Veranderingen bij Digitenne: Aanvullende informatie omzetting Regio 4 (Limburg) [Afgerond]

  • 20 March 2019
  • 127 reacties
  • 10409 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30
We zijn er bijna, mensen, Regio 4 is aan de beurt!



Uitleg over de achtergrond van het geheel, het wisselproces en de nieuwe ontvangers vind je in het hoofdtopic. In dit topic vertel ik meer over hoe de communicatie verloopt en wanneer we wat gaan doen.

Regio 4 wordt omgezet op 9 april. Dit gebeurt in de nacht tot aan vroege ochtend. De nieuwe ontvanger pakt dan op de 9e uit zichzelf op dat er nieuw signaal is.

Dan is het natuurlijk belangrijk dat we voor die tijd bij alle klanten de tuners en insteekkaarten hebben omgewisseld voor die nieuwe ontvanger. Limburg is een relatief kleine regio. We zijn in week 8 (week van 18 februari) begonnen met het uitsturen van mails naar de klanten.

Net als in de eerdere regio's hebben we de klanten onderverdeeld in groepen. Per groep krijgen deze klanten bericht. We zijn begonnen met een nieuwsbrief en vervolgens, in de weken daarna, aanvullende e-mails ter herinnering. Voor klanten waar we een 06-nummer van hebben sturen we ook sms ter herinnering.

In de mailings wordt uitgelegd wat er aan de hand is, en vragen we klanten om de omwissel in te plannen via de online tool op kpn.com/digitennevernieuwt.

Per 1 april (week 14) gaan we beginnen met het uitzetten van smartcards. Dit doen we in dezelfde groepenverdeling. Met een gedeactiveerde smartcard kunnen klanten dan alleen nog maar NPO 1-3 kijken.

Daarnaast zullen er advertenties verschijnen in lokale kranten en meldingen op NPO 1 door middel van een rolkrant in beeld om op deze manier (voornamelijk) de mensen te bereiken die zonder abonnement kijken. De rolkrant loopt vanaf afgelopen week (week 11) t/m week 14.

Heb je algemene vragen over de veranderingen bij Digitenne, stel ze dan onder het eerder genoemde topic. Heb je vragen specifiek over de tekst die hierboven staat plaats dan een reactie onder dit topic :)

Let op: met 'alle klanten in de regio' bedoelen we alle mensen wiens abonnementsadres in Regio 4 valt. Staat je abonnement in Regio 5 geregistreerd kun je vanaf 1 april omruilen via de tool op kpn.com/digitennevernieuwt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

127 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Ik zit in regio 2, maar heb dit gemist. Ik dacht dat het signaal in de nacht van 12-2 en 13-2 eruit ging ipv. tussen 11-2 en 12-2.

Graag een opname met camera camcorder/fototoestel of mobiel, maakt niet zoveel uit zolang de kwaliteit redelijk is.. Een TS (Transport Stream) recording mag ook.
Graag posten op internet (liefs YouTube)

Alvast bedankt!

Regio 4 komt 9 April a.s., dus hierbij het verzoek of iemand in regio 4 dit wilt doen.

Alvast bedankt! En niet geschoten is altijd mis.
Reputatie 7
Badge +28
Komende nacht is het zover. Limburg gaat over. Eigenlijk heb ik hier geen enkele vraag gezien van iemand uit Limburg. Dat moet dan ook wel een vlekkeloze overgang naar DVB-T2 worden.... 👌🏼
Reputatie 5
Badge +4
Of mischien een teken dat mensen over gestapt zijn op iets anders? :)😀😁😉

Een teken hoe populair Digitenne nog is?, net zoiets als satelliet TV provider JoyNEE daar hoor je ook altijd zo lekker veel over.

