Veranderingen bij Digitenne: Aanvullende informatie omzetting Regio 4 (Limburg) [Afgerond]

  • 20 March 2019
  • 127 reacties
  • 10409 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30
We zijn er bijna, mensen, Regio 4 is aan de beurt!



Uitleg over de achtergrond van het geheel, het wisselproces en de nieuwe ontvangers vind je in het hoofdtopic. In dit topic vertel ik meer over hoe de communicatie verloopt en wanneer we wat gaan doen.

Regio 4 wordt omgezet op 9 april. Dit gebeurt in de nacht tot aan vroege ochtend. De nieuwe ontvanger pakt dan op de 9e uit zichzelf op dat er nieuw signaal is.

Dan is het natuurlijk belangrijk dat we voor die tijd bij alle klanten de tuners en insteekkaarten hebben omgewisseld voor die nieuwe ontvanger. Limburg is een relatief kleine regio. We zijn in week 8 (week van 18 februari) begonnen met het uitsturen van mails naar de klanten.

Net als in de eerdere regio's hebben we de klanten onderverdeeld in groepen. Per groep krijgen deze klanten bericht. We zijn begonnen met een nieuwsbrief en vervolgens, in de weken daarna, aanvullende e-mails ter herinnering. Voor klanten waar we een 06-nummer van hebben sturen we ook sms ter herinnering.

In de mailings wordt uitgelegd wat er aan de hand is, en vragen we klanten om de omwissel in te plannen via de online tool op kpn.com/digitennevernieuwt.

Per 1 april (week 14) gaan we beginnen met het uitzetten van smartcards. Dit doen we in dezelfde groepenverdeling. Met een gedeactiveerde smartcard kunnen klanten dan alleen nog maar NPO 1-3 kijken.

Daarnaast zullen er advertenties verschijnen in lokale kranten en meldingen op NPO 1 door middel van een rolkrant in beeld om op deze manier (voornamelijk) de mensen te bereiken die zonder abonnement kijken. De rolkrant loopt vanaf afgelopen week (week 11) t/m week 14.

Heb je algemene vragen over de veranderingen bij Digitenne, stel ze dan onder het eerder genoemde topic. Heb je vragen specifiek over de tekst die hierboven staat plaats dan een reactie onder dit topic :)

Let op: met 'alle klanten in de regio' bedoelen we alle mensen wiens abonnementsadres in Regio 4 valt. Staat je abonnement in Regio 5 geregistreerd kun je vanaf 1 april omruilen via de tool op kpn.com/digitennevernieuwt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

127 reacties

Reputatie 1
Youtube, schotel, netflix 🙂
Reputatie 1
In Heerlen is de ontvangst ook niet mogelijk. Tot gisteravond was de ontvangst perfect. Ontvang Duitse zenders zowel via zender Aachen alsook via de zender Dusseldorf perfect. Ook de RTBF uit Luik ontvang ik nog steeds. Kanalen KPN via de zender Heerlen *de Beitel zijn sinds vanmorgen echter verdwenen. Heb DVB-t2/HEVC ontvanger. Ik woon ongeveer 3 lkm van de Beitel verwijderd.

Volgens mij houdt KPN ons voor de gek of maakt men de ontvangst zo slecht om iedereen hun IPTV aan te smeren.

Zal hun bij mij in elk geval niet lukken.
Reputatie 7
Badge +28
In Heerlen staat een zendmast, dus daar moet je toch echt een signaal kunnen oppikken.

Ga eerst even terug naar de fabrieksinstellingen en geef dan een opdracht uitgebreid zenderzoeken.

Als dat niet lukt zul de Funke V5 antenne buiten moeten plaatsen. En uiteraard zo hoog mogelijk.
Reputatie 1
En hoe komen we aan zo een Antenne ?
Reputatie 1
In Heerlen staat een zendmast, dus daar moet je toch echt een signaal kunnen oppikken.

Ga eerst even terug naar de fabrieksinstellingen en geef dan een opdracht uitgebreid zenderzoeken.

Als dat niet lukt zul de Funke V5 antenne buiten moeten plaatsen. En uiteraard zo hoog mogelijk.


Antenne staat buiten op het dak.. anders lukt Luik zeker niet. Heb de ontvanger al diverse malen op fabrieksinstellingen teruggezet . Ook bij uitgebreid zoeken vindt de ontvanger 96 Duitse kanalen en 4 Waalse ( en Radio RTBF) TV zenders. NL-zenders 0
@Mestreech @bwkpn Wat is het alternatief dan? Er is geen goedkopere oplossing om Nederlandse tv net over de grens te ontvangen... Anders maakten we hier allemaal gebruik van denk ik toch?

Smart tv met internet? Iptv 8.50 voor 6 maanden😉 gelukkig had ik de problemen al zien aankomen en heb de iptv al
O ja slechts 20.000 zenders
Reputatie 7
Badge +28
En hoe komen we aan zo een Antenne ?

