Veranderingen bij Digitenne: Aanvullende informatie omzetting Regio 4 (Limburg) [Afgerond]

  • 20 March 2019
  • 127 reacties
  • 10409 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30
We zijn er bijna, mensen, Regio 4 is aan de beurt!



Uitleg over de achtergrond van het geheel, het wisselproces en de nieuwe ontvangers vind je in het hoofdtopic. In dit topic vertel ik meer over hoe de communicatie verloopt en wanneer we wat gaan doen.

Regio 4 wordt omgezet op 9 april. Dit gebeurt in de nacht tot aan vroege ochtend. De nieuwe ontvanger pakt dan op de 9e uit zichzelf op dat er nieuw signaal is.

Dan is het natuurlijk belangrijk dat we voor die tijd bij alle klanten de tuners en insteekkaarten hebben omgewisseld voor die nieuwe ontvanger. Limburg is een relatief kleine regio. We zijn in week 8 (week van 18 februari) begonnen met het uitsturen van mails naar de klanten.

Net als in de eerdere regio's hebben we de klanten onderverdeeld in groepen. Per groep krijgen deze klanten bericht. We zijn begonnen met een nieuwsbrief en vervolgens, in de weken daarna, aanvullende e-mails ter herinnering. Voor klanten waar we een 06-nummer van hebben sturen we ook sms ter herinnering.

In de mailings wordt uitgelegd wat er aan de hand is, en vragen we klanten om de omwissel in te plannen via de online tool op kpn.com/digitennevernieuwt.

Per 1 april (week 14) gaan we beginnen met het uitzetten van smartcards. Dit doen we in dezelfde groepenverdeling. Met een gedeactiveerde smartcard kunnen klanten dan alleen nog maar NPO 1-3 kijken.

Daarnaast zullen er advertenties verschijnen in lokale kranten en meldingen op NPO 1 door middel van een rolkrant in beeld om op deze manier (voornamelijk) de mensen te bereiken die zonder abonnement kijken. De rolkrant loopt vanaf afgelopen week (week 11) t/m week 14.

Heb je algemene vragen over de veranderingen bij Digitenne, stel ze dan onder het eerder genoemde topic. Heb je vragen specifiek over de tekst die hierboven staat plaats dan een reactie onder dit topic :)

Let op: met 'alle klanten in de regio' bedoelen we alle mensen wiens abonnementsadres in Regio 4 valt. Staat je abonnement in Regio 5 geregistreerd kun je vanaf 1 april omruilen via de tool op kpn.com/digitennevernieuwt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

127 reacties

@duizendpoot

wat voor antenne gebruik jij? Staat die binnen of buiten?

En graag nog even het profiel verder aanvullen....

Profiel is aangevuld
Reputatie 7
Badge +28
@Tamaram

Bedankt voor het vullen can het profiel.
Wat voor antenne heb je?

Want als dat niet de Funke V5 is, kan je beter je antenne vervangen.
Reputatie 1
@Noordzee

Ik gebruik 2 TechniSat 0000/6024 Techniyagi T2 HD op het dak. Een gericht op Duitsland en een gericht op Heerlen en Luik. De twee antenne signalen gaan in een Alcad MM-407 combifilter.....|(2 x UHF ingang..
.1 xVHF en 1x FM....1 uitgang.) Op de VHF en de FM zijn nu nog geen Antennes aangesloten. Had eigelijk besloten om DAB aan te schaffen maar zie daar na dit debacle vanaf.

Probleem hier is dat KPN i.t.t. Duitsland met zo weinig mogelijk uitgaven zoveel mogelijk wil binnen halen. Dat kan ..zeker hier in Zuid-Limburg niet lukken.
Oh ja... het signaal gaat onversterkt in de ontvanger. Heb vanochtend met een versterkte ONEforAll buitenantenne rondgelopen maar waar ik ook ging staan ...0db

Denk niet dat de Funke V5 daar verbetering kan brengen.