PS. Mischien wordt in Limburg het Digitenne signaal tegengehouden door de heuvels? 😀😁😄
Hallo mensen.
Heeft er iemand een update hoever ze zijn?
Duitse zenders in overvloed maar daar betaal ik niet voor😆 voor de rest geen signaal
Reputatie 7
Badge +30
Komende nacht is het zover. Limburg gaat over. Eigenlijk heb ik hier geen enkele vraag gezien van iemand uit Limburg. Dat moet dan ook wel een vlekkeloze overgang naar DVB-T2 worden.... 👌🏼

Ik ga ervan uit dat iedereen in Limburg wist wat er aan de hand was 😃

Daar op voortbordurend: de omzetting vannacht is ook weer goed verlopen!

Komende nacht is het zover. Limburg gaat over. Eigenlijk heb ik hier geen enkele vraag gezien van iemand uit Limburg. Dat moet dan ook wel een vlekkeloze overgang naar DVB-T2 worden.... 👌🏼Ik ga ervan uit dat iedereen in Limburg wist wat er aan de hand was :D

Daar op voortbordurend: de omzetting vannacht is ook weer goed verlopen!


Goed verlopen? Werkt nog niet zoals ik eerder al melden
Reputatie 7
Badge +30
Jammer dat te horen, Mestreech! Ik had je eerdere reactie net gemist tijdens het typen van de mijne. Normaliter pakt de ontvanger het nieuwe signaal automatisch op. Maar het kan zijn dat dit bij jou net niet helemaal goed gaat. Om te checken, je hebt al wel de nieuwe ontvanger?

Zo ja, herstart hem eens, en loop de antennewizard nog eens door. Kan zijn dat de antenne nu net even iets anders moet staan om het signaal goed op te vangen.
Hallo Erik.

Alles al gedaan zelfs een reset ik heb zelfs 2 kastjes zte7200.
Ben nu elders waar ze ook digitenne hebben en ook daar werkt hij nog niet.
Ik zit net over de grens heen in belgie wat al 10 jaar geen problemen oplevert ik neem aan dat jullie signaal sterkte niet veranderd daar wel de Duitse zenders gewoon beschikbaar zijn.
Reputatie 7
Badge +30
Hoewel er an sich aan de sterkte niets verandert zien we met de nieuwe ontvangers wel iets vaker dat de antenne anders geplaatst moet worden. Experimenteer daar nog wat mee. Kan zijn, als je hem in huis hebt, dat dichter bij een raam helpt. Of plaats hem buiten. Daarbij nog relevant om te weten: welke antenne heb je? Als dit namelijk een ouder model is dan de Funke v5, ga ik je nieuwen toesturen.
Hoewel er an sich aan de sterkte niets verandert zien we met de nieuwe ontvangers wel iets vaker dat de antenne anders geplaatst moet worden. Experimenteer daar nog wat mee. Kan zijn, als je hem in huis hebt, dat dichter bij een raam helpt. Of plaats hem buiten. Daarbij nog relevant om te weten: welke antenne heb je? Als dit namelijk een ouder model is dan de Funke v5, ga ik je nieuwen toesturen.
Ik ben al met de antenne aan alle kanten geweest.
Ik heb inmiddels al contact gehad daar ik op een camping sta en ik al weet 10 personen waar het ook niet bij werkt meer. Wij beschikken allemaal over de nieuwe antennes en ik heb de antenne zelfs 3 meter hoog staan zonder enig resultaat.
Reputatie 1
Goedemorgen Erik,

Mijn eerste post op dit forum, met meteen een hulpvraag.
Feitelijk dezelfde als 'Mestreech'.
Ik heb een ZXV7200 Digitenne ontvanger, een Funke DSC550 antenne en een Philips 32PFS536/12 televisie.
Ik gebruik Digitenne ,al een paar jaar tot volle tevredenheid, op de camping, gelegen op 2,3 kilometer van de Nederlandse grens in België.
Afgelopen middernacht (van 8 op 9 april) stopte de ontvangst van Digitenne. Tv en ontvanger uitgezet, van de stroom af en weer aan. Digitenne antennewizard gaf en geeft nu ook nog 'Geen Digitenne signaal'. Antenne verplaatst zoals in de aanwijzingen. Zonder resultaat.
Ik gebruik Digitenne ,al een paar jaar tot volle tevredenheid, op de camping, gelegen op 2,3 kilometer van de Nederlandse grens in België.
Graag een oplossing, waarvoor veel dank!
San lanaco sta je? Duizendpoot
Ik heb inmiddels ook al contact met kpn zelf gehad maar daar snappen ze ook niet erg veel. Ik hoor al van mensen hier op de kik dat ze nieuwe antennes gaan sturen terwijl het ontvangen van Duitse zenders wel werkt🤣.
De mast op daalhof zal wel omliggen😂
Hallo Erik

