Sticky

Veranderingen bij Digitenne: Aanvullende informatie omzetting Regio 5 (Holland & Utrecht) [Afgerond]

• 15 april 2019
  • 152 reacties
  • 14995 keer bekeken

Toon eerste bericht

152 reacties

Reputatie 5
Badge +3
@adam88: Waar staat die vergelijkende tekst? Ik kan die niet vinden. Inmiddels is het prijsverschil 1,70 euro.

Ik zie wel dit: https://www.digitenne.nl/goedkoop-tv-kijken/

Een ander verschil is dat het vrije TV pakket van Ziggo alleen de NPO en sportzender in HD doorgeeft.

Waar ik wel van sta te kijken is de claim op de site van KPN dat er landelijke dekking is!

https://www.digitenne.nl/

Digitenne van KPN

Overal in Nederland dekking

Met de draadloze TV-ontvanger van Digitenne kun je overal in Nederland binnen een mum van tijd TV-kijken, waar je ook bent! Of je nu op de camping staat, erop uitgaat met de boot, of gewoon lekker thuis de beste programma’s wilt bekijken: het enige wat je nodig hebt is een stopcontact en een TV.

Waar je ook bent, de beste zenders binnen handbereik

Reputatie 4
Badge +3
Men heeft het alleen over de prijs van Digitenne vergeleken het goedkoopste kabel TV pakket, SD, HD of analoog doet hier helemaal niet ten zake. De vergelijk is op prijs, niet op aanbod en/of kwaliteit.

https://www.digitenne.nl/service-en-contact/faq/

Ik zie trouwens geen HD kwaliteit, alleen HD resolutie.
Regelmatig zie ik grote pixels of korelig beeld, met name rond de logo's.
Ik vind de kwaliteit nog steeds middelmatig vergeleken het HD signaal bij Liberty Global.
Reputatie 5
Badge +3
Bij de harde vergelijking op prijs is het toch de goedkoopste? Daarbij is het niet relevant hoeveel het scheelt.

Klopt, HD resolutie. Ik heb het ook gezien op een regionale zender waarbij het bewegende beeld door een half doorzichtige tekstveld zichtbaar was. Ik zal bij gelegenheid nog eens vergelijken.

Vreemd vind ik het wel met de beschikbare bitrate in de NPO mux!
leuk idee. ik ga ook mijn ouwe getrouwe Topfield TF5300k instellen. vond ook nog een oude opname uit 2006 van de afschakeling van de analoge zendmasten, in mijn geval Wieringen. heb 't zonet op YouTube gezet.
Reputatie 4
Badge +3
Nou als dit wordt geschreven lijkt me dat toch echt wel relevant:

Gewoon via de kabel tv-kijken via Ziggo of UPC kost je al snel €18,- per maand. Met Digitenne bespaar je elke maand flink op je tv-kosten!

Flink

Reputatie 1
Toch nog even een toevoeging, ik las in een andere discussie ook over slecht weer, haperende ontvangst en wisselende signaalsterkte. Heel herkenbaar! Daar werd gesproken over een Funke V5. Nu heb ik zo een nieuwe kastje en die antenne die daarbij hoort maar het plaatje lijkt veel op de die Funke V5. Heb de antenne nu voor het moment buiten gezet, inderdaad beter signaal, maar nog steeds haperende ontvangst op diverse zenders. En ook signaal wat in sterkte wisselt. Overigens, NPO1/2/3 zijn altijd goed, antenne binnen, raam dicht. Wel een prachtbeeld.

Nog eentje toe. Op de ANT knop gedruk voor de sterkte. NPO1:96-100 ga ik dan naar BBC-1:geen-80. BBC1 hapert aan alle kanten. Toen nog even naar buiten gelopen, antenne hoger in de lucht gehouden en ja, dat zag er al beter uit. Conclusie, Digitenne lijkt hier alleen goed te werken als je fatsoenlijke buitenantenne hebt.
Reputatie 1
@Noordzee Ik denk inderdaad geen ontkomen aan, als ik over een paar weken weer in het vakantiehuis ben ga ik ermee aan de slag. NPO1 werkt gelukkig, het belangrijkste voor mij nu met de tour.
Reputatie 4
Badge +3

Hoeveel goedkoper is Digitenne dan andere (kabel) televisie aanbieders?

Gewoon via de kabel tv-kijken via Ziggo of UPC kost je al snel €18,- per maand. Met Digitenne bespaar je elke maand flink op je tv-kosten! Al helemaal als je ervoor kiest om meerdere tv’s aan te sluiten met je huisgenoten.

Hoeveel goedkoper is Digitenne dan andere (kabel) televisie aanbieders?

Gewoon via de kabel tv-kijken via Ziggo of UPC kost je al snel €18,- per maand. Met Digitenne bespaar je elke maand maar liefs 1 euro op je tv-kosten! Al helemaal als je ervoor kiest om meerdere tv’s aan te sluiten met je huisgenoten.