Ik heb inmiddels besloten Digitenne op te zeggen en Canaaldigitaal te nemen. Dit is en blijft geklooi.
Hallo
Ik gebruik de oudere versie van funke en een van kpn zat toen bij het hele paket die heb ik buiten staan al van alles mee geprobeetd draaien hoger krijg afen toe een pasr seconden signaal 10%
Wat ik ook probeer helpt allemaal niets.
En mijn profiel heb ik al bij gewerkt.
Reputatie 5
Badge +4
Dat komt door het Duitse systeem zeggen ze...
Reputatie 4
Badge +4
Ik denk dat het eerder aan de geleverde ontvanger ligt.
Het grootsignaal gedrag op de antenne ingang zal wel onder de maat liggen.
Er is op alles bezuinigd bij deze ontvanger, dan zijn zulke zaken altijd als een v/d eerste die weg vallen.
Onderdelen kosten geld en zonder werkte toch prima in een gekontroleerde test omgeving?
Jammer dat er geen keus is met andere ontvangers, zeker als je ook de betaalde zenders wilt bekijken.
Intresant is om te onderzoeken of de Duitse TV kijkers nu ook deze problemen ondervinden nu KPN op de nieuwe gecoördineerde frequenties uitzend.

Theo
Reputatie 1
Ook even het goede nieuws vermelden.

IK HEB WEER ALLE ZENDERS!!!!

Ik Weet niet wat ze gedaan hebben.

Die onzin van de antenne draaien enz. klopt ook niet, de mijne had ik al vakkundig op de grond gegooit van gekkigheid...ik dacht net, zou ik nog eens......en hoppa alle zenders, tevens scherper beeld.

Ps: antenne ligt nog steeds op de grond.

Dus kpn...graag een korte uitleg, is wel op zijn plaats!!
Reputatie 7
Badge +28
Fijn voor jou @bwkpn , maar een antenne die op de grond gegooid is gaat normaliter echt niet helpen...🤡
Reputatie 7
Badge +28
Hallo
Ik gebruik de oudere versie van funke en een van kpn zat toen bij het hele paket die heb ik buiten staan al van alles mee geprobeetd draaien hoger krijg afen toe een pasr seconden signaal 10%
Wat ik ook probeer helpt allemaal niets.
En mijn profiel heb ik al bij gewerkt.


@Dragstar :
Dan is het voor jou aan te raden om de nieuwe Funke V5 buitenantenne (incl. montageset voor buiten) te gaan neerzetten. Mogelijk wil @Paul_ jou daaraan helpen.
Reputatie 1
Hier werkt ook alles weer.
Reputatie 7
Badge +28
@Noordzee

Ik gebruik 2 TechniSat 0000/6024 Techniyagi T2 HD op het dak. Een gericht op Duitsland en een gericht op Heerlen en Luik. De twee antenne signalen gaan in een Alcad MM-407 combifilter.....|(2 x UHF ingang..
.1 xVHF en 1x FM....1 uitgang.) Op de VHF en de FM zijn nu nog geen Antennes aangesloten. Had eigelijk besloten om DAB aan te schaffen maar zie daar na dit debacle vanaf.

Probleem hier is dat KPN i.t.t. Duitsland met zo weinig mogelijk uitgaven zoveel mogelijk wil binnen halen. Dat kan ..zeker hier in Zuid-Limburg niet lukken.
Oh ja... het signaal gaat onversterkt in de ontvanger. Heb vanochtend met een versterkte ONEforAll buitenantenne rondgelopen maar waar ik ook ging staan ...0db

Denk niet dat de Funke V5 daar verbetering kan brengen.

Ik heb inmiddels besloten Digitenne op te zeggen en Canaaldigitaal te nemen. Dit is en blijft geklooi.


@riddler59

Tsjaa,

Aan de ene kant begrijp ik jouw onvrede. Op dit moment is de situatie in jouw regio gewoon niet goed geregeld.

Aan de andere kant moet je KPN ook heel even de tijd geven om er wat aan te doen. Achter de schermen zijn er nu echt wel mensen aan het rondrennen om e.e.a. toch nog goed te krijgen. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je niet eerst de Funke V5 wil uittesten op jouw dak. Die kan je gratis ontvangen van KPN. Wel even aan @Paul_ vragen of dat mogelijk is!

