Beantwoord

uitzending gemist NPO

  • 4 March 2019
  • 11 reacties
  • 1338 keer bekeken

Sinds vorige week donderdag kan ik geen uitzending gemist van de NPO meer zien.
Ik krijg wel het keuzemenie, maar welke uitzending ik ook kies, het antwoord is : De opgevraagde aflevering is niet meer beschikbaar.
Wat kan het zijn?
icon

Beste antwoord door John123 4 March 2019, 16:38

Bekijk origineel

11 reacties

Even voor alle duidelijkheid, het gaat over Digitenne.
Digitenne biedt die mogelijkheid niet eens aan.
Dus mijn vraag: hoe wil je naar Uitzending gemist kijken?
HbbTV? Smart tv nos app? Anders?
Reputatie 5
Badge +4
Dat is een verandering van de NPO, alles is nu met DRM beschermd. Waarschijnlijk kijk je nog met de oude app uitzendinggemist. De nieuwe NPOstart app doet het wel (prutsapp) maar is niet op alle smarttv's te installeren.
Mopper de mopper op het internet hier over.

Dit alles heeft overigens niets met Digitenne te maken.
Christus. Ik zie het nu ook op de Smart tv-NOS-app. Een paar weken terug werkte het nog gewoon. TV is uit 2013, dus nog veel te jong om hiervoor te vervangen. Er werkt bijna geen enkele app meer op die tv.

KL*TE. Ik keek vaak buitenlandse series er mee als ik ze gemist had. Want die kan je via de tv-boxen van KPN en Ziggo niet terugzien (resp. Terugkijken en Replay).

Super super waardeloos dit.

P.S. kees47
Met een oudere TV kun je het dus nu niet meer gebruiken.
Maar wel nog via PC via https://www.npostart.nl evt. je pc dan met je tv verbinding (mijne kan via hdmi) maar is wel meer gedoe dan gewoon de app of HbbTV.
Reputatie 7
Badge +16
Is een Chromecast niet veel handiger?
Allemaal bedankt voor de reactie, Digitenne stuurt mij nieuwe kastjes en daarmee zou het wel mogelijk moeten zijn, afwachten maar.
Allemaal bedankt voor de reactie, Digitenne stuurt mij nieuwe kastjes en daarmee zou het wel mogelijk moeten zijn, afwachten maar.
Vergeet het maar. Het is geen functie van Digitenne. En zeker niet van de losse kastjes.
Via module, direct met de tv, werkt (werkte) HbbTV / uitzending gemist nog wel, maar in de kastjes zit het zéker niet. De LAN aansluiting achterop is intern niet eens aangesloten.

Idiote domme oplossing van de telefonische helpdesk. Daar werken te veel mensen die de producten niet kennen en volgens scripts werken.

Wel werkende oplossingen: nieuwe TV, of bij je huidige TV: Apple TV, Humax TV+ H3, streamen v.a. pc met Chromecast.

Wil je Uitzending gemist v.d. NPO weer via je televisie kunnen gebruiken is een van de oplossingen: een nieuwe TV of een los kastje voor de app's, zie onder. Daar werkt de NIEUWE app van de NPO wel op. De OUDE wordt sinds eind februari niet meer ondersteund. En dan bedoel ik dus HbbTV én de NPO-app op TV's ouder dan zo'n 4 jaar.

Hier precies hetzelfde probleem "Opgevraagde aflevering niet beschikbaar" zonder Digitenne. Het vervangen van die kastjes lost dát probleem dus niet op! Alleen een nieuwe TV. Of, minder dure oplossing, een Apple TV kastje of Humax TV+ H3.
Of van af je pc streamen ( http://www.npostart.nl ) naar je televisie met een Chromecast hdmi stick.
Reputatie 7
Badge +16
HbbTV werkt toch nog wel op NPO @PeterG ? Ga het vanavond nog eens testen.
Chromecast kan via de pc maar handiger is via een smartphone of tablet.
@Giant2000
Op mijn TV uit 2013 werkt het helaas niet meer sinds enkele dagen. Welke uitzending ik ook aanklik, je krijgt "De opgevraagde aflevering is niet beschikbaar" in beeld.
Gebruik je de HbbTV url via de laptop dan werkt het ook niet meer. Zelfde melding.
http://hbbtv.distributie.publiekeomroep.nl/nu/load/layer/gemist/deviceType/Default

Via www.npostart.nl werkt het nog wel (laptop).

Op m'n site volgende artikel gemaakt:
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2019/03/04/hbbtv-npo-werkt-niet-meer/

Zojuist via TotaalTV (ca. 13:00 uur)
https://www.totaaltv.nl/nieuws/npo-levert-geen-hbbtv-meer-op-oudere-televisies/
Reputatie 7
Badge +16
Ik zie het ja. Knap waardeloos, ik maakte vaak gebruik van HbbTV via mijn VU+ dus die zal het ook wel niet meer doen. Tijd om VTi, een van de weinige images die HbbTV ondersteunt, eens te wisselen voor een andere.
Reputatie 5
Badge +4
Dat is een verandering van de NPO, alles is nu met DRM beschermd. Waarschijnlijk kijk je nog met de oude app uitzendinggemist. De nieuwe NPOstart app doet het wel (prutsapp) maar is niet op alle smarttv's te installeren.Mopper de mopper op het internet hier over.

Dit alles heeft overigens niets met Digitenne te maken.Dat is een verandering van de NPO, alles is nu met DRM beschermd. Waarschijnlijk kijk je nog met de oude app uitzendinggemist. De nieuwe NPOstart app doet het wel (prutsapp) maar is niet op alle smarttv's te installeren.Mopper de mopper op het internet hier over.

Dit alles heeft overigens niets met Digitenne te maken.


Weet je dat zeker? Digitenne wordt nu geupgrade naar HD. Al kan ik zelf totaal geen band vinden. Maar mischien vind de NPO dat downloaden niet meer mag omdat in HD kan worden opgenomen? (Ik zie de band niet, maar het kan wel iets met elkaar te maken hebben?)

Reageer