Vanaf 1 januari 2023 zit ESPN in het Digitenne basispakket

  • 18 November 2022
  • 9 reacties
  • 1859 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28

Voetbal kijken wordt voor Digitenne-klanten nog leuker. Vanaf 1 januari 2023 voegt KPN het eerste kanaal van ESPN toe aan de zenderlijst van het basispakket. Daardoor is ESPN (1 ) voor alle Digitenne kijkers gratis beschikbaar en kunnen echte sportliefhebbers het tweede en derde ESPN kanaal toevoegen als extra zenderpakket.

"Met een mooie sportieve winter in aantocht, ben ik blij dit nieuws te kunnen delen", zegt Gijs Isbouts van Digitenne. "KPN TV zijn al vertrouwd met ESPN in het basispakket, nu zitten sportliefhebbers ook bij Digitenne helemaal goed."

De zender ESPN (1 ) is straks te zien op kanaal 14. Digitenne-klanten die een betaald ESPN abonnement afnemen, kunnen ESPN zenders 2 en 3 bekijken via kanaal 25 en 26. "Daarmee zijn straks alle Eredivisie wedstrijden ook voor Digitenne-kijkers beschikbaar", aldus Gijs Isbouts. Omdat Digitenne gebruik maakt van frequentieruimte verdwijnt muziekkanaal Xite (kanaal 27), die tot nu toe als bonuszender werd aangeboden.

 

persbericht : 

https://www.overons.kpn/nieuws/kpn-zet-espn-in-de-basis-bij-digitenne/


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Persbericht is wel onvolledig. Op 14 zit vrt1 waar gaat deze naar toe? Op 26 zit Fox waar gaat deze naar toe? 24 en 27 zijn dan vrij. Wordt dus weer schuiven. Blijven Cartoon netwerk, at5 en ons op 25? En komen er bij espn3 ook zenders die de tijd als er geen wedstrijd is vullen?

Afwachten dus maar weer.

 

Reputatie 7
Badge +28

De zendervolgorde vanaf 1 januari 2023 is nu ook bekend:

Zendervolgorde vanaf 1 januari 2023

Zender Kanaal
NPO 1 1
NPO 2 2
NPO 3 3
RTL 4 4
RTL 5 5
SBS 6 6
RTL 7 7
NET 5 8
Disney-XDtot 18.00/ Veronica 18.00 9
RTL 8 10
Comedy Central 11
Nickelodeon 12
MTV 13
ESPN 1 14
Eén 15
Canvas 16
Discovery Channel 17
T.L.C. 18
Eurosport 1 19
BBC One 20
BBC Two 21
National Geographic Channel 22
Regionale zender 23
24Kitchen 24
ESPN 2 / AT5 / Cartoonnetwerk 25
ESPN 3* 26
FOX 27
RTL Z 28
Investigation Discovery I.D. 29
CNN 30
Ketnet/ OP12 31
True Amateurs (pincode) 32
Regionale zender 2 33
NPO2 Extra 34

* ESPN 2 en 3 worden alleen uitgezonden als onderdeel van het ESPN zenderpakket.

Vandaag 1 januari 2023. XITE is er niet meer, maar ESPN 3 staat niet tussen de andere zenders. Iemand anders ook dat probleem?

De wijziging is nog niet doorgevoerd @Gladiatorv .

Hier nog oude indeling. En ik heb ook nog steeds Xite op 27 ( gids ervan is wel leeg).

Reputatie 7
Badge +28

Ik had ook al getest. Nog geen wijzigingen te bekennen. Maar vrijwel altijd wordt zo’n wijziging doorgevoerd op de eerste werkdag na de ingangsdatum. Wordt vast in de loop van morgenochtend doorgevoerd. 

Inmiddels is het aangepast. 

Zelf heb ik daarna 14 en 24 van plek gewisseld om ESPN 1, 2 en 3 bij elkaar op volgorde te hebben. Zowel op de Sony tv ontvanger als de zxv7200.

Bedankt heren voor jullie comments 👊🏻

Ik vind het een beetje een bron van ergenis dat wat er op de digitene van kpn aan zenders bij is  gekomen.  Paramount pictures eruit, 2 zenders van ESPN erbij. Dus totaal 3 maal ESPN, waarvan 1 gratis en de andere 2 moet je voor betalen. Voor sportliefhebbers een uitkomst voor mij totaal niet.  Waar blijft sbs9 ??? Ik ben serieus van plan hierom de digitene op te zeggen, en over te stappen naar een andere provider !!!

Eh. Er is geen andere provider via de ether (door de lucht) @Adriana Jansen .

Maar heb je internet van kpn? Dan kun je er tv bij doen. Dat basispakket bevat al 65 zenders. Kost zelfs minder dan digitenne. Voor digitenne heeft kpn dure zendmast locaties nodig.