Veranderingen bij Digitenne: Aanvullende informatie omzetting Regio 5 (Holland & Utrecht) [Afgerond]

  • 15 April 2019
  • 163 reacties
  • 17745 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Update: de omzetting van Regio 5 is successvol afgerond



De laatste loodjes van de Digitenneomzetting komen eraan. Regio 5, Noord- en Zuid-Holland, en Utrecht worden in juli gedaan.



Uitleg over de achtergrond van het geheel, het wisselproces en de nieuwe ontvangers vind je in het hoofdtopic. In dit topic vertel ik meer over hoe de communicatie verloopt en wanneer we wat gaan doen.

Regio 5 wordt omgezet op 9 juli. Dit gebeurt in de nacht tot in de vroege ochtend. Meestal zijn we 's nachts ook al klaar. Maar omdat het hier om een groot gebied gaat met veel masten kan het zijn dat we iets uitlopen tot in de loop van de ochtend. De nieuwe ontvanger pakt dan uit zichzelf op dat er nieuw signaal is.

Dan is het natuurlijk belangrijk dat we voor die tijd bij alle klanten in de regio de tuners en insteekkaarten hebben omgewisseld voor die nieuwe ontvanger.

Net als in de eerdere regio's hebben we de klanten onderverdeeld in groepen. Per groep krijgen deze klanten bericht. We zijn begonnen met een nieuwsbrief en vervolgens, in de weken daarna, aanvullende e-mails ter herinnering. Voor klanten waar we een 06-nummer van hebben sturen we ook sms ter herinnering.

In de mailings wordt uitgelegd wat er aan de hand is, en vragen we klanten om de omwissel in te plannen via de online tool op kpn.com/digitennevernieuwt.

Omdat Regio 5 niet alleen qua oppervlakte groot is maar ook qua aantal abonnees de grootste is, hebben we de klanten in 12 groepen verdeeld. We zijn daarom ook al een maand geleden begonnen met het versturen van mails en sms'jes.

Vanaf week 17 (de week van 22 april) gaan we beginnen met het uitzetten van de smartcards. Dit doen we in dezelfde groepenverdeling. Elke week, t/m week 26, gaat er een groep op zwart. We sluiten dat af met de laatste twee groepen in week 27 (de week van 1 juli). Met een gedeactiveerde smartcard kunnen klanten dan alleen nog maar NPO 1-3 kijken.

Daarnaast zullen er advertenties verschijnen in lokale kranten en meldingen op NPO 1 door middel van een rolkrant in beeld om op deze manier (voornamelijk) de mensen te bereiken die zonder abonnement kijken. De rolkrant is inmiddels actief. Deze wordt elke dag in de ochtend en de in de avond (beide rond half negen) vijf minuten getoond.

Heb je algemene vragen over de veranderingen bij Digitenne, stel ze dan onder het eerder genoemde topic. Heb je vragen specifiek over de tekst die hierboven staat plaats dan een reactie onder dit topic 🙂

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

163 reacties

Reputatie 5
Badge +4
In regio 5 Randstad wonen de meeste cliënten. Dat wordt genieten.
Reputatie 5
Badge +4
@John123

Sarcastisch bedoeld? Ik denk eerder de meeste opzeggers. In de hele periode tijdens de omzetting is het aantal klanten alleen maar gedaald.

Straks met op 1 Juni ook nog een verhoging naar 17 euro, en mogelijk 3 zenders eraf waarvan we nog maar moeten afwachten of die voor een alternatief vervangen gaan worden: https://www.totaaltv.nl/nieuws/nog-meer-zenderwijzigingen-bij-kpn/

Aha, cliënten, je stelt dus dat alleen zwaar gedrogeerde mensen in de psychiatrie Digitenne gebruiken, begrijp ik? 😀
Reputatie 7
Badge +28
In regio 5 Randstad wonen de meeste cliënten. Dat wordt genieten.

Die klanten gaan dan inderdaad ook genieten van de perfecte beeldkwaliteit, dat bedoel je toch?

Overigens vermoed ik dat veel kanten uit de Randstad hun ontvanger al hebben omgeruild, bijvoorbeeld omdat ze die ontvanger dan op de camping buiten de randstad kunnen gebruiken.
Reputatie 5
Badge +4
Zoals je misschien weet ben ik nogal sceptisch t.o.v. de nieuwe ontvangers. Dus dat genieten is in de eerste plaats bedoeld als leven in de Digitenneforumbrouwerij.
Met mijn ontvangertje van Amazon kan ik met mijn oude antenne probleemloos alles storingsvrij ontvangen, beter zelfs

dan mijn oude Samsung Twintuner.

