Beantwoord

vastloper ontvanger en storing

  • 27 July 2019
  • 52 reacties
  • 868 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Reputatie 2
Badge
Mag ik lastig zijn?
Is het mogelijk dat deze op nummer 11 bezorgd word?
Mijn buurvrouw is thuis en ik ben op mijn werk.
Reputatie 7
Badge +19
@SebastiaanRenes, Dat kan ik niet meer regelen, maar met een briefje op de duur dat het pakket op nummer 11 bezorgd kan worden komt het vast goed! 🙂
Reputatie 2
Badge
Dank u wel
Reputatie 2
Badge
De antenne is geplaatst, het is de zelfde als ik had.
Tot nu toe is het beeld nog goed 🤗
Reputatie 7
Badge +28
Mooi, fijn dat de problemen nu opgelost zijn. 👍
Reputatie 2
Badge
De nieuwe antenne staat en ik heb weer perfect beeld maar.
Hoe markeer ik deze vraag als opgelost?
Reputatie 7
Badge +28
Dat heeft Marina al voor jou gedaan.
Reputatie 2
Badge
Dank jullie wel👍
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @SebastiaanRenes, Geen dank hoor! Wat fijn dat je nu goed beeld hebt. Je geeft aan dat je dezelfde ontvanger hebt gekregen, dat klopt ook. Heb je er wel een montageset bijgekregen? (just to be sure 🙂 )
Reputatie 2
Badge
Jazeker, deze zit er ook bij.
Reputatie 7
Badge +19
Gelukkig maar 🙂 Ik ga ervan uit dat het goed blijft. Anders horen we graag weer iets van je.
Reputatie 2
Badge
Ik heb nog steeds storing, voor bepaalde zenders moet ik de antenne verdraaien, ik heb een nieuwe antenne en ontvanger gehad maar het probleem blijft.
Ik denk dat ik maar weer terug gaat naar canal digitaal.

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
Op 22 oktober 2019 volgen er diverse frequentiewijzigingen. Misschien een idee om die wijzigingen nog even af te wachten?

Admin: post verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 2
Badge

Ik heb nu ook WEER storing, word er echt schijtziek van, andere antenne gekocht topkwaliteit kabel en WEER * ontvangst. 

Zijn dit echt van die goedkope Chinees * ontvangers?

Ik eis een vergoeding en geen standaard * antwoorden. 

*Admin: reactie aangepast i.v.m. huisregels en samengevoegd met bestaand topic.

Reputatie 7
Badge +28

Vervelend, dat je na een tijd lang goede ontvangst nu weer storing ervaart.

Voordat een moderator hier jouw vraag over vergoeding gaat beantwoorden:

Heb je jouw aansluiting nog eens goed nagelopen? De vorige keer lag de oorzaak namelijk bij jou zelf (corrosie) . Want zo dicht bij Lopik zou je een dijk van ontvangst moeten hebben…..

Reputatie 2
Badge

Corrosie MIJN schuld? Dat zat IN de antenne, niks mijn schuld die v5 antennes zijn niet waterdicht.

Natuurlijk zijn mijn aansluitingen goed en lange tijd goed beeld valt ook wel mee net anderhalve week, lijkt wel of er continu word bijgesteld, en te veel kan ook negatief zijn, als ik mensen op een te hoog signaal aansluit hebben ze ook storing. 

Kan ik een ander kastje kopen (mijn eigen keuze) en zelf activeren? 

Dan stuur ik die andere wel terug. 

En er zijn nog meer mensen met dezelfde problemen.

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Jij hebt vorige keer zelf geïnvesteerd in een Konig buitenantenne. 
 

Mojn voorstel is nu dat KPN jou (gratis) een nieuwe Funke V5 binnenantenne gaat opsturen. Want op jouw locatie zou een binnenantenne ook moeten werken. 
 

Er komt hier vanzelf een moderator langs. Die kan de situatie verder beoordelen en jou verder van dienst zijn. 

