Vraag

Veranderingen bij Digitenne: Aanvullende informatie omzetting Regio 3 (Brabant & Zeeland) [Afgerond]

• 27 februari 2019
  • 57 reacties
  • 6950 keer bekeken

Toon eerste bericht

57 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Oproepertje, wil iemand een camera of video opname maken van het uitschakelen van DVB-T1?

Regio 3 komt 12 Maart a.s.

Ik zit in regio 2, maar heb dit gemist. Ik dacht dat het signaal in de nacht van 12-2 en 13-2 eruit ging ipv. tussen 11-2 en 12-2.

Graag een opname met camera camcorder/fototoestel of mobiel, maakt niet zoveel uit zolang de kwaliteit redelijk is.. Een TS (Transport Stream) recording mag ook.
Graag posten op internet (liefs YouTube)

Alvast heel hartelijk bedankt! En niet geschoten is altijd mis...
Reputatie 7
Badge +28
Voor zover ik heb begrepen maakt dat niet uit, maar ik vraag het voor de zekerheid nog even na. Ik kom er in het weekend bij je op terug.
Boven in het topic word een melding gedaan van een drie tal frequentie wijzigingen namelijk:

Voor de mast Roosendaal gaat de frequentie van de RTS (bouquet 1) van 30 naar 33, deze wijziging blijft zo.

Voor de mast Nijmegen gaat de frequentie van NTS4 (bouquet 5) van 27 naar 30,
Voor de mast Venlo gaat de frequentie van NTS4 (bouquet 5) van 33 naar 30
Deze laatste twee zullen allebei nog een keer wijzigen, later. Dat laten we dan weten.

Nu is frequentie 30 voor bouquet 1 in gebruik op de zendmast in OSS waar ik mijn ontvangst van heb.
Nu is mijn vraag (ik woon in Mill) geeft de wijziging van de mast Nijmegen van NTS4 (bouquet 5) van 27 naar 30 geen storing op deze zelfde frequenties?
Reputatie 7
Badge +28
Dan zit jij inderdaad wel goed, Walter, jij maakt dan gebruik van of een mast in Eindhoven, of Den Bosch.
Reputatie 1
Bedankt!
Ik woon tussen Eindhoven en Tilburg dus volgens mij heb ik met de frequentiewijziging niets van doen.
Reputatie 7
Badge +28
Helemaal geen onbenullige vraag, Walter! Je hoeft in de basis zelf niets te doen. De ontvanger merkt zelf, op het moment dat je hem aanzet, dat er nu DVB-T2 doorkomt en zal dat uitzenden.

Er zijn drie masten waarbij elk één van de frequenties wijzigt. Dat zal ik ook nog even toevoegen bovenaan nu ik dat duidelijk heb. Dus als jij van een van deze masten gebruik maakt, moet je op de 12e even opnieuw zenders zoeken.

Voor de mast Roosendaal gaat de frequentie van de RTS (bouquet 1) van 30 naar 33, deze wijziging blijft zo.

Voor de mast Nijmegen gaat de frequentie van NTS4 (bouquet 5) van 27 naar 30,
Voor de mast Venlo gaat de frequentie van NTS4 (bouquet 5) van 33 naar 30
Deze laatste twee zullen allebei nog een keer wijzigen, later. Dat laten we dan weten.

Edit: De frequenties die wijzigen zijn veranderd, zie het startbericht voor de meest up to date informatie
Reputatie 1
Ik heb dit en het centrale topic doorgelezen en zit nog met 1 waarschijnlijk onbenullige vraag: Moet ik op 12 Maart nog wat doen of kan ik gewoon die avond het Digitenne kastje aanzetten en TV kijken? Ik kijk nu al met zo'n nieuw kastje (ZTE).

Reageer