Dat je nu voor Canal Digitaal kiest is uiteraard jouw keuze. Toevallig heb ik daar juist twee maanden geleden opgezegd. Dit als gevolg van het breken van een belofte over het (niet) verhogen van de abonnementsprijs. Als je daar nu klant wil worden, ga je maandelijks minstens 22,95 betalen.

En wat betreft DAB+, daar ga je in Limburg wel heel veel zenders mee ontvangen. Best leuk hoor.....
Reputatie 7
Badge +28
@Mestreech @Drim @Blijlevens @riddler59 @Lienpien @Tamaram @Leo59 @Keveng @Prof. Barabas @Oosterbuur @Dragstar @Mitcchel @Born

Er komen nu twee meldingen binnen van een betere ontvangst in Limburg.
Willen jullie nog is een poging doen met uitgebreid zenders zoeken? Zet je antenne dan ook zo hoog mogelijk....
Reputatie 1
@Noordzee

Ik heb gelukkig niets aan mijn antennes veranderd want ik weet dat de Technisats vele malen beter zijn dan de Funke antenne (vooral in de zomer komt hier ook vaker het SWR pakket door). En........20 minuten geleden . Alle zenders zijn er ineens weer. Dus ik denk dat de conclusie gerechtvaardigd is dat tot nu toe door KPN gewoon niet goed gecommuniceerd is.
Sterkte signaal 83%... Kwaliteit 99%. Beter kan niet.

De zender Heerlen stond m.i. tot voor kort gewoon niet aan.///daar ben ik zeker van/ Want eerst geen signaal en dan ineens bovenstaande resultaten...... dan kan niet zomaar.

Dus niks Duitse zenders storen en andere kletskoek...... men was gewoon nog niet klaar.

De beeldkwaliteit is m.u.v. de L1 veel beter. Ik denk dat het signaal van L1 (nog) geen HD is. Omroep Brabant ziet er wel prachtig uit..net als NPO-kanalen.

Volgens mij had men bij KPN gewoon eerlijk moeten zijn en gistermiddag gewoon even op de site aan moeten geven dat het langer ging duren...had bij een hoop mensen een hoop frustratie en gedoe kunnen voorkomen.
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat het bij jou ook weer werkt!

Ik denk inderdaad zelf ook dat de zendmast van Heerlen niet aanstond. Maar dat kon KPN zelf ook niet weten. De uitzendingen via de zendmasten liggen in handen van een ander bedrijf. Daar ga ik nu even niet te veel over zeggen, dat voegt nu echt niets toe.

Maar zoals ik in mijn eerdere reactie heb geschreven, heeft KPN (via @Erik_ ) gister er echt wel alles voor in het werk gesteld om de problemen op te lossen.

Hopelijk is de opzegging nog niet de deur uit!

En ik verwacht dat @Erik_ of @Paul_ hier nog wel een uitleg komt geven wat er precies aan de hand is geweest.
Reputatie 1
@Noordzee

Nee.. de opzegging is nog niet weg. Dus ik laat het zo..... hoop dat het nu zo blijft.

Bedankt voor al je adviezen...
@Mestreech @Drim @Blijlevens @riddler59 @Lienpien @Tamaram @Leo59 @Keveng @Prof. Barabas @Oosterbuur @Dragstar @Mitcchel @Born

Er komen nu twee meldingen binnen van een betere ontvangst in Limburg.
Willen jullie nog is een poging doen met uitgebreid zenders zoeken? Zet je antenne dan ook zo hoog mogelijk....

Hier doet alles t weer!!
Reputatie 7
Badge +30
Ik kan inderdaad bevestigen dat de storing is opgelost! Er was een storing in de zenders van Sittard. Mochten er nu nog mensen zijn waarbij het niet werkt, laat het nog even weten. Probeer in ieder geval nog eens uitgebreid te zoeken en de ontvanger te resetten. Als dat niet werkt, dan kijken we alsnog of er misschien een nieuwe antenne moet komen.
Reputatie 7
Badge +22
Ik kan inderdaad bevestigen dat de storing is opgelost! Er was een storing in de zenders van Sittard. Mochten er nu nog mensen zijn waarbij het niet werkt, laat het nog even weten. Probeer in ieder geval nog eens uitgebreid te zoeken en de ontvanger te resetten. Als dat niet werkt, dan kijken we alsnog of er misschien een nieuwe antenne moet komen.
Maar raar dat niet is gecommuniceerd met de “storing & onderhoud” webpagina. Dit moet veel beter gecommuniceerd worden voortaan. Want op deze manier is het niet fijn dat Digitenne-klanten niet weten wat er aan de hand is. Die storingspagina moet beter werken! 😉👍🏼
Reputatie 7
Badge +28
Gelukkig was het ruim op tijd voor de wedstrijd van Ajax opgelost! ⚽️
Reputatie 1
Bij mij doet hij het ook weer! Ben er erg blij mee! Maar inderdaad de communicatie wat dit betreft mag echt veel beter. Zeker voor een telecom bedrijf.

