Beantwoord

Universele afstandsbediening Digitenne

  • 6 February 2019
  • 5 reacties
  • 1016 keer bekeken

Weet iemand of er een universele afstand bediening bestaat voor zo wel digitenne kastje als gewone tv, mijn moeder is dement en snapt niks van 2 afstand bedieningen! Net 2 keer KPN technische dienst gebeld en die zeiden uhhhhh. Dus ook daar word ik niet wijzer van. Help
icon

Beste antwoord door joss1965 7 February 2019, 07:42

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@Liesbeth3440, er zijn talloze universele afstandsbedieningen waarmee dat zou kunnen. Ik heb zelf goede ervaringen met Logitech, maar uiteindelijk gaat het er vooral om met wat voor afstandsbediening je moeder het beste overweg zou kunnen (alleen knoppen of kan het ook touchscreen zijn).
Check wel even of het digitenne kastje door de betreffende afstandsbediening wordt ondersteund.
Maar hoe weet ik of digitenne kastje het ondersteund, dat was ook de reden dat ik KPN belde om te vragen
Reputatie 7
Badge +10
Bijvoorbeeld voor de afstandsbedieningen van Logitech zie ik hier dat alle afstandsbedieningen het digitenne kastje van KPN (Rebox RE1800T) kunnen bedienen.
Een simpele maar zeer doeltreffende opslossing :
Een (computer) monitor met HDMI aansluiting.
Een versterker met luidsprekers ( voor GOED geluid )
Samen op een verdeelblok met schakelaar.

Schakelaar aan, even wachten : beeld en geluid.
Zo werkt dat hier al jaren.

De nieuwe digitenne ontvangers hebben een geregelde audio, dus maar 1 AB nodig met deze opstelling.

(onderwerp verplaatsen naar digitenne ?)
Het is nog interessant om te testen of de nieuwe digitenne ontvanger aan-gaat als er spanning op komt, door 'm ook op het verdeelblok aan te sluiten.

Dan zijn er ook verdeelblokken met een losse schakelaar, aan een kabeltje dus, dat is wel handiger en netter in veel gevallen.

Reageer