Veranderingen bij Digitenne: Aanvullende informatie omzetting Regio 1 Noord [Afgerond]

• 22 juli 2018
  • 175 reacties
  • 20947 keer bekeken

Toon eerste bericht

175 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Screenshot is gemaakt op de mobiele telefoon via de VU+ app en kan je nooit vergelijken met het beeld op je pc. Niet vergelijken dus.
Gewoon afwachten tot je regio aan de beurt is, het beeld ziet er net zo uit als KPN itv Ziggo Canal Digitaal enz enz. Maar dan via dvb-t dus er valt niks aan te tonen hier, kan net zo goed een foto maken van genoemde providers.
Reputatie 7
Badge +16
Alsjeblieft, achtereenvolgens digitenne sd, canal digitaal hd, inyeractieve tv hd en Digitenne hd

Reputatie 7
Badge +28
Willen jullie de naam, van TV Drente laten aanpassen naar TV Drenthe ?
(Drenthe is namelijk met de h van heerlijk........)
Ik heb de naam nu handmatig maar even aangepast.

Als Drentenaar (Drenthenaar?) ga ik er alles aan doen deze grove fout recht te zetten ;)

-edit- Waar precies? Bij het zoeken van de zenders of in de programmainformatie onder in beeld? Klein nadeel van thuiswerken, ik kan het wat moeilijker testen.
Reputatie 7
Badge +20
Het gaat om de naam bij de ingelezen zenders op kanaal 60. (Smilde)
Deze naam is daarna ook te zien in de zenderlijst. Is waarschijnlijk eenvoudig aan te passen door de "technische dienst".
Reputatie 7
Badge +16
Volgens mij is de naam RTV Drenthe:

en RTV Oost

Reputatie 7
Is het geluid ook Dolby Digitaal van NPO, RTL, SBS e.d.? Via hdmi dan, want de zxv7200 heeft geen optical out.
Reputatie 7
Badge +16
Ik zal NPO eens kijken vanavond wat de specs aangeven, ik heb het geluid via een analoge NAD met Magnat's stereo installatie. Beter geluid voor je filmavond is er niet voor mij (nee, geen Dolby Digital voor mij).
Reputatie 5
Badge +3
Ik had eens zo'n vergelijk gedaan tussen de Liberty Go App en de Canal Digitaal App.
De Liberty Go App gaf hierbij net iets beter beeld (heel iets meer detai)
Zo'n vergelijk zou ik ook willen doen tussen Liberty Global TV HD en Digitenne HD.
Dan heb ik wel een 1080p screenshot nodig van het beeld zelf (dus niet een foto van het TV beeld). Of een video opname (Transport Stream),
Reputatie 7
Badge +16
Ik had eens zo'n vergelijk gedaan tussen de Liberty Go App en de Canal Digitaal App.
De Liberty Go App gaf hierbij net iets beter beeld (heel iets meer detai)
Zo'n vergelijk zou ik ook willen doen tussen Liberty Global TV HD en Digitenne HD.
Dan heb ik wel een 1080p screenshot nodig van het beeld zelf (dus niet een foto van het TV beeld). Of een video opname (Transport Stream),

Succes! Ik kan je er niet aan helpen.
Reputatie 5
Badge +3
Kan ik nog niet doen. Me regio (Deventer) moet nog over. Vandaar de vraag of iemand anders (van Regio 1) dit wilde doen.
Reputatie 7
Badge +16
Met een VU+ 4K kan je wel een screenshot maken, maar ik heb geen 4K tuner, ik zal dus een zwart beeld krijgen ben ik bang.
Reputatie 7
Badge +16
Is het geluid ook Dolby Digitaal van NPO, RTL, SBS e.d.? Via hdmi dan, want de zxv7200 heeft geen optical out.
NPO heeft geen dolby digital. Rest van de zenders kan ik niet controleren.
Reputatie 5
Badge +3
Dat is dan wel weer slecht. HD beeld zonder het bijhorende geluid.
Reputatie 7
Zeer frustrerend dat ik als laatste regio aan de beurt ben. Het SD beeld is zelfs te slecht om mee op te nemen van Digitenne. (onbegrijpelijk dat men dat dan wil met dat baggerbeeld. Maar aan de andere kant is niet kunnen opnemen ook geen optie). Mijn dvd's worden véél mooier als ik het, via scart, met de SD-kabeltuner (IR-FOX-C) op de dvd recorder opneem. Ook SD.
Nee, voorlopig blijft het hier alleen als radio-tuner in gebruik.
Reputatie 5
Badge +3
En voor Digitenne is er bijna geen toestel te vinden die DVB-T2 HEVC ondersteunt.
Vanwege beide redenen heeft KPN dus geen CI+ ondersteuning. Overigens kan met kabeltv ook veel minder i.c.m. een CI+.
@Munneke

Daar geloof ik dus niet echt veel van. Er zijn namelijk wel heel veel losse ontvangers te krijgen waar een CI+ module inkan. Dus op elke TV kan worden gekeken met een module. Het zal allemaal wel als doel hebben de boel zo veel mogelijk dicht te timmeren.

