Veranderingen bij Digitenne: Aanvullende informatie omzetting Regio 5 (Holland & Utrecht) [Afgerond]

  • 15 April 2019
  • 163 reacties
  • 17745 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Update: de omzetting van Regio 5 is successvol afgerond



De laatste loodjes van de Digitenneomzetting komen eraan. Regio 5, Noord- en Zuid-Holland, en Utrecht worden in juli gedaan.



Uitleg over de achtergrond van het geheel, het wisselproces en de nieuwe ontvangers vind je in het hoofdtopic. In dit topic vertel ik meer over hoe de communicatie verloopt en wanneer we wat gaan doen.

Regio 5 wordt omgezet op 9 juli. Dit gebeurt in de nacht tot in de vroege ochtend. Meestal zijn we 's nachts ook al klaar. Maar omdat het hier om een groot gebied gaat met veel masten kan het zijn dat we iets uitlopen tot in de loop van de ochtend. De nieuwe ontvanger pakt dan uit zichzelf op dat er nieuw signaal is.

Dan is het natuurlijk belangrijk dat we voor die tijd bij alle klanten in de regio de tuners en insteekkaarten hebben omgewisseld voor die nieuwe ontvanger.

Net als in de eerdere regio's hebben we de klanten onderverdeeld in groepen. Per groep krijgen deze klanten bericht. We zijn begonnen met een nieuwsbrief en vervolgens, in de weken daarna, aanvullende e-mails ter herinnering. Voor klanten waar we een 06-nummer van hebben sturen we ook sms ter herinnering.

In de mailings wordt uitgelegd wat er aan de hand is, en vragen we klanten om de omwissel in te plannen via de online tool op kpn.com/digitennevernieuwt.

Omdat Regio 5 niet alleen qua oppervlakte groot is maar ook qua aantal abonnees de grootste is, hebben we de klanten in 12 groepen verdeeld. We zijn daarom ook al een maand geleden begonnen met het versturen van mails en sms'jes.

Vanaf week 17 (de week van 22 april) gaan we beginnen met het uitzetten van de smartcards. Dit doen we in dezelfde groepenverdeling. Elke week, t/m week 26, gaat er een groep op zwart. We sluiten dat af met de laatste twee groepen in week 27 (de week van 1 juli). Met een gedeactiveerde smartcard kunnen klanten dan alleen nog maar NPO 1-3 kijken.

Daarnaast zullen er advertenties verschijnen in lokale kranten en meldingen op NPO 1 door middel van een rolkrant in beeld om op deze manier (voornamelijk) de mensen te bereiken die zonder abonnement kijken. De rolkrant is inmiddels actief. Deze wordt elke dag in de ochtend en de in de avond (beide rond half negen) vijf minuten getoond.

Heb je algemene vragen over de veranderingen bij Digitenne, stel ze dan onder het eerder genoemde topic. Heb je vragen specifiek over de tekst die hierboven staat plaats dan een reactie onder dit topic 🙂

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

163 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Er is al eens over geschreven:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/kosten-digitenne-124926

De site is ook aangepast want ik zie die zin echt nergens. Het is nu:

https://www.digitenne.nl/goedkoop-tv-kijken/

Goedkoop tv-kijken met Digitenne

Op zoek naar het goedkoopste tv-abonnement?

Dan zit je bij Digitenne goed! Voor slechts € 17,- per maand is Digitenne het goedkoopste tv-abonnement in de offline tv markt. Overdonderd door alle goedkope tv-aanbieders? Bij Digitenne krijg je waar het om draait: goedkope digitale tv. Geen extra poespas, functionaliteiten die je niet gebruikt of kosten waar je niet op zit te wachten. Elke maand goedkoop tv kijken voor één vaste prijs.

Nu is de term "goedkoop" voor mij persoonlijk net zo leeg als "voordelig", gewoon marketing.
Reputatie 5
Badge +4

Hoeveel goedkoper is Digitenne dan andere (kabel) televisie aanbieders?

Gewoon via de kabel tv-kijken via Ziggo of UPC kost je al snel €18,- per maand. Met Digitenne bespaar je elke maand flink op je tv-kosten! Al helemaal als je ervoor kiest om meerdere tv’s aan te sluiten met je huisgenoten.


Hoeveel goedkoper is Digitenne dan andere (kabel) televisie aanbieders?

Gewoon via de kabel tv-kijken via Ziggo of UPC kost je al snel €18,- per maand. Met Digitenne bespaar je elke maand maar liefs 1 euro op je tv-kosten! Al helemaal als je ervoor kiest om meerdere tv’s aan te sluiten met je huisgenoten.

Huisgenoten (2 stuks), Liberty Global FTA DVB-C = 18 euro.