Ik hoor net van mensen die woonachtig zijn in Sittard dat ze daar vanmorgen tv gekeken hebben. Nu bij aankomst hier hebben ze niks meer. De korts bij zijnde antenne staat in Maastricht. Het zou me niks verbazen als de mast in Maastricht een probleem heeft en dat daar dus het probleem zit.
Ook ik woon op 2 km afstand van de grens in Belgie.
Alle duitse zenders perfect te ontvangen in HD. Echter geen NL.
Heeft dus niets met de kastjes te maken. Of....
Maar een paar dagen afwachten. Anders exit KPN
Reputatie 1
Ik woon aan de grens van tuddern, nog geen km van sittard, 4 jaar geen problemen gehad
Ik heb van alles geprobeerd, antenne zelfs op het dak gezet, signaalsterkte 0.0.%.
Vanmorgen en vamiddag 2x gebeld met KPN,, steeds hetzelfde verhaal, standaard dingen:

-nieuwe ontvanger (die heb ik al)
-antenne verzetten.
- reset de ontvanger.
- andere ontvangst kanalen geprobeerd....helemaal niks.

Niks werkt, en als klap op de vuurpijl gaat het abbonement ook nog omhoog in juli!!!!!

Binnen een paar dagen niet opgelost. dan is het einde KPN.
Verbazend dat er niemand van KPN meer reageerd sinds vanmorgen. Klaar voor de toekomst? We zijn terug in 1960 welke toekomst 🤔
Reputatie 1
Hier helaas hetzelfde issue. Net over de grens in Lanaken en geen digitennesignaal meer.....
Reputatie 7
Badge +28
@Mestreech @duizendpoot @Drim @bwkpn @Blijlevens en alle anderen met ontvangstproblemen in Limburg en net over de grens.

Willen jullie allemaal het Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Want een moderator kan jullie alleen helpen indien jullie gegevens bekend zijn. Het moge jullie inmiddels duidelijk zijn dat de ontvangst van het nieuwe Digitenne een stuk lastiger is dan het oude Digitenne. Dit is vaak op te lossen door het buiten plaatsen van de nieuwste antenne: De Funke V5. Deze kan door een moderator naar jullie worden opgestuurd. Het is sowieso zaak om de buitenantenne zo hoog mogelijk te plaatsen. Ook het nauwkeurig uitrichten van de antenne is nu veel belangrijker geworden.

Willen jullie in jullie reactie ook aangeven welke antenne jullie nu gebruiken?


Even voor jullie idee : Ik had hier in Drenthe ook ontvangstproblemen met het nieuwe Digitenne. Na de plaatsing van De Funke V5 op mijn dak was de ontvangst weer pico-bello.
@Mestreech @duizendpoot @Drim @bwkpn @Blijlevens en alle anderen met ontvangstproblemen in Limburg en net over de grens.

Willen jullie allemaal het Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Want een moderator kan jullie alleen helpen indien jullie gegevens bekend zijn. Het moge jullie inmiddels duidelijk zijn dat de ontvangst van het nieuwe Digitenne een stuk lastiger is dan het oude Digitenne. Dit is vaak op te lossen door het buiten plaatsen van de nieuwste antenne: De Funke V5. Deze kan door een moderator naar jullie worden opgestuurd. Het is sowieso zaak om de buitenantenne zo hoog mogelijk te plaatsen. Ook het nauwkeurig uitrichten van de antenne is nu veel belangrijker geworden.

