Sticky

Veranderingen bij Digitenne: Aanvullende informatie omzetting Regio 5 (Holland & Utrecht) [Afgerond]

• 15 april 2019
  • 152 reacties
  • 14936 keer bekeken

Toon eerste bericht

152 reacties

Reputatie 5
Badge +5
@hiburg73 het is op dit forum aangekondigd in de startpost van het topic: https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235

Of en hoe dit verder gecommuniceerd is -bijvoorbeeld naar digitenne abonnees, weet ik niet.
Reputatie 4
Badge +3

Hoeveel klanten zou Digitenne nog hebben?:

http://www.easypolls.net/poll.html?p=5d28dec8e4b02736566fe050
Volgens de poll en Jarco Kriel (https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-maakt-misstap-met-hd-bij-interactieve-tv/) nu inderdaad tussen de 150.000 en 200.000 Digitenne klanten. Was eerst nog iets meer dan 200.000 gaat lekker zo!
Klopt dat Totaal TV bericht wel bij je conclusie over het aantal Digitenne klanten?

De poll is trouwens sterk gekleurd want ik heb meer dan 10 stemmen uitgebracht op gewoon een beetje minder dan een tijd geleden, het verloop zoals het er al was. Was een leuke test😀

Maar wat is nu eigenlijk het probleem? Je hoeft toch geen klant te zijn als het product niet bij je past?

Dat zou je aan de schrijver ervan, Jarco Kriek moeten vragen of het bericht klopt, niet aan mij, ik heb het bericht namelijk niet geschreven.

Dat wordt toch gecheck op Ip adres of toch per cookie? Ik vertrouw er op dat mensen eerlijk stemmen in ieder geval.

Admin: Bewerkt wegens taalgebruik
Reputatie 4
Badge +3
Nog geen probleem, maar als het aantal abb. nog verder daalt dan zal er toch iets gaan gebeuren logischerwijs en niet ten voordele van de gebruikers die er nog wel zijn.
En dat zou ik jammer vinden, als er geen ether televisie meer is bedoel ik.
Overigens hoorde ik vandaag voor het eerst (?) radio reclame voor digitenne.
Iets over een vernieuwd netwerk ???
Gericht op de kampeerders, dat vind ik nu een mooie toepassing, en geen last van dikke betonnen muren die het signaal tegenhouden.

Volgens mij is KPN verplicht Digitenne aan te blijven bieden zolang zij hun uitzend vergunning hebben. Dus dan blijft het maar mogelijk wordt dat wel te laste gelegd aan de noch betalende klant en heel evt. zelfs de iTV klant, en zeer waarschijnlijk iderdaad niet ten voordele.
Trouwens NPO1 is ook de calimiteitenzender, kunnen ze toch niet van de ether af halen lijkt mij?

Ga lekker van de natuur genieten, een boek, het zwembad, meer, zee, strand of bos op de camping ipv. voor de TV te gaan hangen, trouwens als je een bungalow huurt zit daar al TV in, dus dan heb je ook geen Digitenne nodig.
Reputatie 7
Badge +24

@adam88 : Sommige klanten stellen het zo lang mogelijk uit, omdat ze b.v. meer moeten betalen. Of omdat ze zolang mogelijk via de CI-Cam willen blijven kijken.

Uiteindelijk gaat de randstad pas op 9 juli 2019 over op HD, dus er is nog alle tijd.
Ik heb met de klantenservice gebeld maar die konden mijn 3e smartcard niet weer activeren ,dat kan niet meer werd gezegd Dit had ik niet zo afgesproken maar die medewerker in Alkmaar had 3 ontvangers verwijderd en 2 toegevoegd .Balen dus. Mischien kan een moderator nog iets betekenen die kunnen meer als Klantenservice of KPN winkelpersoneel heb ik gemerkt en zijn ook klantvriendelijker.

Zodra de apparatuur is omgeruild, kunnen we helaas geen smartcards meer activeren. Ze zijn namelijk niet meer gekoppeld aan het abonnement aangezien ze zijn vervangen door de CAS-ID's. Ik ben graag klantvriendelijk, maar dit is helaas hoe de systemen in elkaar zitten.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Teah, welkom! Je kunt inderdaad via de link die Jan al noemt de verschillende manieren van opzeggen terugvinden. Als je wilt kan ik je er ook bij helpen. Vul dan je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan pak ik dit met je op.
Reputatie 7
Badge +27
Is het gelukt om je Digitenne op te zeggen, @TeaH? Zo niet, vul je profiel in, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan help ik je verder 🙂
Reputatie 4
Badge +3
@John123

Sarcastisch bedoeld? Ik denk eerder de meeste opzeggers. In de hele periode tijdens de omzetting is het aantal klanten alleen maar gedaald.