Huisgenoten: Digitenne = 17 euro, + 10 = 27 euro.

Erg bijzondere korting inderdaad. 🙂
Reputatie 6
Badge +4
Ik loop weer tegen jouw citaten aan die niet terug te vinden zijn, geef er een link bij...

Wat ik wel heb gevonden onder FAQ Digitenne:

Hoeveel goedkoper dan de kabel is Digitenne?

De basis tv-ontvanger kun je op alle televisies met een scart aansluiting aansluiten en wordt in een compleet pakket geleverd. Meer heb je niet nodig om draadloos digitaal tv te kijken. Wil je geen nieuwe kastjes in je interieur en heb je een flatscreen met een ingebouwde DVB-T ontvanger, dan is de Digitenne insteekkaart (niet leverbaar) wat voor jou.

Dit lijkt me duidelijk het antwoord op de vraag!!!

Je hebt helemaal gelijk dat het vanaf twee ontvangers het voordeel is omgeslagen in nadeel.
Deze staat ook op digitenne.nl.

Dan zit je bij Digitenne goed! Voor slechts € 17,- per maand is Digitenne het goedkoopste tv-abonnement in de offline tv markt. Overdonderd door alle goedkope....
https://www.digitenne.nl/goedkoop-tv-kijken/

Het is met één TV wel de goedkoopste om 31 zenders in HD te zien.
Via de kabel is het voor € 18,70 maar 4 van die zenders in HD.
Maar via de kabel kosten extra tv's dan weer niets extra met het DKTV abonnement (Ziggo).
Digitenne tot 2 extra en dan per stuk € 5 per maand.

En met Adam eens. Deze zin kan beter helemaal weg.
Wil je geen nieuwe kastjes in je interieur en heb je een flatscreen met een ingebouwde DVB-T ontvanger, dan is de Digitenne insteekkaart (niet leverbaar) wat voor jou.
Te vinden bij de faq onder "hoeveel goedkoper dan de kabel is Digitenne".
https://www.digitenne.nl/service-en-contact/faq/
Reputatie 7
Badge +28
En ja, er wordt komende nacht weer wat veranderd:

Via de zendmasten van Den Burg, Almere, Alkmaar, Enkhuizen en Hoorn wordt er vanaf morgenochtend uitgezonden via nieuwe frequenties.

Geen beeld, dan even opnieuw (uitgebreid) zenders zoeken.
Reputatie 7
Hallo @adam88, ik kan ook in geen van onze officiële websites jouw citaat terugvinden. Zou je de link hier willen plaatsen waar je de informatie vandaan hebt die je hier hebt gepost? Als dat zo is, dan laat ik het aanpassen.

Maar, ik denk dat je refereert aan een topic gestart door een gewaardeerde forumgebruiker van onze community: Kosten voor Digitenne. Mag ik je erop wijzen dat het een gedateerd topic is, deze is aangemaakt op 13 aug 2013. Toen was de abonnementsprijs (+ extra tuners) van Digitenne lager dan vandaag de dag.

Zoals Peter al aangeeft kan Digitenne voor 1 tuner nog steeds aantrekkelijker zijn dan de kabel. Uiteraard is het voor ieder goed te vergelijken wat je nodig hebt, hoe en waar je het wil gebruiken en welke kosten dat met zich mee brengt.
Haarlem verandert niets vannacht?

Kreeg paniekerig telefoontje van kennis over een tekst bij NPO 1 over wijzigingen. Maar ik had 'm te laat aan (keek opname via ITV). Kastje duurt ook nog 30 sec. opstarten.
Reputatie 7
Badge +28
Nee, Haarlem, Amsterdam en de rest van de zuidelijke helft van Noord-Holland gaan pas op 17 september over naar nieuwe frequenties.

Dus jouw kennis kan rustig gaan slapen vannacht. ☺️
Dank je. Dat zei (en dacht) ik ook al. Beetje onhandig om die tekst dan ook via "Haarlem" uit te stralen tijdens "Vakantieman" NPO 1.

Te idioot dit. De tekst dat het overging naar DVB-T2 is helemaal niet geweest... had 5 t/m 8 juli NPO 1 opgenomen via Digitenne van 20:20 tot 20:40 maar die tekst is dus helemaal niet geweest. En nu wel een tekst terwijl "Haarlem" niet wijzigt. Verwarring zaaien kan KPN dus wel....

Bovendien, na de omzetting naar T2 is de ontvanger automatisch na inschakelen gaan herscannen. Dat zal met een frequentiewijziging dan toch ook zijn???
Reputatie 7
Badge +28
Bovendien, na de omzetting naar T2 is de ontvanger automatisch na inschakelen gaan herscannen. Dat zal met een frequentiewijziging dan toch ook zijn???

