Beantwoord

Verbetering ontvangst

  • 30 May 2019
  • 18 reacties
  • 672 keer bekeken

Reputatie 2
Wij staan op een camping op de rand van het dekkingsgebied van digitenne 5851EA.
nu hebben we over het algemeen een goede ontvangst van de zenders, maar met name wanneer een brommer in de buurt van de caravan komt begint het beeld te flikkeren en valt het geluid weg.
We hebben een antenne van digitenne buiten bevestigd, maar zouden we nog iets kunnen ondernemen in het signaal iets beter te krijgen, versterken oid?
icon

Beste antwoord door Noordzee 31 May 2019, 17:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Voor ongeveer 40 euro kan je betere antenne kopen: een Funke Yagi.

Google daar maar is op.

Daar krijg je ongeveer 10 tot 20 procent betere ontvangst mee. En dat kan net het verschil maken.
Tof dingetje. Verticaal monteren.
https://www.funke.nl/64_1030_YagiNX.aspx
Reputatie 2
Nu hebben we van digitenne de Funke DSC310,
zou de yagi dan beter zijn?
Reputatie 2
Ik ben op zoek naar de yagi antenne, maar nu zie ik deze afbeelding er bij.
nu schrijft PeterG dat ik de antenne verticaal moet plaatsen, witte deel onder en de sprieten boven?
of de helft van de sprieten naar boven en de andere helft omlaag!

Reputatie 7
Badge +28
TDat is inderdaad de antenne. En die antenne werkt inderdaad beter dan jouw antenne.

Hier op het forum hebben onlangs drie mensen deze antenne gekocht op mijn advies. Bij alle drie werd de ontvangst verbeterd.

verticaal monteren zal het beste werken. Maar dat wordt ook een kwestie van uitproberen. Dat ga je snel genoeg zien aan de signaalsterkte.
Ah, die DSC310 is een oud type antenne; bijnaam de haaievin. Doet het prima tot zo'n 15 km van een zendmast. I.c.m. de nieuwe Digitenne wat minder goed dan de oude op afstand.

En vertikaal? Zoals je 'm nu aan die mast ziet maar dan een kwart slag gedraaid.
dat dus:
de helft van de sprieten naar boven en de andere helft omlaag!
Reputatie 7
Badge +28
@Showa

Heb je de antenne al ergens besteld?

Ten opzichte van jouw oude antenne pak je hier een mooie winst mee. Ik verwacht dat de storingen daarna voorbij zijn. De Funke Yagi heeft een verbeterd filter tegen storingen t.o.v. Die oude haaienvin.

Als je 40 euro te duur vindt, zou je ook nog een Funke V5 kunnen aanvragen bij een moderator, maar als je voor het beste resultaat wilt gaan, zou ik voor de Funke Yagi kiezen.
Reputatie 2
Op de site van Funke heb ik ook de Yagi NX plus zien staan,
maar zowel de Yagi als de plus zijn vrijwel nergens te koop, overal zie je staan uitverkocht en komt niet meer terug.
ik heb nu bij Funke gevraagd waar de antenne’s besteld kunnen worden.
Reputatie 7
Badge +28
Ik zie ze te koop staan op Amazon.co.uk
Reputatie 2
Ik wacht nog even op bericht van Funke,
de plus versie vind ik helemaal nergens en de gewone versie op Amazon voor 50 pond of voor 39,99 maar met een levertijd van 1-3 maanden
Hier is ie nog verkrijgbaar (€ 49,99)

https://digitennes.nl/antennes/443-funke-yaginx-plus-buitenantenne-voor-dvb-t-dvb-t2-8717056977386.html
Reputatie 7
Badge +28
Dat is de NX-plus antenne. Die is inderdaad zo’n 10 euro duurder.

Wel een prima investering!
Reputatie 2
Ik heb de Yagi NX plus besteld bij digitennes.nl samen met een nieuwe f-connector.
volgens de site zijn de antennes volop verkrijgbaar en van de connectors staat dat er 488 op voorraad zijn.
bestellen en betalen gaat prima, echter hierna komt er een mail waarin staat vermeld dat er een van de bestelde items niet op voorraad is en dat mijn bestelling in backorders staat en vertraging zal oplopen.
een slecht bedrijf dus, geld aanpakken en vervolgens mag je afwachten of en wanneer er iets wordt geleverd.

maak aub geen reclame meer voor digitennes.nl
Reputatie 7
Badge +28
Waardeloos, achteraf toch naar beter via Amazon.uk kunnen bestellen.

nu maar hopen dat ze toch spoedig gaan leveren.
Reputatie 1
Niet tevreden geld terug?
Succes !
Reputatie 7
Badge +28
@Showa
Heb je ze al gebeld?

VRAGEN? BEL 088 4000 100
Reputatie 7
Badge +28
En als het jou lukt om je geld terug te vragen. Hier staan ze nog wel te koop:

https://www.amazon.de/Funke-493910010-Outdoor-Antenne-YagiNX/dp/B01FDHM2MI/ref=sr_1_1?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&keywords=funke+yagi&qid=1559583455&s=gateway&sr=8-1
Reputatie 2
Badge

TDat is inderdaad de antenne. En die antenne werkt inderdaad beter dan jouw antenne.

Hier op het forum hebben onlangs drie mensen deze antenne gekocht op mijn advies. Bij alle drie werd de ontvangst verbeterd.

verticaal monteren zal het beste werken. Maar dat wordt ook een kwestie van uitproberen. Dat ga je snel genoeg zien aan de signaalsterkte.

Het is het “beste” om verticaal te monteren maar dit is een vereiste in NL. Bij ons zijn  alle zenders verticaal gepolariseerd. DAB, FM en digitenne.   Bij  horizontale  montage mis je 50% signaal. Er zit voor NL een hulpstuk bij om hem verticaal te monteren.  Je moet hem ook nadrukkelijk richten op de zender.