Straks met op 1 Juni ook nog een verhoging naar 17 euro, en mogelijk 3 zenders eraf waarvan we nog maar moeten afwachten of die voor een alternatief vervangen gaan worden: https://www.totaaltv.nl/nieuws/nog-meer-zenderwijzigingen-bij-kpn/

Aha, cliënten, je stelt dus dat alleen zwaar gedrogeerde mensen in de psychiatrie Digitenne gebruiken, begrijp ik? 😀
Reputatie 4
Badge +3
Zoals je misschien weet ben ik nogal sceptisch t.o.v. de nieuwe ontvangers. Dus dat genieten is in de eerste plaats bedoeld als leven in de Digitenneforumbrouwerij.
Met mijn ontvangertje van Amazon kan ik met mijn oude antenne probleemloos alles storingsvrij ontvangen, beter zelfs dan mijn oude Samsung Twintuner.

Er wordt hier om de hete brij heengedraaid, de ontvanger is gewoon inferieur en de moderatoren doen hun uiterste best om het goed te praten alsof het een antenneprobleem is.
En maar FunkeV5's gratis leveren...nou ja, wie gaat dat betalen? (retorisch)

Je kan alle DVB-T2 kanalen ontvangen met een niet door KPN in bruikleen gegeven ontvanger? Dat is bijzonder want dat heeft nog niemand voor elkaar gekregen geloof ik.

@Noordzee

Sowiezo best dom dit tot het laatste uit te stellen indien je lid wilt blijven, je moet uiteindelijk toch al een andere ontvanger.

Hoeveel klanten zou Digitenne nu hebben? Van Totaal TV begreep ik voor het laatst dat het iets meer dan 200.000 was.
Het enige wat mij stoort bij de nieuwe decoder is dat je er niet mee kunt opnemen verder vind ik het oké hier in mijn vakantiehuis op een eiland in Maarssen.
Reputatie 5
Badge +3
In regio 5 Randstad wonen de meeste cliënten. Dat wordt genieten.
Reputatie 5
Badge +3
Zoals je misschien weet ben ik nogal sceptisch t.o.v. de nieuwe ontvangers. Dus dat genieten is in de eerste plaats bedoeld als leven in de Digitenneforumbrouwerij.
Met mijn ontvangertje van Amazon kan ik met mijn oude antenne probleemloos alles storingsvrij ontvangen, beter zelfs

dan mijn oude Samsung Twintuner.

Er wordt hier om de hete brij heengedraaid, de ontvanger is gewoon inferieur en de moderatoren doen hun uiterste best om het goed te praten alsof het een antenneprobleem is.
En maar FunkeV5's gratis leveren...nou ja, wie gaat dat betalen? (retorisch)
Reputatie 7
Badge +16
In regio 5 Randstad wonen de meeste cliënten. Dat wordt genieten.

Die klanten gaan dan inderdaad ook genieten van de perfecte beeldkwaliteit, dat bedoel je toch?

Overigens vermoed ik dat veel kanten uit de Randstad hun ontvanger al hebben omgeruild, bijvoorbeeld omdat ze die ontvanger dan op de camping buiten de randstad kunnen gebruiken.
Reputatie 4
Badge +3

Oproepertje, wil iemand een camera of video opname maken van het uitschakelen van DVB-T1?

Regio 5 komt 9 Juli a.s., dus hierbij het verzoek voor regio 5. (niet geschoten is altijd mis 🙂 )

Ik zit in regio 2, maar heb dit gemist. Ik dacht dat het signaal in de nacht van 12-2 en 13-2 eruit ging ipv. tussen 11-2 en 12-2.

Graag een opname met camera camcorder/fototoestel of mobiel, maakt niet zoveel uit zolang de kwaliteit redelijk is.. Een TS (Transport Stream) recording mag ook.
Graag posten op internet (liefs YouTube)

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +16
Ik stel voor om dit topic niet verder te vervullen, maar om in jouw eigen topic verder te gaan. Daar had ik trouwens al is eerder gereageerd.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/heeft-de-nieuwe-ontvanger-een-slechtere-onvangst-dan-de-oude-469873#post743899
Reputatie 7
Badge +16
Hoi Adam,

De vorige oproep hebben niets opgeleverd. Is het daarom geen goed idee om een hotel of vakantiehuisje te boeken in het westen voor volgende week (maandag op dinsdag)?

Want dan heb je dit zelf in de hand.
Reputatie 4
Badge +3
Ondanks dat de omschakeling op 9 juli geschied in NH hebben ze mijn 3e smardcard dit weekend afgeschakeld tegen de afspraak in. Dit was de enige manier om met mijn TF5300k nog ongestoord te kijken, tot er een oplossing komt voor de slechte ontvangst van de ZTE's. Hopenlijk gebeurt dat nog vóór 9 juli. Ik heb de andere 2 smartcards omgeruild voor de nieuwe huurontvangers. Ik baal daar wel van omdat het wel problematisch is om een goede ontvangst te krijgen ook met een v5 buiten! In Friesland moest ik al over maar daar is het ook problematiek (ook bij anderen op de camping)
Reputatie 4
Badge +3
@adam88 : Sommige klanten stellen het zo lang mogelijk uit, omdat ze b.v. meer moeten betalen. Of omdat ze zolang mogelijk via de CI-Cam willen blijven kijken.