Huisgenoten (2 stuks), Liberty Global FTA DVB-C = 18 euro.

Huisgenoten: Digitenne = 17 euro, + 10 = 27 euro.

Erg bijzondere korting inderdaad. 🙂
Reputatie 7
Badge +16
@Erik_ @Nadia

Het valt mij op dat ik vandaag op dit forum zo'n 5 tot 6 topics zie langskomen van klanten die ineens sinds enkele dagen geen ontvangst meer hebben.

Het gaat in al die gevallen om klanten die in Rotterdam-Zuid, ten zuiden van Rotterdam of in het uiterste noorden van Zeeland wonen.

Is er iets aan de hand met de zendmast van Rotterdam Waalhaven?

@WAAE
@DVB-T combiner

Of komt het door “TROPO”?
Reputatie 7
Deze staat ook op digitenne.nl.

Dan zit je bij Digitenne goed! Voor slechts € 17,- per maand is Digitenne het goedkoopste tv-abonnement in de offline tv markt. Overdonderd door alle goedkope....
https://www.digitenne.nl/goedkoop-tv-kijken/

Het is met één TV wel de goedkoopste om 31 zenders in HD te zien.
Via de kabel is het voor € 18,70 maar 4 van die zenders in HD.
Maar via de kabel kosten extra tv's dan weer niets extra met het DKTV abonnement (Ziggo).
Digitenne tot 2 extra en dan per stuk € 5 per maand.

En met Adam eens. Deze zin kan beter helemaal weg.
Wil je geen nieuwe kastjes in je interieur en heb je een flatscreen met een ingebouwde DVB-T ontvanger, dan is de Digitenne insteekkaart (niet leverbaar) wat voor jou.
Te vinden bij de faq onder "hoeveel goedkoper dan de kabel is Digitenne".
https://www.digitenne.nl/service-en-contact/faq/
Reputatie 1
Nog even verder rommelen. Hier mijn ervaringen. Op dit moment staat mijn antenne op tafel, zo een dikke meter van het dubbele gesloten raam. De antenne kijkt' wat door het raam. Ik denk, niet in de in richting van waar de uitzendmast staat. Kijk nu naar RTL7 die ik steeds hakkelijkend met wapperende percentages binnen krijg en het percentage staat op zo een redelijk stabiele 98/100 %. Heel mal, je zit maar bij een ruit te rommelen. Maar nu staat de antenne binnen op tafel.

Twee dingen die me opvallen, het was een heel gedoe om de antenne zo op tafel te draaien zodat die daar in inderdaad op uitkomt, de beste ontvangst. Het kwam heel nauw bij kwa hoek. Geen stapjes van 45graden. Zet ik de antenne bij de ruit dan lukt me dat niet, ook omdat het maken van een hoek daarop wat lastig is door de smalle vensterbank. Een tweede wat me opviel, zet die funke antenn in de houder maar het maakt wel om hoe om je doet en welke zijde naar buiten kijkt. Als die met het ))) symbooltje erop naar buiten wijst heb ik betere ontvangst voor mijn gevoel dan andersom.

Vanuit deze stand weer alle zenders gescand. RTL7, 95/100%, NPO1 100%, en meerder zijn redelijk maar van een aantal daarvan wapperen de ontvangst percentages (0-60). Zal wel met die RF frequenties te maken hebben die ik heb zien staan. Per frequentie iets goed of minder goed.

Nu staat de antenne op de verwarming onder het raam en hij kijkt tegen een muur. Wel met die goede hoek wat even zoeken is. Prima ontvangst nu.

Vraag is hoe kan dat zo? Ligt het aan de ontvanger (al geopperd gezien) of is het de aard van de digitenne.
Reputatie 7
Badge +27
Goedemorgen! Ik zie allemaal groene vakjes hier. De omzetting van regio 5 vannacht is dan ook goed verlopen 🙂

Fijn om hier te lezen dat het bij jullie ook weer werkt. @Marijke61, heb jij inmiddels ook weer zenders?
Mocht je nou toch geen zenders hebben, controleer of je antenne goed uitgericht staat en zoek opnieuw, uitgebreid, naar de zenders.

We zenden, na de omzetting, per mast twee regiozenders uit, @John123. Dus afhankelijk van waar je op uitricht kun je er inderdaad meerdere krijgen.
Reputatie 7
Badge +16
Het ligt aan de matige kwaliteit van de ontvanger. Op dit forum is er al heel veel over geschreven.

Het is nu wachten op @Paul_ die jou kan helpen. Daarna is het zaak om de buitenantenne goed uit te richten.
Reputatie 7
Badge +16
Vandaag ineens geen beeld meer op alle zenders?

