020
  • 18 reacties
  • 232 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Sinds  vorige week heb ik heb volgende probleem met mijn ZXV7200 decoder.

 

Deze valt regelmatig kort uit, meestal is het beeld zo weer terug maar ook een zwart beeld komt regelmatig voor.

 

Ik heb alles al een keer gereset en de zenders opnieuw geïnstalleerd maar ook dit is niet de oplossing…

 

Iemand hier ervaring mee ???

icon

Beste antwoord door Noordzee 11 August 2020, 16:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@JeroenLochem

Dit heb ik nog niet eerder gelezen. Dat wordt mogelijk een omruil van jouw ontvanger voor een ander exemplaar. 

 

Reputatie 3
Badge

@Noordzee ,

Oke, als dat de oplossing is dan graag.

Met zwart beeld bedoel je dat de monitor totaal geen signaal krijgt ?

Ik heb dat ook gezien onlangs nl. samen met enorme signaal variaties.

Reputatie 6
Badge +7

@JeroenLochem Als hij het altijd goed gedaan heeft tot 2 weken geleden dan kan het ook zijn dat je last hebt van een externe storingsbron. Dan krijg je soortgelijke verschijnselen. Is er wat veranderd in je huis in de buurt van de antenne met apparatuur die signalen uitzenden? Dat kan zijn een led lamp, buitenthermometer etc.

 

Als dat niet het geval is dan kan natuurlijk ook het kastje kapot zijn. De antenne kabel ook gecontroleerd op slecht contact (beetje de kabel wiebelen)?

Reputatie 3
Badge

Er is niets veranderd aan de situatie waar de ontvanger staat.

 

De antenne kabel lijkt me ook nog in orde.

 

Normaal gesproken heb ik ook bijna altijd 100% signaal sterkte en nadat het beeld weer terug is dan is het signaal bijna altijd 100%.

 

Soms heb ik alleen zwart beeld met de melding geen digitenne signaal.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

OK, als ik KeesYagi zo begrijp dan komt het door de variatie in het signaal. In dat geval kun je wellicht eerst nog wat uittesten. 

1/ Kijk of er een storingsbron staat in de buurt van jouw ontvanger of antenne, Denk dan aan bv een Led-lamp, DAB-radio, Modem of zelfs een buitenthermometer. Verplaats dieapparaten dan een stukje. 

2/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

4/ Richt de antenne eventueel bij aan de hand van de signaalmeter in jouw menu. 

 

Reputatie 3
Badge

@Noordzee,

 

Dit heb ik allemaal al uitgeprobeerd en dit bracht geen verbetering vandaar dat ik het hier op het forum geplaatst heb.

Reputatie 6
Badge +7

Vorige week begon ook de hittegolf. Heeft de ontvanger het misschien te heet?

Hoe lang heeft de ontvanger het wel goed gedaan?

Anders moet je even bellen met KPN want wachten op een KPN moderator voor een nieuwe ontvanger en/of antenne kan in deze periode wel een week duren.

Reputatie 7
Badge +28

@JeroenLochem 

Je hebt drie maanden terug een nieuwe buitenantenne gekregen, dat zal het probleem niet in liggen. 
 

Mijn advies blijft het omwisselen van de ontvanger voor een (wellicht) beter werkend exemplaar. 

Reputatie 7
Badge +28

@JeroenLochem

Je hebt drie maanden terug een nieuwe buitenantenne gekregen, dat zal het probleem niet in liggen. 
 

Mijn advies blijft het omwisselen van de ontvanger voor een (wellicht) beter werkend exemplaar. 

@JeroenLochem 

De wachttijd op het forum is momenteel zo’n negen tot tien dagen. Dus nog even geduld. 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @JeroenLochem, ik stuur een nieuwe Digitenne ontvanger naar de Primera bij jou in de buurt. Deze kan je vanaf vrijdag ophalen. Alle informatie vind je in het privébericht dat je zo van me krijgt. Belangrijk is dat je de antenne NIET mee stuurt :-).

Reputatie 7
Badge +28

@JeroenLochem

Dit heb ik nog niet eerder gelezen. Dat wordt mogelijk een omruil van jouw ontvanger voor een ander exemplaar. 

 

@JeroenLochem 

Hoe werkt jouw nieuwe ontvanger? Zijn de problemen nu opgelost? 

Reputatie 3
Badge

@Noordzee,

 

Ik heb de ontvanger vanmiddag geïnstalleerd maar nog geen tv gekeken.

 

Dus even afwachten of het nu opgelost is.

Reputatie 7
Badge +28

Mooi 

Ik neem aan dat je punten 2t/m4 hebt uitgevoerd:

2/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

4/ Richt de antenne eventueel bij aan de hand van de signaalmeter in jouw menu. 

Laat de ontvanger minstens een uur aanstaan, zodat de abonnementsstatus in het menu naar Ja kan springen. 

Reputatie 3
Badge

Ja deze stappen heb ik gedaan.

 

Alleen had ik eerder op kanaal 22 tvgld en op 33 rtvoost

 

Nu heb ik handmatig tvgld weer op kanaal 22 gezet (rf kanaal 26) ipv tv Drenthe die standaard geïnstalleerd wordt.

Maar hoe krijg ik rtvoost weer op kanaal 33 ??

 

Hier staat nu Flevo tv op maar wil dit graag gewijzigd hebben.…

 

Hoor graag hoe ik dit doe.

 

Alvast bedankt voor je reactie 

Reputatie 7
Badge +28

Op dit moment lukt dit niet. Later dit jaar komt er een software-update. Één van de doorgeven wensen is het tonen van alle beschikbare regionale zenders. In jouw situatie zou je dan vier regionale zenders gaan ontvangen. 
 

Helaas is het nu of Drenthe/Oost of Gelderland/Flevoland. Wat jij had, is nu niet meer mogelijk. 

Reputatie 3
Badge

Oke, jammer.

 

En op zich ook vreemd aangezien ik in het ontvangst gebied van Gld en Oost woon en totaal niet in de buurt van Drenthe of Flevoland.....…

 

Maar in ieder geval bedankt weer voor je info en nu afwachten hoe deze ontvanger zich houdt

( voor de 2e keer tiepen, grrrrr)

Bij mij bleek toch een korte doorverbind coax kabel de oorzaak en bij dit onderwerp gaf een betere coax een verbetering :

https://forum.kpn.com/digitenne-12/rts-stream-van-bouquet-1-niet-meer-te-ontvangen-505939