Over het algemeen wel, maar er zijn altijd pechvogels bij wie dat niet gebeurt. Die ben ik hier op het forum al tegengekomen.

Mensen met een FTA-ontvanger moeten sowieso een nieuwe zenderscan doen.
@Noordzee wederom dank. Waar is die info over Haarlem, Amsterdam enzo te vinden. Ben even iets aan het schrijven voor Breedbeeldweetjes.
Reputatie 7
Badge +28
In het eerste bericht van het hoofdtopic van Erik over de veranderingen.
Thanks. Again. Gevonden en gebruikt. 😄
Reputatie 5
Badge +4
Hallo @adam88, ik kan ook in geen van onze officiële websites jouw citaat terugvinden. Zou je de link hier willen plaatsen waar je de informatie vandaan hebt die je hier hebt gepost? Als dat zo is, dan laat ik het aanpassen.

Maar, ik denk dat je refereert aan een topic gestart door een gewaardeerde forumgebruiker van onze community: Kosten voor Digitenne. Mag ik je erop wijzen dat het een gedateerd topic is, deze is aangemaakt op 13 aug 2013. Toen was de abonnementsprijs (+ extra tuners) van Digitenne lager dan vandaag de dag.

Zoals Peter al aangeeft kan Digitenne voor 1 tuner nog steeds aantrekkelijker zijn dan de kabel. Uiteraard is het voor ieder goed te vergelijken wat je nodig hebt, hoe en waar je het wil gebruiken en welke kosten dat met zich mee brengt.


https://www.digitenne.nl/service-en-contact/faq/ Verder gebruik de zoekfunctie van de browser.

@PeterG
Het is met één TV wel de goedkoopste om 31 zenders in HD te zien.
Via de kabel is het voor € 18,70 maar 4 van die zenders in HD.
Maar via de kabel kosten extra tv's dan weer niets extra met het DKTV abonnement (Ziggo).
Digitenne tot 2 extra en dan per stuk € 5 per maand.

Is dat niet stieken Canal Digitaal Vol of Bomvol??
(hoewel max 720p geen 1080p)
PS. Ik heb de 720p HD kanalen daarbij niet geteld, dus weet niet of het er 31 of meer zijn)

In ieder geval is Canal Digitaal Vol op dit moment zover mij bekend het allergoedkoopste TV abo. om 59 zenders te kunnen zien. (Als we HD niet meetellen)
Reputatie 6
Badge +4
@adam88: Interessante poging maar het is IPTV met additionele voorwaarden:

Het verbruikt 5 MB per minuut en dat kost bundeldata of een vaste Internet verbinding. Voor het zichtbaar maken op een gewoon (niet smart) TV toestel is een interface nodig. Wat is de beeldkwaliteit?
Reputatie 5
Badge +4
576 tot 720p zie boven.
Niet alle zenders zijn in 720p beschikbaar, 576p is dan het hoogste.
Reputatie 6
Badge +4
576 tot 720p zie boven.
Niet alle zenders zijn in 720p beschikbaar, 576p is dan het hoogste.

Dat lijkt mij geen enkel probleem en ik vermoed dat als Digitenne hiervoor had gekozen een heleboel ontvangst problemen waren voorkomen. Maar goed dan gaat het voor klanten waar het nu prima draait ook een stapje terug.
Reputatie 5
Badge +4
Hoeveel klanten zou Digitenne nog hebben?:

http://www.easypolls.net/poll.html?p=5d28dec8e4b02736566fe050


Volgens de poll en Jarco Kriel (https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-maakt-misstap-met-hd-bij-interactieve-tv/) nu inderdaad tussen de 150.000 en 200.000 Digitenne klanten. Was eerst nog iets meer dan 200.000 gaat lekker zo!

Admin: Bewerkt wegens taalgebruik
Reputatie 6
Badge +4

Hoeveel klanten zou Digitenne nog hebben?:

http://www.easypolls.net/poll.html?p=5d28dec8e4b02736566fe050
Volgens de poll en Jarco Kriel (https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-maakt-misstap-met-hd-bij-interactieve-tv/) nu inderdaad tussen de 150.000 en 200.000 Digitenne klanten. Was eerst nog iets meer dan 200.000 gaat lekker zo!

Klopt dat Totaal TV bericht wel bij je conclusie over het aantal Digitenne klanten?

