Veranderingen bij Digitenne: Aanvullende informatie omzetting Regio 5 (Holland & Utrecht) [Afgerond]

  • 15 April 2019
  • 163 reacties
  • 17745 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Update: de omzetting van Regio 5 is successvol afgerond



De laatste loodjes van de Digitenneomzetting komen eraan. Regio 5, Noord- en Zuid-Holland, en Utrecht worden in juli gedaan.



Uitleg over de achtergrond van het geheel, het wisselproces en de nieuwe ontvangers vind je in het hoofdtopic. In dit topic vertel ik meer over hoe de communicatie verloopt en wanneer we wat gaan doen.

Regio 5 wordt omgezet op 9 juli. Dit gebeurt in de nacht tot in de vroege ochtend. Meestal zijn we 's nachts ook al klaar. Maar omdat het hier om een groot gebied gaat met veel masten kan het zijn dat we iets uitlopen tot in de loop van de ochtend. De nieuwe ontvanger pakt dan uit zichzelf op dat er nieuw signaal is.

Dan is het natuurlijk belangrijk dat we voor die tijd bij alle klanten in de regio de tuners en insteekkaarten hebben omgewisseld voor die nieuwe ontvanger.

Net als in de eerdere regio's hebben we de klanten onderverdeeld in groepen. Per groep krijgen deze klanten bericht. We zijn begonnen met een nieuwsbrief en vervolgens, in de weken daarna, aanvullende e-mails ter herinnering. Voor klanten waar we een 06-nummer van hebben sturen we ook sms ter herinnering.

In de mailings wordt uitgelegd wat er aan de hand is, en vragen we klanten om de omwissel in te plannen via de online tool op kpn.com/digitennevernieuwt.

Omdat Regio 5 niet alleen qua oppervlakte groot is maar ook qua aantal abonnees de grootste is, hebben we de klanten in 12 groepen verdeeld. We zijn daarom ook al een maand geleden begonnen met het versturen van mails en sms'jes.

Vanaf week 17 (de week van 22 april) gaan we beginnen met het uitzetten van de smartcards. Dit doen we in dezelfde groepenverdeling. Elke week, t/m week 26, gaat er een groep op zwart. We sluiten dat af met de laatste twee groepen in week 27 (de week van 1 juli). Met een gedeactiveerde smartcard kunnen klanten dan alleen nog maar NPO 1-3 kijken.

Daarnaast zullen er advertenties verschijnen in lokale kranten en meldingen op NPO 1 door middel van een rolkrant in beeld om op deze manier (voornamelijk) de mensen te bereiken die zonder abonnement kijken. De rolkrant is inmiddels actief. Deze wordt elke dag in de ochtend en de in de avond (beide rond half negen) vijf minuten getoond.

Heb je algemene vragen over de veranderingen bij Digitenne, stel ze dan onder het eerder genoemde topic. Heb je vragen specifiek over de tekst die hierboven staat plaats dan een reactie onder dit topic 🙂

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

163 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Dat klopt, Combiner, alles is om 🙂
Reputatie 6
Badge +4
Dat klopt, Combiner, alles is om :)
Zoals ik al schreef mooi werk en andere kansen voor de ontvangst van zenders buiten de eigen regio. De tijd zal het leren maar we kunnen hiermee vooruit tot 2030, top!

In België, Duitsland en Denemarken resteren nog enkele zenders op kanalen tussen 49 en 60. Die zullen ergens in 2020 ook migreren onder 700 MHz.
Reputatie 7
Badge +28

Is het een idee om het sticky uit te zetten? Inmiddels is iedereen uit Regio 5 wel over naar DVB-T2. 

 

Reputatie 5
Badge +4

Dat klopt, Combiner, alles is om :)


Zoals ik al schreef mooi werk en andere kansen voor de ontvangst van zenders buiten de eigen regio. De tijd zal het leren maar we kunnen hiermee vooruit tot 2030, top!

In België, Duitsland en Denemarken resteren nog enkele zenders op kanalen tussen 49 en 60. Die zullen ergens in 2020 ook migreren onder 700 MHz.