Willen jullie in jullie reactie ook aangeven welke antenne jullie nu gebruiken?


Even voor jullie idee : Ik had hier in Drenthe ook ontvangstproblemen met het nieuwe Digitenne. Na de plaatsing van De Funke V5 op mijn dak was de ontvangst weer pico-bello.

Dat staat allemaal ingevuld bij mij. Antenne is de nieuwste en staat 5m hoog hier. Op de helpdesk kunnen ze al niks dus ja wie dan nog wel.
Overal lees je dat de mensen problemen hebben dus zit iedereen ineens op een verkeerde plek met een verkeerde antenne? Wie levert nieuwe kastjes zonder antenne terwijl ze 1 jaar geleden al wisten dat andere antennes problemen gaven KPN toch?
De sterkte zal wel veel te weinig zijn want de duitse zenders zijn prima te ontvangen die doen hem werk goed en hebben geen Chinese troep wat ze de mensen verplicht aansmeren. Vanaf 10u vanmorgen! Wacht ik al op telefoon zo wordt er bij KPN met de mensen omgegaan tegenwoordig. Als ze hun geld maar krijgen en voor de rest hoor je niks meer van ze of nu wel of niet werkt. Het einde van het verhaal gaat toch worden. Owwww ja maar u zit in belgie daar werkt het niet. Iets wat al 11 jaar Tot gisteren wel werkte. Overal op uw boot caravan tv kijken klaar voor de toekomst🤔
Reputatie 1
Gedaan
Reputatie 7
Badge +28
Mestreech,

Ik begrijp jouw frustratie. Ik ben het met jou eens dat het zendvermogen te laag is. Hier verder klagen helpt het probleem niet oplossen. Het is al lang bekend dat de ontvangst een stuk problematischer is met het nieuwe Digitenne, tenslotte zijn wij hier in Drenthe al begin oktober overgegaan. Met dezelfde problemen als jullie nu ervaren.

Ik wil jou toch verder helpen, want als jij inderdaad in Maastricht woont, zou ontvangst normaliter moeten lukken. Als je de Funke V5 hebt, is het heel belangrijk dat je die perfect uitricht. De Funke V5 is namelijk heel richtingsgevoelig. een klein beetje bijdraaien kan al veel schelen. Gebruik daarvoor de signaalmeter in het menu.

Verder moet je gebruik maken van de optie uitgebreid zenderszoeken. Dat werkt het beste.

(Zelf ben ik met de nieuwe antenne mijn ontvangst op de Duitse zenders kwijt, nadat ik de antenne uitgericht had op onze zendmast. Op de oude haaienvinantenne krijg ik minder ontvangst van de NL-zenders, maar wel weer de Duitse zenders. )

In de toekomst gaat de ontvangst trouwens wel beter worden, nu wordt er nog uitgezonden via de kanaalnummers 51 en 54. Deze zijn storingsgevoelig. Er volgt t.z.t. nog een frequentiewissel en dan wordt de ontvangst beter.
Reputatie 7
Badge +28
@Blijlevens : Kan je ook nog even aangeven wat je nu voor antenne gebruikt?
Reputatie 1
Ik sluit me aan bij mestreech.
Ook al te horen gekregen, dat ik aan de grens woonde het probleem was.
Om 17u kpn gebeld....35 min in de wacht gestaan....

Antenne is 4 maanden oud funke dsc550.

Ik wacht nog een paar dagen.

Krijg toch al een punthoofd van al die reclames en prijsverhoging.
Vergeet niet, zijn begonnen met €7.50 p/m.
Tarief omhoog ok, maar zit dadelijk aan €25 voor twee onvangers.
Reputatie 1
@Noordzee Funke DSC 550
Reputatie 1
@Mestreech @bwkpn Wat is het alternatief dan? Er is geen goedkopere oplossing om Nederlandse tv net over de grens te ontvangen... Anders maakten we hier allemaal gebruik van denk ik toch?