De poll is trouwens sterk gekleurd want ik heb meer dan 10 stemmen uitgebracht op gewoon een beetje minder dan een tijd geleden, het verloop zoals het er al was. Was een leuke test😀

Maar wat is nu eigenlijk het probleem? Je hoeft toch geen klant te zijn als het product niet bij je past?
Nog geen probleem, maar als het aantal abb. nog verder daalt dan zal er toch iets gaan gebeuren logischerwijs en niet ten voordele van de gebruikers die er nog wel zijn.
En dat zou ik jammer vinden, als er geen ether televisie meer is bedoel ik.
Overigens hoorde ik vandaag voor het eerst (?) radio reclame voor digitenne.
Iets over een vernieuwd netwerk ???
Gericht op de kampeerders, dat vind ik nu een mooie toepassing, en geen last van dikke betonnen muren die het signaal tegenhouden.
Reputatie 6
Badge +4
Ik bedoelde wat het probleem is van adam88 die alles aangrijpt om zijn ongenoegen te uiten. En dan niet op een manier dat hij daarmee wil bereiken dat het klanten bestand weer toeneemt.

Zelf vind ik het een groot probleem dat er zoveel klachten zijn en ik zou het ontzettend jammer vinden als het daardoor niet goed gaat. De betalende klanten dragen ook de FTA kijkers.

Het zou in mijn ogen beter zijn geweest als de beeldkwaliteit op de 2e plaats komt na een uitstekend bereik omdat de Digitenne klantengroep niet de grootste beeldschermen heeft en voorheen gewend was aan een lagere dan SD resolutie want alleen de NPO was full SD. Dan is 720p voor de niet NPO zenders een mooie middenweg.
Reputatie 7
Badge +28


Zelf vind ik het een groot probleem dat er zoveel klachten zijn en ik zou het ontzettend jammer vinden als het daardoor niet goed gaat. De betalende klanten dragen ook de FTA kijkers.


Helemaal eens. Ik zou het fijn vinden als er nu voortvarend gewerkt wordt aan verbeteringen aan de ontvangers. Ik las vandaag dat de eerste software-update nog en tijd op zich laat wachten. Jammer!

En nieuwe zendmasten en het verhogen van vermogens zo hier-en daar duurt allemaal veel te lang.
Reputatie 6
Badge +4
Ik lees hier over een software update. Wordt er ook aan de tuner gewerkt om iets te doen aan het verschil met de FTA ontvanger? Ik heb het zelf niet kunnen traceren maar het is buitengewoon vreemd dat er zoveel klachten minder zijn met een willekeurige FTA ontvanger.
Reputatie 5
Badge +4


Hoeveel klanten zou Digitenne nog hebben?:

http://www.easypolls.net/poll.html?p=5d28dec8e4b02736566fe050
Volgens de poll en Jarco Kriel (https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-maakt-misstap-met-hd-bij-interactieve-tv/) nu inderdaad tussen de 150.000 en 200.000 Digitenne klanten. Was eerst nog iets meer dan 200.000 gaat lekker zo!
Klopt dat Totaal TV bericht wel bij je conclusie over het aantal Digitenne klanten?

De poll is trouwens sterk gekleurd want ik heb meer dan 10 stemmen uitgebracht op gewoon een beetje minder dan een tijd geleden, het verloop zoals het er al was. Was een leuke test😀






Maar wat is nu eigenlijk het probleem? Je hoeft toch geen klant te zijn als het product niet bij je past?


Dat zou je aan de schrijver ervan, Jarco Kriek moeten vragen of het bericht klopt, niet aan mij, ik heb het bericht namelijk niet geschreven.

Dat wordt toch gecheck op Ip adres of toch per cookie? Ik vertrouw er op dat mensen eerlijk stemmen in ieder geval.

Admin: Bewerkt wegens taalgebruik
Reputatie 5
Badge +4
Nog geen probleem, maar als het aantal abb. nog verder daalt dan zal er toch iets gaan gebeuren logischerwijs en niet ten voordele van de gebruikers die er nog wel zijn.
En dat zou ik jammer vinden, als er geen ether televisie meer is bedoel ik.
Overigens hoorde ik vandaag voor het eerst (?) radio reclame voor digitenne.
Iets over een vernieuwd netwerk ???
Gericht op de kampeerders, dat vind ik nu een mooie toepassing, en geen last van dikke betonnen muren die het signaal tegenhouden.


Volgens mij is KPN verplicht Digitenne aan te blijven bieden zolang zij hun uitzend vergunning hebben. Dus dan blijft het maar mogelijk wordt dat wel te laste gelegd aan de noch betalende klant en heel evt. zelfs de iTV klant, en zeer waarschijnlijk iderdaad niet ten voordele.
Trouwens NPO1 is ook de calimiteitenzender, kunnen ze toch niet van de ether af halen lijkt mij?

Ga lekker van de natuur genieten, een boek, het zwembad, meer, zee, strand of bos op de camping ipv. voor de TV te gaan hangen, trouwens als je een bungalow huurt zit daar al TV in, dus dan heb je ook geen Digitenne nodig.