Er wordt hier om de hete brij heengedraaid, de ontvanger is gewoon inferieur en de moderatoren doen hun uiterste best om het goed te praten alsof het een antenneprobleem is.
En maar FunkeV5's gratis leveren...nou ja, wie gaat dat betalen? (retorisch)
Reputatie 7
Badge +28
Ik stel voor om dit topic niet verder te vervullen, maar om in jouw eigen topic verder te gaan. Daar had ik trouwens al is eerder gereageerd.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/heeft-de-nieuwe-ontvanger-een-slechtere-onvangst-dan-de-oude-469873#post743899
Reputatie 5
Badge +4
Zoals je misschien weet ben ik nogal sceptisch t.o.v. de nieuwe ontvangers. Dus dat genieten is in de eerste plaats bedoeld als leven in de Digitenneforumbrouwerij.
Met mijn ontvangertje van Amazon kan ik met mijn oude antenne probleemloos alles storingsvrij ontvangen, beter zelfs dan mijn oude Samsung Twintuner.

Er wordt hier om de hete brij heengedraaid, de ontvanger is gewoon inferieur en de moderatoren doen hun uiterste best om het goed te praten alsof het een antenneprobleem is.
En maar FunkeV5's gratis leveren...nou ja, wie gaat dat betalen? (retorisch)


Je kan alle DVB-T2 kanalen ontvangen met een niet door KPN in bruikleen gegeven ontvanger? Dat is bijzonder want dat heeft nog niemand voor elkaar gekregen geloof ik.

@Noordzee

Sowiezo best dom dit tot het laatste uit te stellen indien je lid wilt blijven, je moet uiteindelijk toch al een andere ontvanger.

Hoeveel klanten zou Digitenne nu hebben? Van Totaal TV begreep ik voor het laatst dat het iets meer dan 200.000 was.
Reputatie 7
Badge +28
@adam88 : Sommige klanten stellen het zo lang mogelijk uit, omdat ze b.v. meer moeten betalen. Of omdat ze zolang mogelijk via de CI-Cam willen blijven kijken.

Uiteindelijk gaat de randstad pas op 9 juli 2019 over op HD, dus er is nog alle tijd.
Reputatie 5
Badge +4
Ondanks dat de omschakeling op 9 juli geschied in NH hebben ze mijn 3e smardcard dit weekend afgeschakeld tegen de afspraak in. Dit was de enige manier om met mijn TF5300k nog ongestoord te kijken, tot er een oplossing komt voor de slechte ontvangst van de ZTE's. Hopenlijk gebeurt dat nog vóór 9 juli. Ik heb de andere 2 smartcards omgeruild voor de nieuwe huurontvangers. Ik baal daar wel van omdat het wel problematisch is om een goede ontvangst te krijgen ook met een v5 buiten! In Friesland moest ik al over maar daar is het ook problematiek (ook bij anderen op de camping)
Reputatie 5
Badge +4
@adam88 : Sommige klanten stellen het zo lang mogelijk uit, omdat ze b.v. meer moeten betalen. Of omdat ze zolang mogelijk via de CI-Cam willen blijven kijken.

Uiteindelijk gaat de randstad pas op 9 juli 2019 over op HD, dus er is nog alle tijd.

Ik heb met de klantenservice gebeld maar die konden mijn 3e smartcard niet weer activeren ,dat kan niet meer werd gezegd Dit had ik niet zo afgesproken maar die medewerker in Alkmaar had 3 ontvangers verwijderd en 2 toegevoegd .Balen dus. Mischien kan een moderator nog iets betekenen die kunnen meer als Klantenservice of KPN winkelpersoneel heb ik gemerkt en zijn ook klantvriendelijker.
Reputatie 7
Badge +25

@adam88 : Sommige klanten stellen het zo lang mogelijk uit, omdat ze b.v. meer moeten betalen. Of omdat ze zolang mogelijk via de CI-Cam willen blijven kijken.

Uiteindelijk gaat de randstad pas op 9 juli 2019 over op HD, dus er is nog alle tijd.
Ik heb met de klantenservice gebeld maar die konden mijn 3e smartcard niet weer activeren ,dat kan niet meer werd gezegd Dit had ik niet zo afgesproken maar die medewerker in Alkmaar had 3 ontvangers verwijderd en 2 toegevoegd .Balen dus. Mischien kan een moderator nog iets betekenen die kunnen meer als Klantenservice of KPN winkelpersoneel heb ik gemerkt en zijn ook klantvriendelijker.

