Beantwoord

Veelvuldige storingen met digitenne apparatuur

  • 2 April 2020
  • 15 reacties
  • 201 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

 

Niet persoonlijk bedoeld, maar nog even en dan stop ik het hele digitenne spul in een doos en stuur het terug. Nu geeft mijn andere ontvanger weer niet thuis: foutcode:E016 U hebt geen abonnement voor deze zender......CAS *. Ook lijkt het of de ontvanger (Reebox) "bevriest" afstand bediening werkt niet meer en kanalen kunnen niet gekozen worden. Na spanningloos werkt het weer.

Sinds de migratie naar de "nieuwe digitenne” een reeks van storingen en defecte decoders (HDMI)

Wat een ellende, elke keer wat.

Ben ik de enige ?

*Admin: CAS-ID in je Forum profiel gezet.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 3 April 2020, 18:39

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @AAZ 

Die foutcodes komen wel vaker voor. Dat gaat vandaag door een moderator opgelost worden. 
 

Verder kunnen we proberen of een reset van jouw ontvanger een oplossing gaat geven. 
 

1/ Haal de ontvanger eerst even een aantal seconden van de stroom af. 
2/ Zet de ontvanger weer aan.

3/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 
4/

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

5/ Zet de ontvanger op CNN.(niet zappen)

6/ Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 
 

Hopelijk geeft dit voor jou de oplossing.Zo niet, dan kan nog altijd jouw ontvanger worden omgeruild voor een ander exemplaar. 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @AAZ, bedankt voor jouw bericht! 

Ik heb snel even gekeken en ik zag het CAS-ID nummer dat je hierboven had genoemd niet staan. Deze heb ik dus, in plaats van die er nog in stond (en niet in je profiel stond), geactiveerd. Wil je de stappen hierboven eens uitvoeren om te kijken of dit heeft geholpen?

Reputatie 2
Badge

Ik heb zojuist de gehele procedure doorlopen. Helaas geen resultaat. Ik wil graag tv kijken als ik thuis kom. Toch te gek voor woorden dat ik alles uit de kast moet trekken om ontvangst te krijgen. Dit moet snel beter kpn.

Na de gevolgde procedure nog steeds foutcode:E016_0. CAS.4657_149-872_7

Reputatie 7
Badge +28

Heb je wel CNN kunnen vinden? Laat de ontvanger dan op CNN staan. De activatie kan wel een uurtje duren.  

Reputatie 2
Badge

Tja, dat zit ik nu te doen. Overigens zit CNN bij mij op kanaal 30. 27 is bij mij Xite……..

Dus graag wel correcte info.

Ik ben blij met de snelle hulp, maarrrrrrrrrr zo wil ik niet door gaan.

Reputatie 7
Badge +28

@AAZ

De bedoeling is om handmatig te zoeken op RF-kanaal 27. (Dat is een ander woord voor een frequentie) CNN zit inderdaad op voorkeuzekanaal 30. Maar ik kan mij de verwarring wel voorstellen.

Nog even de instructie : 

Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

Dan kun je het zender zoeken daarna nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.

Dan vindt je 7 TV zenders. Zet de ontvanger op CNN (voorkeuze 30) en laat de ontvanger aanstaan. Het kan wel een uurtje duren voordat jouw ontvanger de activatie oppikt. De TV kan eventueel uit. Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Misschien wil @Susan_  het activatiesignaal nogmaals versturen? 

 

Reputatie 2
Badge

Inmiddels zijn wij ruim 2 uur verder en zit ik al ruim een dag zonder werkende decoder. @Susan_ heb ik ook niet gehoord. Kan iemand mij uitleggen wat de oorzaak is ? Ik heb de decoder namelijk een aantal dagen niet gebruikt en niet uitgezet….hoewel dat toch ook wel zou moeten kunnen….doe mij maar weer een smart card, want dit is broddel werk.

Hoi @AAZ . Het forum is niet de ideale plek voor het melden van acute storingen. Voor direct en snel contact is chat of bellen effectiever. 