Uiteindelijk gaat de randstad pas op 9 juli 2019 over op HD, dus er is nog alle tijd.

Ik heb met de klantenservice gebeld maar die konden mijn 3e smartcard niet weer activeren ,dat kan niet meer werd gezegd Dit had ik niet zo afgesproken maar die medewerker in Alkmaar had 3 ontvangers verwijderd en 2 toegevoegd .Balen dus. Mischien kan een moderator nog iets betekenen die kunnen meer als Klantenservice of KPN winkelpersoneel heb ik gemerkt en zijn ook klantvriendelijker.
Ik wil gewoon m'n Digitenne opzeggen.
Hoe doe je dat. M'n kaartjes ben ik allang kwijt.

Hallo @TeaH ,
zie onderstaande link:
https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm
Reputatie 4
Badge +3

176.000 😀😁 Nou 1 ding kunnen we stellen de overgnang naar DVB-T2 heeft Digitenne (zoals ik had verwacht), geen opleving bezorgd en gaat dat voorlopig ook niet doen, tenzij de dienst redicaal veranderd gaat worden.

Televisie

Ook bij de verkoop van tv-abonnementen presenteerde KPN teleurstellende cijfers. Het aantal tv-klanten daalde in drie maanden tijd met 21.000. Opvallend daarbij is dat voor het eerst in lange tijd ook het aantal verkochte Interactieve TV-abonnementen (-7.000) daalde. Ook dit is te herleiden naar overstappende klanten vanwege prijsverhoging. KPN zag het aantal abonnees met 14.000 naar 176.000 dalen. Dit ondanks forse investeringen in het nieuwe DVB-T2 netwerk en het opwaarderen van het gehele zenderaanbod naar Full HD 1080P/50. Dit alles bij elkaar zorgde er mede voor dat ondanks de prijsverhogingen de omzet binnen de consumentendivisie met 3,2 procent daalde.
Ik wil gewoon m'n Digitenne opzeggen.
Hoe doe je dat. M'n kaartjes ben ik allang kwijt.

176.000 😀😁

Televisie

Ook bij de verkoop van tv-abonnementen presenteerde KPN teleurstellende cijfers. Het aantal tv-klanten daalde in drie maanden tijd met 21.000. Opvallend daarbij is dat voor het eerst in lange tijd ook het aantal verkochte Interactieve TV-abonnementen (-7.000) daalde. Ook dit is te herleiden naar overstappende klanten vanwege prijsverhoging. KPN zag het aantal abonnees met 14.000 naar 176.000 dalen. Dit ondanks forse investeringen in het nieuwe DVB-T2 netwerk en het opwaarderen van het gehele zenderaanbod naar Full HD 1080P/50. Dit alles bij elkaar zorgde er mede voor dat ondanks de prijsverhogingen de omzet binnen de consumentendivisie met 3,2 procent daalde.

En?
Reputatie 1
@wimdebok12, het is me toch niet helemaal duidelijk waarom je denkt dat het aan de ontvanger ligt. Zou je dat eens willen verduidelijken? Ik ben Paul niet, maar kan je wel van een montageset voorzien als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s). Je kunt deze ook zelf bestellen wanneer het jou uitkomt.

Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten.

Ha Marcia, ik opperde: zit het in de ontvanger of in de aard van de digitenne? Het is een vraag. Dan bedoel ik de problemen met het zoeken naar de beste manier om een goede ontvangst te krijgen. Zie het nog even aan voordat ik besluit een antenne op het dak van de vakantiewoning te zetten. Maar ook hier al opmerkingen gelezen over de ontvanger maar ook over de sterkte van het signaal. Lees wel dat ik niet de enige ben die problemen heeft met de ontvangst.
Reputatie 4
Badge +3
Volgende maand weer 14.000 eraf en wanneer komen we onder de 100.000?
Volgende maand weer 14.000 eraf en wanneer komen we onder de 100.000?

En?
Reputatie 1
Zou het met de regen te maken hebben? Net een dag over, mooi beeld maar nu toch problemen met de radio ontvangst, een hakkelende Radio 1. Opnieuw laten scannen, en nu worden niet alle zenders gevonden. Geen BBC bijvoorbeeld. De signaalsterkte schiet ook alle kanten op van 18% tot 70% en Radio 1 blijft maar hakkelen. Ik hoop dat het kinderziektes zijn!

Oh ja: omgeving Warmenhuizen, Noord-Holland.

Reageer