Thanks voor de adviezen en hulp
Groetjes
Reputatie 7
Badge +28
Ik kan inderdaad bevestigen dat de storing is opgelost! Er was een storing in de zenders van Sittard. Mochten er nu nog mensen zijn waarbij het niet werkt, laat het nog even weten. Probeer in ieder geval nog eens uitgebreid te zoeken en de ontvanger te resetten. Als dat niet werkt, dan kijken we alsnog of er misschien een nieuwe antenne moet komen.

Gezien de vele meldingen uit de regio Heerlen en zuidelijker ga ik er vanuit dat met de “zenders van Sittard” eigenlijk “zenders van Sittard en Heerlen” wordt bedoeld. Sittard ligt namelijk een stuk noordelijker dan Heerlen. Gelet op de ontvangstmelding van @Schinöster denk ik dat de zender Maastricht wel direct werkte.
Reputatie 1
Goedemorgen aan iedereen die voor en achter de schermen werkte aan de oplossing van de storing:

Heel hartelijk dank!
@Mestreech @Drim @Blijlevens @riddler59 @Lienpien @Tamaram @Leo59 @Keveng @Prof. Barabas @Oosterbuur @Dragstar @Mitcchel @Born


Er komen nu twee meldingen binnen van een betere ontvangst in Limburg.
Willen jullie nog is een poging doen met uitgebreid zenders zoeken? Zet je antenne dan ook zo hoog mogelijk....


Er gloort licht in de duisternis. Hoewel nog een beetje onstabiel, misschien nog wat rommelen met de antennes of de nieuwe gaan proberen als ze komen, zijn de zenders nu te ontvangen. Er zat dus ook duidelijk iets mis in de zenders van Maastricht. Afwachten of het bljift

Ik kan inderdaad bevestigen dat de storing is opgelost! Er was een storing in de zenders van Sittard. Mochten er nu nog mensen zijn waarbij het niet werkt, laat het nog even weten. Probeer in ieder geval nog eens uitgebreid te zoeken en de ontvanger te resetten. Als dat niet werkt, dan kijken we alsnog of er misschien een nieuwe antenne moet komen.
Gezien de vele meldingen uit de regio Heerlen en zuidelijker ga ik er vanuit dat met de “zenders van Sittard” eigenlijk “zenders van Sittard en Heerlen” wordt bedoeld. Sittard ligt namelijk een stuk noordelijker dan Heerlen. Gelet op de ontvangstmelding van @Schinöster denk ik dat de zender Maastricht wel direct werkte.

Nee ook Maastricht werkte niet want daar connect ik op en de mensen die met over de grens zaten wat ook klaagde.
Het werkt nu ja zelfs een nieuwe zender zal zeker al een voorloper zijn op de prijs verhoging en de zenders die we gaan kwijt raken in juli. Tv Brabant hen ik jaren op gewacht🙄


De beeldkwaliteit is m.u.v. de L1 veel beter. Ik denk dat het signaal van L1 (nog) geen HD is. Omroep Brabant ziet er wel prachtig uit..net als NPO-kanalen.


L1 zendt momenteel (nog) niet uit in HD. De uitzendstraat van L1 is wel voorbereid op HD, maar hier wordt nog geen gebruik van gemaakt. De reden waarom L1 nog niet uitzendt in HD heeft te maken met de kosten die de omroep destijds heeft moeten maken om te kunnen uitzenden via satelliet. Deze kosten heeft de omroep zelf bekostigd. En ook bij L1 kunnen ze een euro maar één keer uitgeven...