 

Reputatie 2
Badge

Natuurlijk heb ik zelf geïnvesteerd omdat ik bij de tweede antenne ook problemen had en bij de tweede ontvanger, met die antennes moet ik voor de npo zenders draaien en voor veronica ook de antenne weer draaien, daarom heb ik er nu één die rondom ontvangt, (en ik wil geen vergoeding voor de spullen die ik zelf betaald heb alleen wat compensatie op de nu al een aantal maanden durende slechte ontvangst) het signaal blijft goed alleen de ontvanger stoort regelmatig, dan geeft hij aan geen digitenne signaal en als ik op ant druk geeft deze gewoon signaal aan, daarom de vraag als ik zelf een ontvanger koop kan ik hem dan zelf instellen met mijn cas nummer enz...
nu met het slechte weer stoort deze vrij regelmatig.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hey Sebastiaan, vervelend dat je nog steeds storing ervaart. Als er wat mis is met de Funke v5 die je van ons hebt, dan wil ik die zeker voor je vervangen. Maar, met degene die je zelf hebt aangeschaft zou het prima moeten werken. Wat betreft de ontvanger, ik begrijp dat Marina die eerder dit jaar al voor je vervangen heeft? De kans is zeer klein dat je twee ontvangers zou hebben gekregen waar iets mee mis is. Ik ga er dan ook vanuit dat de ontvanger in orde is. Die nog een keer vervangen heeft geen zin. Dan kom ik toch weer uit op antenneplaatsing en zorgen dat die zo secuur mogelijk is uitgericht. 

 

Als ik kijk naar je postcode, dan is IJsselstein de dichtstbijzijnde mast. Gebruik je die? Je zou nog eens kunnen proberen of Utrecht of Maarssen beter werken. Soms is een mast een klein stukje verder juist een betere verbinding.

 

Het is helaas niet mogelijk om zelf een ontvanger te kopen en die aan je abonnement te koppelen. Je zou daarmee dan alleen maar de NPO en regionale omroepen kunnen bekijken.

Reputatie 5
Badge +4

Ik acht die kans inmiddels op 100%

 

Reputatie 2
Badge

Uitrichten gaat niet, deze antenne ontvangt rondom. 

Reputatie 7
Badge +28

Heb je op dit moment nog een werkende Funke V5 antenne? (Jouw oude KPN-antenne was immers defect geraakt?) 

Want dan lijkt het me een goed idee om met de nieuwe Funke V5 wat te gaan testen. Hetzij ergens binnen of wellicht ergens buiten. 

 

 

Reputatie 2
Badge

Met het oude systeem maakte het niet uit waar de antenne was, al gooide je hem onder je bed het deed het gewoon. 

Is het vooruit gegaan dit systeem? Nee.

Kost het meer? Ja.

Word er geluisterd naar mensen over het zender pakket? Nee.

Ga ik naar een andere aanbieder? Zeer waarschijnlijk wel.

En zo denken er nog vele meer er over. 

 

Sorry maar vernieuwing is niet altijd verbetering, zo verkeerd was het beeld niet voordat het HD moest worden. 

Reputatie 2
Badge

Oorzaak van de grote storing gevonden. 

WiFi antennes op de Camping, deze storen behoorlijk op antennes en het maakt dan ook niet uit wat voor kabel of connector je gebruikt. 

Ik zit dus precies in de hoek met de meeste straling, nooit aan WiFi gedacht. 

Dus ik neem mijn woorden terug en bied mijn excuses aan. (Niet voor hetgene over het uitrichten met de V5 antenne) 

Ik heb alleen nog af en toe storing met slecht weer. 

Dus nogmaals mijn excuses. 

​​​​​

 

Reputatie 7
Badge +28

Prima Sebastiaan,

Fijn dat je dit aan ons terugkoppelt.👍 Dan kan je nu weer ongestoord TV kijken met de feestdagen.