Ik ben benieuwd wanneer regio 2 (mijn regio) bekent gemaakt wordt.
Reputatie 6
Badge +9
Zeer frustrerend dat ik als laatste regio aan de beurt ben. Het SD beeld is zelfs te slecht om mee op te nemen van Digitenne. (onbegrijpelijk dat men dat dan wil met dat baggerbeeld. Maar aan de andere kant is niet kunnen opnemen ook geen optie). Mijn dvd's worden véél mooier als ik het, via scart, met de SD-kabeltuner (IR-FOX-C) op de dvd recorder opneem. Ook SD.
Nee, voorlopig blijft het hier alleen als radio-tuner in gebruik.

Wat is dan de aard van de in jouw ogen slechte kwaliteit? FEC errors? Matige de-interlacing? Of vind je de encodering niet goed genoeg (en welk aspect?)
Mijn referentie is de directe transportstream, afspelen ervan doe ik meestal softwarematig.
b.v. NPO-1: 2580 kbps mpeg2video yuv420p 704x576 [SAR 16:11 DAR 16:9] 25 fps
Reputatie 7
SD; 576; bij een bitrate van maar 3 Mb/s. Via de kabel is SD al stukken mooier met 4,5 Mb/s (mpeg2). Nee. Ik begrijp echt degenen niet die de laatste jaren enthousiast waren van Digitenne. Tenzij je 't mobiel of steeds op een andere plek gebruikt(e).
Maar op een vaste plek: i-tv. kabel. schotel.
Vind het beetje apart dat je niet ziet hoe dramatisch slecht DVB-T is. Zeer terecht dat dat eruit gaat. Ik zal ermee blijven opnemen via m'n HDD-recorder. SD maar dan wel veel mooier beeld met goede bron.

Ik ben blij met de wijziging. Alleen zit ik verdomde jammer in de laatste regio :(

Maar ik was de enige niet. In 5 jaar tijd is Digitenne gezakt van ca. 1 miljoen naar nog geen 200.000 abonnee's.
Reputatie 5
Badge +3
Het is nog maar de vraag of dat tij gaat keren. Mogelijk gaat dat aantal nog verder zakken tot onder de 200.000 klanten. Wat vinden mensen belangrijker slechte kwaliteit SD met opnemen en HBB-TV of HD met alleen live TV. Dat zal in de toekomst moeten blijken.

Zoals jullie nu onderhand weten val ik onder de eerste doelgroep in ieder geval.
Reputatie 7
Op mijn site opmerking dat teletekst van TV Drenthe het niet meer doet. Kan iemand uit de omgezette regio dat eens checken?
Reputatie 4
Badge +4
Ik zou zeggen dit is een winner voor KPN, voortreffelijk beeld en als het opnemen er ook nog bij gaat komen.
Dan gaat dit mensen trekken.
Ik geloof namelijk heilig in ether TV en vooral het een richting verkeer er van.
Dat ik kan kijken zonder dat er iets of iemand is, die kan zien wat ik kijk.
.
Theo
Reputatie 4
Badge +4
Op mijn site opmerking dat teletekst van TV Drenthe het niet meer doet. Kan iemand uit de omgezette regio dat eens checken?
Bij geen enkele regionale is er teletekst te zien.
Niet bij Drenthe, Noord, Friesland en of Oost.
Maar omdat ik handmatig was gaan scannen naar Drenthe, daar ik bij de automtische eerste scan Noord en Friesland had, heb ik nu toch mijn zin.🤣
Drenthe op 22 en Noord nu op 33, het kan dus wel!

Theo
Reputatie 5
Badge +3
Ik zou zeggen dit is een winner voor KPN, voortreffelijk beeld en als het opnemen er ook nog bij gaat komen.
Dan gaat dit mensen trekken.
Ik geloof namelijk heilig in ether TV en vooral het een richting verkeer er van.
Dat ik kan kijken zonder dat er iets of iemand is, die kan zien wat ik kijk.
.
Theo

Het is in ieder geval ideaal voor mensen die in een zorginstellig wonen/verblijven waar hufterige TV wordt opgedrongen (alleen macht) en geen schotel mag worden geplaatst. 😀
Reputatie 7
Hopelijk gaan ze dat nog herstellen. Dat vind ik wel een misser.

Ik zit helaas in de minst bedeelde regio. Waar ik woon kan ik nu al alleen NH krijgen. En ik heb begrepen dat de zenders in Noord-holland ook alleen die regiozender krijgen .... En ik ben als laatste aan de beurt voor de omschakeling. (dus kan ook niet echt ondersteuning v.u. ervaring bieden voor degenen die net om zijn of om gaan)
Reputatie 7
Badge +20
Maar omdat ik handmatig was gaan scannen naar Drenthe, daar ik bij de automtische eerste scan Noord en Friesland had, heb ik nu toch mijn zin.🤣
Drenthe op 22 en Noord nu op 33, het kan dus wel!

Theo

Ik heb inderdaad geen teletekst op TV Drenthe, maar wel teletekst op TV Oost.
Reputatie 4
Badge +4
Laat ik Oost niet geprobeerd hebben, na 3 stuks was ik daar wel weer klaar mee.
Om Oost weer te zien moet ik eerst een scan uitvoeren om deze weer zichtbaar te maken.
En scannen geeft bij mij alleen maar Noord en Friesland.

Theo

Reageer