Veranderingen bij Digitenne: Aanvullende informatie omzetting Regio 1 Noord [Afgerond]

• 22 juli 2018
  • 175 reacties
  • 20908 keer bekeken

Toon eerste bericht

175 reacties

TMoesel, een leuk excuus in de eerste a`linea maar ik geloof daar niet in. Andere aanbieders die via satelliet of glaskabel werken geven allen een ontvangst met uitgebreide mogelijkheden van opnemen enz. Ik denk eerder aan een ontmoediging beleid omdat Digitenne ontvangst steeds minder aftrek vindt, o.a. door uitbreiding van het glaskabelnetwerk. Staan ander aanbieders dan boven die zogenaamde wet?
Reputatie 7
Badge +11
De snelheid van de telefoonlijn is 3 mbit/s. . . .En een andere kabel/draad is er niet neem ik aan ?
Er zijn gebieden in nederland waar je met een kleine antenne een verbinding kunt maken met een mast voor een internetverbinding. Ik weet daar zo geen algemene naam of term van/voor
Op industrieterreinen zie je soms een serieuze mast voor dat doel.
Dus het is maar de vraag of er in je buurt zo'n dienst is.
Reputatie 7
Badge +28
Vandaag wordt de rolkrant getoond op NPO 1. Dit is om half 9, zowel eerder vanochtend als vanavond. Ik heb nog navraag uitstaan of en hoe vaak we dit gaan herhalen.

Moest er van dit topic eigenlijk geen sticky gemaakt worden?
Als we hier een sticky van wilden maken hadden we dat al gedaan 🙂 Het hoofdtopic is het blijvende sticky waar we graag de discussie over de wijzigingen willen centreren. Dit topic (en daarna de topics voor de volgende regio's) zijn tijdelijk relevant en worden gelinkt in het startbericht van het andere topic.
Reputatie 7
Badge +11
Aha, een rolkrant.
Goed idee, dat ga ik eens even bekijken en opnemen (jawel !).
Dat is dan alleen te zien op de 2 masten waar het om gaat nu eerst, of ?
Als ik het goed begrijp, om 8:30 en 20:30 op NPO1
Reputatie 7
Badge +11
Ik heb een opname gemaakt van 20:25 - 20:55
Maar niets gezien.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb een opname gemaakt van 20:25 - 20:55
Maar niets gezien.

Klopt. Hij staat alleen op de masten Groningen en Smilde aan.
Reputatie 7
Badge +11
Opname is gemaakt van de Groningen mast.
Reputatie 7
Badge +24
Dan is dat apart. Wellicht dat @Erik_ dit weet? Het wordt getoond via een zogenaamde tickertape, die onder door het scherm scrollt. Ik zit niet zo in de techniek maar zou het kunnen dat zo'n ding niet wordt opgenomen (ik denk een beetje hard op)?
Reputatie 7
Badge +11
Als de tekst in het beeld gebakken zit dan moet het gewoon zichtbaar zijn, dat kan niet anders.
Hoe lang zou deze tekst getoond zijn/gaan worden ?
Dan kijk in vanavond weer.
Reputatie 7
Badge +24
5 minuten. Ik ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb even navraag gedaan om te checken of de ticker gisteravond inderdaad is getoond. Ik kom hier terug als ik een antwoord heb.
Reputatie 7
Badge +28
De ticker heeft gelopen van 20:35 tot 20:40. Ze vinden het dan ook een beetje vreemd dat jij hem niet gezien hebt, @KeesYagi. Op welke mast sta jij uitgericht, Groningen of Smilde? En, welke regionale omroep heb jij (Noord neem ik aan)?
Reputatie 7
Badge +11
Mast groningen, RTVnoord.
Ik heb ws van 20:30 - 20:35 gekeken :-/
En de opname al weer weggedaan, vanavond nieuwe poging (?)
Reputatie 7
Badge +28
Ik weet niet zeker of we vanavond weer de ticker doen. Dat heb ik nagevraagd, nog geen antwoord. Ik heb inmiddels wel een video gezien van de ticker. Hij loopt boven in beeld langs. Gebruik je wellicht een zoomfunctie of niet-standaard aspect ratio waardoor het buiten beeld zou kunnen vallen?
Reputatie 7
Badge +11
Ik zie het wel, nee gewoon beeldvullend.
Zou het veel mensen op gaan vallen op deze manier . . ?
Reputatie 7
Badge +28
Ik hoop het. Het is in ieder geval niet het enige wat we doen om de FTA-mensen te bereiken. Er zal ook geadverteerd gaan worden in regionale/lokale bladen. We hopen zo de meeste mensen te kunnen ondervangen. Maar ik heb zelf niet de verwachting dat we volledig 100% van alle Digitenne gebruikers gaan bereiken. Er zullen dan ook wel klanten zijn die pas contact opnemen met ons op het moment dat hun beeld op zwart gaat. En FTA-mensen die ook dan pas gaan nakijken wat er aan de hand is met hun Digitenne.
Reputatie 7
Badge +28
De ticker staat, in ieder geval de komende dagen, elke dag gepland van 8:35 tot 8:40 en opnieuw van 20:35 tot 20:40. Als je een die momenten eens zou willen checken of je het dan wel ziet?
Reputatie 7
Badge +11
Vanavond wederom niets gezien.
Voor morgen weer ingesteld.
Reputatie 7
Badge +11
Gezien :
"Binnenkort verandert het tv-signaal. Voor ontvangst van dit en andere kanalen heeft u een nieuwe ontvanger nodig. Informeer bij de aanbieder van uw tv-ontvanger naar de mogelijkheden."
Reputatie 7
Badge +28
Mooi zo!
Reputatie 7
Ik zat zo es te denken, dat doe ik wel eens. Maar kan die ticker niet beter om 20:00 uur, als het nieuws begint, lopen? Ik denk dat je dan veel meer kijkers bereikt.
Reputatie 7
Badge +16
Voor een hoog technisch bedrijf als KPN een lachertje om met een simpele ontvanger te komen zoals we dat eigenlijk 50 jaar terug hadden.
In 1968 had je 2 analoge tv zenders: Nederland 1 en het net opgerichte Nederland 2 waar je een kastje voor nodig had. Alles was in zwart wit, verhouding 4:3. Digitenne heeft digitaal ruim 30 zenders in HD, in kleur en 16:9 verhouding.
Reputatie 7
Badge +16
Ik vind het trouwens wel vreemd dat ik steeds berichten van KPN krijg dat ik mijn tuners nu moet omwisselen. Ik woon in de provincie Overijssel. Sinds de toren van Smilde 7 jaar geleden is ingestort heb ik een buitenantenne van KPN gekregen en die heb ik op Zwolle gericht, storingvrije ontvangst 100%. Sinds die tijd kijk ik dus ook via de mast van Zwolle. Ik woon ook in de provincie voor TV Oost. Waarom wordt dan mijn smartcard nu al uitgeschakeld terwijl ik geen gebruik maak van die masten van noord?
Reputatie 7
KPN kijkt naar het adres waarop Digitenne staat ingeschreven. Lijkt me ook wel logisch.
Reputatie 7
Badge +16
KPN kijkt naar het adres waarop Digitenne staat ingeschreven. Lijkt me ook wel logisch.
En dat adres is in Overijssel dus in principe Zwolle. Niet in Drenthe of Groningen.

Reageer