Die kan een moderator jou toesturen (incl. montageset voor buitenmontage). Even geduld nog, een moderator komt hier vanzelf weer langs.

En hoe komen we aan zo een Antenne ?Die kan een moderator jou toesturen (incl. montageset voor buitenmontage). Even geduld nog, een moderator komt hier vanzelf weer langs.

Antennes werken ook niet ik heb de nieuwste zelfs 1 2 3 is niet meer te ontvangen.
Maar gelukkig erkennen ze eindelijk dat ze een storing hebben er is iets mis gegaan melden ze net via de chat. Ik wacht nog af tot morgen anders bye bye kpn
Reputatie 7
Badge +28

In Heerlen staat een zendmast, dus daar moet je toch echt een signaal kunnen oppikken.

Ga eerst even terug naar de fabrieksinstellingen en geef dan een opdracht uitgebreid zenderzoeken.

Als dat niet lukt zul de Funke V5 antenne buiten moeten plaatsen. En uiteraard zo hoog mogelijk.
Antenne staat buiten op het dak.. anders lukt Luik zeker niet. Heb de ontvanger al diverse malen op fabrieksinstellingen teruggezet . Ook bij uitgebreid zoeken vindt de ontvanger 96 Duitse kanalen en 4 Waalse ( en Radio RTBF) TV zenders. NL-zenders 0


Is wel heel apart als jij inderdaad vlakbij de zendmast woont. Het enige wat ik nog kan bedenken is het bijdraaien van de antenne richting de zendmast. Want kennelijk sta je nu richting Wallonie gericht.

En nog een vraag : Als je op de signaalmeter kijkt, hoe hoog is het signaal op kanaal 54?
Reputatie 1
Nee ik heb totaal geen zenders. Ned 123 niet maar ook Duitse 😞

dank je @Mestreech ik ga het eens onderzoeken
Reputatie 1
@Noordzee
Dank voor je reactie.
Ik heb de gevraagde gegevens ingevuld.
Nee ik heb totaal geen zenders. Ned 123 niet maar ook Duitse :(

dank je @Mestreech ik ga het eens onderzoeken

DDuitse moet je wel hebben. Heb je geprobeerd met uitgebreid zoeken?
Bah bah bah....ik zit in regio 4...en heb helemaal geen ontvangst meer...
Reputatie 1


In Heerlen staat een zendmast, dus daar moet je toch echt een signaal kunnen oppikken.

Ga eerst even terug naar de fabrieksinstellingen en geef dan een opdracht uitgebreid zenderzoeken.

Als dat niet lukt zul de Funke V5 antenne buiten moeten plaatsen. En uiteraard zo hoog mogelijk.
Antenne staat buiten op het dak.. anders lukt Luik zeker niet. Heb de ontvanger al diverse malen op fabrieksinstellingen teruggezet . Ook bij uitgebreid zoeken vindt de ontvanger 96 Duitse kanalen en 4 Waalse ( en Radio RTBF) TV zenders. NL-zenders 0
Is wel heel apart als jij inderdaad vlakbij de zendmast woont. Het enige wat ik nog kan bedenken is het bijdraaien van de antenne richting de zendmast. Want kennelijk sta je nu richting Wallonie gericht.

En nog een vraag : Als je op de signaalmeter kijkt, hoe hoog is het signaal op kanaal 54?


Signaal 0. op kanaal 54. Duitse Zenders 83 procent... Wallonie 56 procent.
Vanuit mijn woning gezien liggen de Beitel en Luik in dezelfde richting dus daar kan het volgens mij niet fout zitten. Tot en met gisteren waren de NL zenders 71 procent. Ik denk echt dat de zender er nog uit ligt.

Ook mijn overburen hebben geen ontvangst meer sinds vanmorgen op de NL zenders
Hebben ze ook verlengkabel van een meter of 25? Kan hang ik hem on een boom als dat nog niet hoog genoeg is dan. Duitse zenders 100% signaal dat zegt toch al genoeg dat er ergens iets niet klopt
Reputatie 1
op de Duitse zenders krijg ik een foutcode E106-0
Reputatie 7
Badge +28
@riddler59 : Ik vrees dat je gelijk hebt en dat de zender Heerlen kennelijk niet aanstaat. Want jouw verhaal is heus wel geloofwaardig. Ik heb de webcare gevraagd om een reactie en gevraagd of er inderdaad een storing bekend is.

Wordt vervolgd.....

Maar als je wat verder van een zendmast afwoont, heb je toch echt een goede buitenantenne nodig.

Dus @Lienpien en anderen die nog niet gereageerd hebben :

Willen jullie allemaal het Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Want een moderator kan jullie alleen helpen indien jullie gegevens bekend zijn. Het moge jullie inmiddels duidelijk zijn dat de ontvangst van het nieuwe Digitenne een stuk lastiger is dan het oude Digitenne. Dit is vaak op te lossen door het buiten plaatsen van de nieuwste antenne: De Funke V5. Deze kan door een moderator naar jullie worden opgestuurd. Het is sowieso zaak om de buitenantenne zo hoog mogelijk te plaatsen. Ook het nauwkeurig uitrichten van de antenne is nu veel belangrijker geworden.

