Beantwoord

Vanaf 1 juni 2019 verdwijnen de zenders FOX TV (kanaal 26), National Geographic en 24 Kitchen

  • 11 April 2019
  • 12 reacties
  • 4617 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28
Vanaf 1 juni 2019 verdwijnen de zenders FOX TV (kanaal 26), National Geographic en 24 Kitchen.

De zender Love Nature komt in de plaats van National Geographic. Voor de andere zenders die verdwijnen, wordt nog naar goede vervangende zenders gezocht.

De maandelijkse abonnementsprijs gaat per 1 juni 2019 omhoog naar 17 euro per maand.


EDIT (24/5 Ze blijven toch , zie verderop in het topic! )
icon

Beste antwoord door Noordzee 24 May 2019, 11:53

Bekijk origineel

12 reacties

Goede vervangende zenders?
Waarom vervanging zoeken voor iets dat goed is?
Prijsstijging en minder zenders, KPN wordt steeds minder aantrekkelijk! 😞
Elke week volg ik de keukenkampioendivisie via Fox. Ik vind het onacceptabel dat deze zender wordt geschrapt. Volgens mij ben ik al meer dan 25 jaar klant bij Kpn en heb het complete pakket van hun. Ik begin nu echt te twijfelen of nog wel klant wil blijven.
Reputatie 7
Badge +22
Ik ben benieuwd wat er voor de zenders in de plaats komt:
@Paul_ schreef:
De andere zenders die komen te vervallen zijn 24 Kitchen, National Geographic, FOX TV, WildHitz en Antena3. In het pluspakket vervallen de zenders BabyTV en NatGeo Wild. Dit zal gebeuren per 1 juni, we zijn uiteraard nog op zoek naar passende vervangende zenders.

Is hier al iets meer bekend over vervangende zenders?
@Laurens Grunder
Fox Sports heeft de rechten van de Keuken Kampioendivisie en de KNVB Beker. Voorwaarde is dat het óók op een open net bechikbaar is. Als Fox KPN kwijtraakt voor de open zender hebben ze te weinig aansluitingen om als open net zender gekwalificeerd te worden.
Ze zouden dan dus de vergunning voor de Keuken Kampioendivisie en de KNVB-beker kwijt raken. Gevolg: ook niet meer op Fox Sports te zien.

Dat willen ze niet. Ik verwacht daarom dat ze in dat geval meer samenwerking met Talpa/Veronica zullen zoeken. Alle live voetbalwedstrijden op die zender zijn/worden al verzorgt via Fox Sports.

P.S. op 1 juni is die competitie al afgelopen. Laatste speelronde: 3 mei.

Het gaat dus pas (weer) spelen m.i.v. het nieuwe seizoen.
Reputatie 7
Badge +28
De Fox/Disneygroep is zelf de oorzaak van het verdwijnen van deze zenders op Digitenne. Ze vragen gewoon teveel geld voor de doorgifte. Wat betreft Fox: Deze zender krijgt bijna geen kijkers, zelfs niet op voetbaldagen. Want dan kijken veel voetballiefhebbers al naar Fox Sports 1, wat bij veel voetballiefhebbers ook in hun pakket zit.

Ik vermoed hetzelfde als wat Peter hierboven al schrijft. Volgend jaar is dat voetbal vast op een andere zender te zien.

Fox wordt in de toekomst mogelijk opgenomen in het internet-pakket wat Disney nu aan het opzetten is.
Reputatie 7
Badge +28
Ik ben benieuwd wat er voor de zenders in de plaats komt:


@Paul_ schreef:
De andere zenders die komen te vervallen zijn 24 Kitchen, National Geographic, FOX TV, WildHitz en Antena3. In het pluspakket vervallen de zenders BabyTV en NatGeo Wild. Dit zal gebeuren per 1 juni, we zijn uiteraard nog op zoek naar passende vervangende zenders.
Is hier al iets meer bekend over vervangende zenders?


Wat jij aanhaalt gaat over ITV van KPN. Dat wordt in het ITV-gedeelte al uitgebreid besproken.
https://forum.kpn.com/internet-9/wijzigingen-kpn-zenderaanbod-en-prijzen-2019-470490

Wat betreft Digitenne: Drie dagen geleden werd de eerste zender bekend (Love Nature), de andere twee vervangende zenders gaan ongetwijfeld ook binnenkort bekend worden.

Als ik mag gokken : SBS 9 in de plaats van Fox.

En wat betreft 24 Kitchen: Ik zou voor 192TV gaan, dat is nou echt is een leuke zender.
Ik baal er behoorlijk van: zelf volg ik alle fantasy en science fiction series van Fox (Walking Dead, The Passage, The Gift enz.). Na het verdwijnen van o.a. SciFi-channel was het aanbod van dit type tv-series toch al mager en nu blijft er bijna helemaal niets meer over.
Mijn vrouw kijkt meerdere uren 24kitchen per week, waardoor ik dan vervolgens heerlijke maaltijden te genieten krijg.
Kortom: Ga door met onderhandelen en zorg dat jullie er uit komen. opgeven en opheffen is geen optie!

NIET BLIJ.
Gaat Disney channel alleen bij KPN eraf of ook andere providers. Want mijn kinderen kijken altijd naar deze zender en ik baal hier echt van 4 euro prijs stijging en minder zenders. Als dit zo blijft ga ik sowieso weg bij KPN. Ik betaal de hoofdprijs maar voor me kinderen blijft er weinig over zo.
Reputatie 7
Badge +28
@Mijn3kids :

Disney Channel zit niet op Digitenne. Mogelijk kan je beter hier reageren:
https://forum.kpn.com/internet-9/wijzigingen-kpn-zenderaanbod-en-prijzen-2019-470490

Want dat topic gaat over Interactieve TV van KPN.
Geen Walking Death , geen KPN , hoewl dat ze me nu in één keer een heel mooi aanbod doen
En dan nemen ze ook zelf contact op voor het aanbod .
Omdat ik per 1 juni overstap naar Ziggo .
Het zou KPN eraan gelegen moeten zijn om gewoon te proberen de zaakjes rond te krijgen met Fox .
Het gaat ze heel wat klanten kosten anders.
Reputatie 5
Badge +4
Gaat Disney channel alleen bij KPN eraf of ook andere providers. Want mijn kinderen kijken altijd naar deze zender en ik baal hier echt van 4 euro prijs stijging en minder zenders. Als dit zo blijft ga ik sowieso weg bij KPN. Ik betaal de hoofdprijs maar voor me kinderen blijft er weinig over zo.

Op dit moment alleen bij KPN, maar ik voorzie dat deze zender uiteindelijk bij alle providers gaat verdwijnen, wegens de aankomende streamingsdienst van Disney, maar dat is en blijft gissen. Niks is nog zeker.
Reputatie 7
Badge +28
BREAKING NEWS - FOX, National Geograpic en 24 Kitchen blijven BIJ DIGITENNE!

De zenders van Disney/FOX Networks Group blijven ook na 1 juni beschikbaar voor de klanten van Digitenne van KPN.

KPN maakt zich altijd hard voor het beste TV-aanbod voor zijn klanten. Daarbij zijn ze ook afhankelijk van de afspraken die ze kunnen maken met content partijen. Ook met Disney en FOX Networks Group hebben ze de afgelopen tijd gesprekken gevoerd en KPN is verheugd de klanten nu te kunnen informeren dat de zenders (FOX TV, National Geographic en24Kitchen) beschikbaar blijven.

Dit betekent wel dat de komst van Love Nature HD niet doorgaat per 1 juni 2019.

Reageer