Update: De omzetting van Regio Noord is succesvol afgerond
Vorig jaar hebben we de rechten verworven om Digitenne te mogen blijven uitzenden. Een voorwaarde daarvan is dat we gebruik gaan maken van een nieuwe techniek: DVB-T2.
Deze techniek wordt ook in andere landen gebruikt en geeft de mogelijkheid om zenders in HD-kwaliteit door te geven. Wel betekent dit dat we onze zendmasten moeten ombouwen, en dat alle klanten een andere ontvanger nodig hebben. We hebben een uitgebreid topic waarin jullie alles kunnen lezen over de nieuwe ontvanger en het wisselproces in het algemeen.
De eerste regio, Noord, gaan we in oktober omzetten. Omdat dit steeds dichterbij, hier een topic met meer specifieke informatie over hoe we dit gaan doen.
Heb je algemene vragen over de veranderingen bij Digitenne, stel ze dan onder het eerder genoemde topic. Heb je vragen specifiek over de tekst die hierna volgt, plaats dan een reactie onder dit topic :)
Regio Noord
Vanaf 2 oktober zetten we de zendmasten in regio Noord om. Regio Noord is, ruwweg, Groningen en Drenthe.
Dan is het natuurlijk belangrijk dat we voor die tijd bij alle klanten in die regio de tuners en insteekkaarten hebben omgewisseld voor de nieuwe ontvanger. Daarom gaan we vanaf 23 juli beginnen met het versturen van mails en brieven naar klanten in regio Noord. In de mail/brief leggen we uit wat er aan de hand is en vragen we om zelf de omwissel in te plannen via de online tool.
We hebben de regio verdeeld in vier groepen. De eerste groep krijgt komende week bericht, de tweede groep de week daarna enz..
Omdat ervaring ons leert dat mensen niet altijd reageren op mails en brieven gaan we ook herinneringen sturen. Dit gebeurt per sms (voor de klanten waar we een 06-nummer van hebben) en e-mail. Met tenslotte nog een brief als er herhaaldelijk niets gedaan wordt.
Uiteindelijk gaan we vanaf begin september smartcards uitzetten. De klanten kunnen dan alleen nog maar NPO 1-3 kijken. Daarbij gebruiken we dezelfde vier groepen, in dezelfde volgorde. Dat betekent dat elke groep zes weken de tijd heeft om zelf te reageren. Dit uitzetten, en de week waarin dat gebeurt, wordt ook vermeld in de mails en brieven.
Daarnaast zullen er advertenties verschijnen in lokale kranten en meldingen op de NPO door middel van rolkrant in beeld.
Let op: met 'alle klanten in de regio' bedoelen we alle mensen wiens abonnementsadres in regio Noord valt. Staat je abonnement geregistreerd op, bijvoorbeeld, een adres in Limburg maar ben je vaak in het Noorden, neem dan contact op met de klantenservice. Dan kunnen we handmatig een omruil inplannen.
Klantenservice is bereikbaar via chat, telefoon (0800-0402), Facebook, Twitter en natuurlijk ook via het forum hier :)
Update: 23 oktober 2018