Willen jullie in jullie reactie ook aangeven welke antenne jullie nu gebruiken?
Reputatie 1
@noordzee bedankt voor het meedenken. Ik wacht maar af tot morgen. Heb er voor vandaag genoeg van. Groet
@riddler59 : Ik vrees dat je gelijk hebt en dat de zender Heerlen kennelijk niet aanstaat. Want jouw verhaal is heus wel geloofwaardig. Ik heb de webcare gevraagd om een reactie en gevraagd of er inderdaad een storing bekend is.

Wordt vervolgd.....

Maar als je wat verder van een zendmast afwoont, heb je toch echt een goede buitenantenne nodig.

Dus @Lienpien en anderen die nog niet gereageerd hebben :

Willen jullie allemaal het Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Want een moderator kan jullie alleen helpen indien jullie gegevens bekend zijn. Het moge jullie inmiddels duidelijk zijn dat de ontvangst van het nieuwe Digitenne een stuk lastiger is dan het oude Digitenne. Dit is vaak op te lossen door het buiten plaatsen van de nieuwste antenne: De Funke V5. Deze kan door een moderator naar jullie worden opgestuurd. Het is sowieso zaak om de buitenantenne zo hoog mogelijk te plaatsen. Ook het nauwkeurig uitrichten van de antenne is nu veel belangrijker geworden.

Willen jullie in jullie reactie ook aangeven welke antenne jullie nu gebruiken?
@riddler59 : Ik vrees dat je gelijk hebt en dat de zender Heerlen kennelijk niet aanstaat. Want jouw verhaal is heus wel geloofwaardig. Ik heb de webcare gevraagd om een reactie en gevraagd of er inderdaad een storing bekend is.

Wordt vervolgd.....

Maar als je wat verder van een zendmast afwoont, heb je toch echt een goede buitenantenne nodig.

Dus @Lienpien en anderen die nog niet gereageerd hebben :

Willen jullie allemaal het Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Want een moderator kan jullie alleen helpen indien jullie gegevens bekend zijn. Het moge jullie inmiddels duidelijk zijn dat de ontvangst van het nieuwe Digitenne een stuk lastiger is dan het oude Digitenne. Dit is vaak op te lossen door het buiten plaatsen van de nieuwste antenne: De Funke V5. Deze kan door een moderator naar jullie worden opgestuurd. Het is sowieso zaak om de buitenantenne zo hoog mogelijk te plaatsen. Ook het nauwkeurig uitrichten van de antenne is nu veel belangrijker geworden.

Willen jullie in jullie reactie ook aangeven welke antenne jullie nu gebruiken?

Die storing is al van vanmiddag bekent dat zei ik al eerder maar je blijft maar over je antenne verhaaltje bezig waardoor je dat gemist hebt. Al wat ik ook al eerder zei vanmorgen reageerd er niemand van KPN zelf meer ik citeer een medewerker die ik middels de chat sprak toen ik zei dat hij daar een melding moest maken of het laten doen: das veel te moeilijk om daar een melding te zetten. Zelfs op hun storing site staat er niks terwijl het wel al uren bekend is. Ze hebben een fout gemaakt volgens de medewerker die ik het laatste sprak 30min geleden. Je hoeft geen hogere wiskunde te kennen om door te hebben dat er iets niet klopt.
De Duitse zenders komen op 100% binnen naar ja die besparen niet op apparatuur en zetten meer masten ipv minder. 4 hele masten in Limburg we zijn klaar voor de toekomst
Ik heb mijn profiel goed ingevuld...
Ik heb een nieuwe antenne Funke dsc 550...
Woon vlakbij Heerlen....10km .....6451 postcode....
Reputatie 7
Badge +28
Iedereen bedankt voor het invullen van jullie profiel. Ik verwacht morgenochtend hier een moderator. Hopelijk worden de problemen in Zuid-Limburg snel opgelost.
Reputatie 6
Badge +4
Een hele zendmast die niet in de lucht is gekomen na de omzetting? Ben benieuwd wat er aan de hand is of was (hopelijk).
Na een mail als waarschuwing is vandaag het digitenne signaal in Limburg omgezet. Heel fijn maar niets werkt meer. Al 2 weken slecht signaal en nu moest ik alles terug zetten naar fabrieksinstellingen en krijg ik code 8888. Antenne lampje brand maar dat is dan ook het enige wat ie doet. Wat nu?
Een hele zendmast die niet in de lucht is gekomen na de omzetting? Ben benieuwd wat er aan de hand is of was (hopelijk).
1 mast?
Lijkt erop geen enkel mast want niet alleen Heerlen heeft problemen Maastricht en Sittard ook en die hebben ook masten