Beantwoord

Umlauts worden niet meer geëscaped in de gids

  • 13 July 2019
  • 16 reacties
  • 287 keer bekeken

Dit probleem is weer terug sinds de DVB-T2 omschakeling.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 16 July 2019, 13:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Welke ontvanger heb je?

Van KPN:
ZXV7200 of RBX2800

Of een andere ontvanger (niet-kpn)?

Het gaat hier met leestekens ook niet goed in de ZXV7200.
Zxv7200 ik ook
Inmiddels heb ik begrepen dat gebruikers van de andere decoder, de rbx2800, helemaal geen gids hebben.
Zolang je het niet onder elkaar kan zetten lijkt me een papieren gids met Digitenne véél handiger. Of een gids via internet. http://www.tvgids.nl bijv.

Maar hier ook KPN ITV.
Reputatie 7
Badge +28
@KMC030
Goed dat je het aangeeft. Ik heb moderator @Erik_ in december al gewezen op problemen met de Gids (EPG). Het is bekend bij KPN en beloofd is dat het probleem wordt meegenomen bij de volgende software-update,

Jouw bericht is hier een mooie aanvulling op.

Ik verwacht dat de Gids (EPG) uitgebreid getest gaat worden voor de lancering van de volgende software-update.
Reputatie 7
Badge +28
Zo ziet het bij mij eruit voor de DVB-T2 zenders. (wel een oude foto gebruikt.)

Mooiere gids dan op m'n KPN-apparaat zxv7200.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor het melden, mensen! KMC, Peter, heeft een van jullie een foto voor me? Dan kan ik dit uitzetten bij de Digitennemensen.
Dingen als Australië en Pinguïns gaat fout. In de programmanamen en in de teksten.
Alles met een trema als ë en ï wordt getoond als à met iets erachter. (2 pijltjes naar links, bovenliggend streepje)

Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Peter! Ik ga mailen hierover.
Reputatie 7
Badge +30
Antwoord terug: ze hebben dit zelf ook gezien. Helaas is het iets dat alleen verholpen kan worden met een softwareupdate. En de eerstvolgende softwareupdate (voor beide boxen) zal niet eerder zijn dan nadat de hele omzetting voltooid is. Dat is dan inclusief de nog komende frequentiewijzigingen die lopen t/m oktober. Dus, in het beste geval: november.
Reputatie 7
Badge +28
En de eerstvolgende softwareupdate (voor beide boxen) zal niet eerder zijn dan nadat de hele omzetting voltooid is. Dat is dan inclusief de nog komende frequentiewijzigingen die lopen t/m oktober. Dus, in het beste geval: november.

@Erik_

Eerder schreef je dat de eerstvolgende software-update direct na de volledige overgang op DVB-T2 zou plaatsvinden. Dat zou dus nu kunnen. Ik zie geen reden om te wachten tot november vanwege een aantal frequentiewijzigingen. Dit staat op zich los van de overgang op DVB-T2.

De laatste echte update was in december 2018, daarna is er alleen nog een kleine aanpassing geweest in februari 2019 m.b.t. het zoeken op kanaalnummers.

Er zijn dusdanig veel verbeteringen door te voeren, dat het zonde is om nog langer te wachten. Voor een aantal problemen moet inmiddels wel een oplossing gevonden zijn.....

Kan jij wat meer vertellen over de reden dat het nu al zolang duurt (vanaf december) dat er verbeteringen doorgevoerd worden? In 2018 werden wel regelmatig updates uitgevoerd.

@DVB-T combiner
Reputatie 7
Badge +30
Na de omzetting inderdaad, en daar rekenen we dus ook de frequentiewijzigingen onder. Ik kan er ook niets anders van maken. Het gaat ook niet alleen om het toevoegen van nieuwe dingen en verbeteren van bestaande dingen in de software. We moeten ook oude DVB-T1 gerelateerde dingen verwijderen.
Reputatie 7
Badge +28
Bedankt voor je snelle reactie.

Maar aangezien DVB-T1 inmiddels volledig uitgefaseerd is, hoef je daarvoor niet te wachten op de freqentiewijzigingen.

De DVB-T1 dingen kunnen er nu meteen uit.
Terug van vakantie: ik denk dat er een software updateje geweest is.
- In de zap-bottombar is het in de zendertitels verholpen (te zien bij zender één bijvoorbeeld). In de Guide zit het nog wel. In de programmatitels in de zap bottombar ook.
- bij zappen van kanaal naar kanaal, duurt het na verschijnen van het beeld, nu anderhalve seconde voor het geluid doorkomt. Dat was eerder korter.
Reputatie 7
Badge +28
Zover bekend is er geen software update geweest.
Reputatie 7
Badge +30
Er is inderdaad geen update geweest van onze kant. Maar wellicht dat er in de aanlevering van de informatie iets veranderd is.