Dan even opnieuw uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 7
Hier is het prima gelukt, zelfs een vijfde regiozender erbij (tvwest) naast NH, Utrecht, Flevo en Gelderland.
Hier in Noord Holland 'mogen' we het met één regiozender blijven doen op Digitenne. Nml het brakke TVNH. TV-kanaal is niet veel soeps: SD. Magere programmering.
Radio NH is wel aardig. Best redelijk wat aan (via ITV, dat wel).
Reputatie 1
Het ligt aan de matige kwaliteit van de ontvanger. Op dit forum is er al heel veel over geschreven.

Het is nu wachten op @Paul_ die jou kan helpen. Daarna is het zaak om de buitenantenne goed uit te richten.

Ik twijfel nog over de buitenantenne, het is dus toch weer monteren, gaten boren in het huisje, ik weet het niet. Ik herinner me van de oude digitenne die probleem veel minder gehad te hebben. Gewoon met een binnenantenne. Ik denk dat het antwoord meer ligt bij een goede ontvanger. En in de tussentijd me redden, hoe meer je rommelt met de antenne hoe beter je hem gaat kennen.
Reputatie 7
Badge +16
Wat Combiner zegt inderdaad. KPN Broadcasting, in Hilversum, monitort dit. Ik ben daar vorig jaar nog geweest om een kijkje te nemen, en er gaan allerlei alarmen rinkelen als er op een mast storing optreedt. Dus dat we dagen lang niets zouden merken is niet aan de orde.

Wat wel aan de orde is, is de atmosfeer. Het blijft uiteindelijk een product dat door lucht wordt verzonden. En bij extreem weer kan er storing optreden.

Achteraf bleek er dus wel degelijk een storing te zijn in de mast van Rotterdam!
Reputatie 4
Badge +3
Hoeveel klanten zou Digitenne nog hebben?:

http://www.easypolls.net/poll.html?p=5d28dec8e4b02736566fe050
Reputatie 5
Badge +5
Volgende maand weer 14.000 eraf en wanneer komen we onder de 100.000?
Het gaat om kwartaalcijfers, in het tweede kwartaal zijn er per maand gemiddeld 4.666 af gegaan. Niet zo boeiend wat mij betreft, zo lang er maar free to air wordt uitgezonden.
Is er een storing in Alkmaar? Ik heb weer is de melding Geen Digitenne signaal..
Reputatie 5
Badge +3
Ik denk iets minder dan de laatste echte cijfers. Er zouden ook nieuwe klanten bij kunnen komen als er reclame wordt gemaakt. Misschien komt dat nog als de hele ombouw is afgesloten?
Reputatie 7
Badge +15
Hallo @adam88, ik kan ook in geen van onze officiële websites jouw citaat terugvinden. Zou je de link hier willen plaatsen waar je de informatie vandaan hebt die je hier hebt gepost? Als dat zo is, dan laat ik het aanpassen.

Maar, ik denk dat je refereert aan een topic gestart door een gewaardeerde forumgebruiker van onze community: Kosten voor Digitenne. Mag ik je erop wijzen dat het een gedateerd topic is, deze is aangemaakt op 13 aug 2013. Toen was de abonnementsprijs (+ extra tuners) van Digitenne lager dan vandaag de dag.

Zoals Peter al aangeeft kan Digitenne voor 1 tuner nog steeds aantrekkelijker zijn dan de kabel. Uiteraard is het voor ieder goed te vergelijken wat je nodig hebt, hoe en waar je het wil gebruiken en welke kosten dat met zich mee brengt.
Reputatie 7
Haarlem verandert niets vannacht?

Kreeg paniekerig telefoontje van kennis over een tekst bij NPO 1 over wijzigingen. Maar ik had 'm te laat aan (keek opname via ITV). Kastje duurt ook nog 30 sec. opstarten.
Reputatie 4
Badge +3
@adam88 Ik neem TVNH op omdat ik met de NPO al via Almere kijk. Kan ook TVUtrecht doen.
Het wordt een digitenne-opname geprogrammeerd van 00.00-04.00 dan knip ik er wel een stukkie van af.

Volgens mij is de afschakeling juist later zo tussen 4 en 8-9 uur s'ochtends ofzo. In ieder geval alvast bedankt!
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Adam,

De vorige oproep hebben niets opgeleverd. Is het daarom geen goed idee om een hotel of vakantiehuisje te boeken in het westen voor volgende week (maandag op dinsdag)?

Want dan heb je dit zelf in de hand.

Ik denk niet dat het vakantiepark of hotel het op prijs stelt als ik bij hun TVs gaat doe het zelfven.
Ik weet ook niet zeker of het kan, de meeste vakantieparken of hotels zullen zelf geen Digitenne hebben en mogelijk zit de TV tegen bv. een muur of in een kast vastgeschroeft waardoor je niet bij de HDMI poorten kan. (volgens mij had ik dat al eerder gezien bij Centerparcs)

Ik heb geen huisje geboekt daar is het nu dus te laat voor, verder begrijp je de gezegde "niet geschoten is altijd mis" wel?
Dit is trouwens de laatste regio dus ook mijn laatste verzoek.

Reageer