Los daarvan heb ik slecht nieuws: Het toevoegen van je cas id is vastgelopen in onze systemen en dit moet worden opgelost door een backoffice. Het nog slechtere nieuws is dat dit maximaal 3 werkdagen kan duren. Daaronder valt dus niet het weekend. Uiteraard hoop ik dat ze er sneller aan toe komen maar ik bereid je al vast voor het ergste scenario.

Mijn excuses namens KPN. Als ik de mogelijkheid had gehad, had ik dit voor je bespoedigd. Die optie heb ik niet. 

 

 

Reputatie 2
Badge

Hoi @AAZ . Het forum is niet de ideale plek voor het melden van acute storingen. Voor direct en snel contact is chat of bellen effectiever. 

Los daarvan heb ik slecht nieuws: Het toevoegen van je cas id is vastgelopen in onze systemen en dit moet worden opgelost door een backoffice. Het nog slechtere nieuws is dat dit maximaal 3 werkdagen kan duren. Daaronder valt dus niet het weekend. Uiteraard hoop ik dat ze er sneller aan toe komen maar ik bereid je al vast voor het ergste scenario.

Mijn excuses namens KPN. Als ik de mogelijkheid had gehad, had ik dit voor je bespoedigd. Die optie heb ik niet. 

 

 

Los daarvan heb ik slecht nieuws: Het toevoegen van je cas id is vastgelopen in onze systemen en dit moet worden opgelost door een backoffice. Het nog slechtere nieuws is dat dit maximaal 3 werkdagen kan duren.”

 

O ja en dan bellen…...20 minuten in de wacht...begrijpelijk proberen uit te leggen wat het probleem is…...ach daar ben ik ook al geweest !!!

En nu een voorzichtige poging doen dat dit forum niet de geschikte plek is ???????

 

Ja sorry Erwin ik ben ervan overtuigd dat je je best doet en “no hard feelings” maar dit is echt te gek voor woorden.

Nee hier moet de kpn/digitenne wat mee gaan doen !

 

Reputatie 7
Badge +28

Geen fijne situatie. En waarschijnlijk is het volgende overbodig, maar voor de zekerheid:

Je kunt nu nog wel TV kijken via de zenders NPO 1,2,3 en de regionale zenders. 

Reputatie 2
Badge

Erwin_

Rank

Erwin_

 4 uur geleden

Hoi,

Ik weet redelijk zeker dat die 46571498727 het nu blijft doen. Die staat goed in het systeem en is geactiveerd.
Uiteraard excuses voor het ongemak.
Die andere duurt wat langer want daar is echt iets misgegaan. Als deze ook eenmaal goed op de rails is gezet, is de kans op herhaling erg klein en ga ik er van uit dat je daarna ongestoord op beide tuners tv kunt kijken.

Groet

Erwin

 

@Erwin_ Erwin ook al persoonlijk bericht, maar hoe krijg je het in #$%%$#@#@ voor elkaar om de niet werkende decoder te laten werken en de werkende decoder te voorzien van de foutcode. Dus de opmerking “die andere” duurt wat langer raakt kant nog wal.

“Die andere duurt wat langer want daar is echt iets misgegaan. Als deze ook eenmaal goed op de rails is gezet, is de kans op herhaling erg klein en ga ik er van uit dat je daarna ongestoord op beide tuners tv kunt kijken.”

Ik kom nu van de regen in de drup…..had juist 1 werkende decoder meegenomen omdat ik tijdelijk elders vertoef……...

Kom op jongens……..


 

 

 

Reputatie 2
Badge

@Susan_ wil je mij alsjeblieft helpen ?

Het betreft nu dus de rebox decoder met cas nummer 7011-395-933-5.

Foutcode:E016-0 

Reputatie 2
Badge

Is deze topic nu gesloten ? Opgelost administratieve fout…..:rolling_eyes:

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik lees in een ander topic dat het nu telefonisch opgelost is. 

Reputatie 7
Badge +21

@AAZ ik lees in het verzameltopic ook dat het is opgelost, fijn! 

Reageer