Zodra de apparatuur is omgeruild, kunnen we helaas geen smartcards meer activeren. Ze zijn namelijk niet meer gekoppeld aan het abonnement aangezien ze zijn vervangen door de CAS-ID's. Ik ben graag klantvriendelijk, maar dit is helaas hoe de systemen in elkaar zitten.
Het enige wat mij stoort bij de nieuwe decoder is dat je er niet mee kunt opnemen verder vind ik het oké hier in mijn vakantiehuis op een eiland in Maarssen.
Ik wil gewoon m'n Digitenne opzeggen.
Hoe doe je dat. M'n kaartjes ben ik allang kwijt.
Ik wil gewoon m'n Digitenne opzeggen.
Hoe doe je dat. M'n kaartjes ben ik allang kwijt.

Hallo @TeaH ,
zie onderstaande link:
https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Teah, welkom! Je kunt inderdaad via de link die Jan al noemt de verschillende manieren van opzeggen terugvinden. Als je wilt kan ik je er ook bij helpen. Vul dan je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan pak ik dit met je op.
Reputatie 7
Badge +30
Is het gelukt om je Digitenne op te zeggen, @TeaH? Zo niet, vul je profiel in, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan help ik je verder 🙂
Reputatie 5
Badge +4

Oproepertje, wil iemand een camera of video opname maken van het uitschakelen van DVB-T1?


Regio 5 komt 9 Juli a.s., dus hierbij het verzoek voor regio 5. (niet geschoten is altijd mis 🙂 )

Ik zit in regio 2, maar heb dit gemist. Ik dacht dat het signaal in de nacht van 12-2 en 13-2 eruit ging ipv. tussen 11-2 en 12-2.

Graag een opname met camera camcorder/fototoestel of mobiel, maakt niet zoveel uit zolang de kwaliteit redelijk is.. Een TS (Transport Stream) recording mag ook.
Graag posten op internet (liefs YouTube)

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Adam,

De vorige oproep hebben niets opgeleverd. Is het daarom geen goed idee om een hotel of vakantiehuisje te boeken in het westen voor volgende week (maandag op dinsdag)?

Want dan heb je dit zelf in de hand.
Reputatie 5
Badge +4
Hallo Adam, ik zal een opname maken. Hoe laat verwacht je de afschakeling?
Reputatie 7
Badge +28
9 juli 2019 rond 01.00 Maar het kan al vanaf 0.00.
Reputatie 7
Badge +30
De werkzaamheden beginnen over het algemeen ergens rond middernacht à 01:00 en duren vaak tot in de ochtend, afhankelijk van welke mast wanneer gaat. Dus het is van te voren niet te zeggen wanneer jouw mast, John, precies omgaat.
Reputatie 5
Badge +4
@adam88 Ik neem TVNH op omdat ik met de NPO al via Almere kijk. Kan ook TVUtrecht doen.
Het wordt een digitenne-opname geprogrammeerd van 00.00-04.00 dan knip ik er wel een stukkie van af.
leuk idee. ik ga ook mijn ouwe getrouwe Topfield TF5300k instellen. vond ook nog een oude opname uit 2006 van de afschakeling van de analoge zendmasten, in mijn geval Wieringen. heb 't zonet op YouTube gezet.
LET OP @peroen
Ná de uitschakeling geen zenders meer proberen te zoeken op je 5300. Als er geen zenders meer ingesteld staan (en hij gaat ze v.a. 9 juli dus ook niet meer vinden) kun je ook je opnamen niet meer benaderen. Laat je de zenders zoals ze nu zijn (al heb je dan niks meer), dan zijn je opnamen nog benaderbaar.
Reputatie 5
Badge +4
@adam88 Ik neem TVNH op omdat ik met de NPO al via Almere kijk. Kan ook TVUtrecht doen.
Het wordt een digitenne-opname geprogrammeerd van 00.00-04.00 dan knip ik er wel een stukkie van af.


Volgens mij is de afschakeling juist later zo tussen 4 en 8-9 uur s'ochtends ofzo. In ieder geval alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Adam,

De vorige oproep hebben niets opgeleverd. Is het daarom geen goed idee om een hotel of vakantiehuisje te boeken in het westen voor volgende week (maandag op dinsdag)?

Want dan heb je dit zelf in de hand.


Ik denk niet dat het vakantiepark of hotel het op prijs stelt als ik bij hun TVs gaat doe het zelfven.
Ik weet ook niet zeker of het kan, de meeste vakantieparken of hotels zullen zelf geen Digitenne hebben en mogelijk zit de TV tegen bv. een muur of in een kast vastgeschroeft waardoor je niet bij de HDMI poorten kan. (volgens mij had ik dat al eerder gezien bij Centerparcs)

Ik heb geen huisje geboekt daar is het nu dus te laat voor, verder begrijp je de gezegde "niet geschoten is altijd mis" wel?
Dit is trouwens de laatste regio dus ook mijn laatste verzoek.