 

Tot 2030 terug naar de 2de wereld oorlog zonder opname.

 

Wat zou het aantal Digitenne klanten nu inmiddels zijn? 100.000?

170.000 Digitenne-abonnementen in oktober 2019.

En nog een paar honderdduizend in gebruik onder Interactieve TV abonnementen. Maar dat houdt KPN niet apart bij.

Tot 2030 terug naar de 2de wereld oorlog zonder opname.

We kennen jouw van vragen om een uitschakelende DVB-T op te nemen. Niks dus. Je wil kennelijk opnemen ook als er geen signaal of TV is (was er in WOII niet).

Reputatie 5
Badge +4

170.000 Digitenne-abonnementen in oktober 2019.

En nog een paar honderdduizend in gebruik onder Interactieve TV abonnementen. Maar dat houdt KPN niet apart bij.

 

We zijn nu al weer ruim 2 maanden verder, kan inmiddels best nog verder gezakt zijn.

170.000 Digitenne-abonnementen in oktober 2019.

En nog een paar honderdduizend in gebruik onder Interactieve TV abonnementen. Maar dat houdt KPN niet apart bij.

We zijn nu al weer ruim 2 maanden verder, kan inmiddels best nog verder gezakt zijn.

Ben je bang dat als het aantal Digitenne abonnementen nog veel verder zakt, dat KPN dan Digitenne uitzet en jij dus ook geen FTA streams meer hebt?

Reputatie 5
Badge +4

170.000 Digitenne-abonnementen in oktober 2019.

En nog een paar honderdduizend in gebruik onder Interactieve TV abonnementen. Maar dat houdt KPN niet apart bij.

We zijn nu al weer ruim 2 maanden verder, kan inmiddels best nog verder gezakt zijn.

Ben je bang dat als het aantal Digitenne abonnementen nog veel verder zakt, dat KPN dan Digitenne uitzet en jij dus ook geen FTA streams meer hebt?

 

Nee, ten eerste valt dat onder het beheer van de NPO, en volgens mij moeten ze dat ook aanbieden aangezien NPO 1 ook de rampenzender is. En volgens mij heeft het aantal klanten opzich ook niet zo veel te maken met de keuze van het wel of niet aanbieden van Digitenne, het is meer dat het dan voor KPN zelf een erg dure grap is. Tenzij ze het product doorverkopen zitten ze er tot 2030 nog aan vast als ik mij niet vergis: https://tweakers.net/nieuws/113111/kpn-verkrijgt-licentie-digitenne-tot-2030-na-terugtrekken-tweede-partij.html

 

*De (uitzendingen op de) zenders van de Nederlandse Publieke Omroep vallen niet onder de verantwoordelijkheid van Digitenne. Voor het bekijken van de zenders NPO 1, NPO 2, NPO 3 en de regionale omroepen heb je geen abonnement van Digitenne nodig. Bekijk hier hoe je deze gratis tv-zenders kunt ontvangen.
**Als er geen wedstrijden zijn, wordt op kanaal 25 van 01:00 t/m 06:00 ONS, overdag Cartoon Network en ’s avonds AT5 uitgezonden.

Reputatie 5
Badge +5

170.000 Digitenne-abonnementen in oktober 2019.

En nog een paar honderdduizend in gebruik onder Interactieve TV abonnementen. Maar dat houdt KPN niet apart bij.

Eind derde kwartaal waren er volgens de eigen cijfers van KPN nog 165.000 Digitenne-only klanten.
Uit die rapportage valt inderdaad niet op te maken hoeveel klanten Digitenne kijken binnen een alles-in-een pakket. 

Reputatie 4
Badge +2

https://ir.kpn.com/websites/kpn/English/4010/results-_-reports.html

 

156.000 nu volgens KPN. Waarvan ik er eén ben. Voor de grap genomen toen het omschakelen begon.

Tijd om op te zeggen. :)

Reputatie 5
Badge +4

Voor de “grap” neem je een betaalt TV abo? Ik begrijp hem niet.

 

Je neemt toch geen abo voor de “grap”?

Reputatie 5
Badge +4

Het aantal klanten is met 82,6 % gedaald.