Verhoging Digitenne

Belachelijk als je alleen maar digitenne kunt krijgen omdat je op een camping woont en dat de camping geen toestemming geeft om kpn de mensen te laten aansluiten voor interactieve televisie en daardoor noodgedwongen aan digitenne vastzitten en dan dat kpn de prijzen gaat verhogen omdat er een terugloop is van abonnees volgens de net ontvangen email van kpn. Stuur dan ook grafieken mee in plaats iets te mededelen.

Als je nou door die verhoging meer zenders kreeg begreep ik dat of dat je via digitenne ook kon internetten zou ook fijn zijn want nu zit ik ook een een duur abonnement vast met 10gb aan dataverbruik.

Misschien kan kan kpn ook eens contact opnemen met campings en hun een voorstel doen zodat mensen die op een camping wonen ook kunnen profiteren van lagere tarieven ipv het hoge tarief van digitenne.

Hoop dat kpn hier eens naar wil kijken.

Alvast vriendelijk bedankt

12 reacties

Reputatie 7
Canaldigitaal (=schotel) kan ook. Meer zenders en HD. Wel iets duurder dan Digitenne, maar niet veel. Net als Digitenne draadloos en radio- en televisiezenders.

Voor vast internet heb je een aansluiting nodig op het vaste net via ten minste koper, of glasvezel. Ik neem aan dat beide er op de camping niet in zit. Blijft daarvoor dus over de wifi van de camping, als ze dat hebben. Of mobiel internet (3G, 4G).

Reputatie 7
Badge +23
Hallo Keesrodeo, 

Ik snap dat het niet leuk is wanneer je geen alles-in-1 kunt nemen, omdat de camping dit niet toestaat! Ondanks de verhoging van Digitenne, is het nog wel een stuk goedkoper dan het alles-in-1 pakket met hierbij internet en interactieve tv. Wat aangeeft is natuurlijk ook een optie, een schotel. Wij bieden deze niet aan, maar ik zie dat Peter een link heeft meegestuurd naar je. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Ik zou dat graag willen een schotel maar de plek waar ik sta is uitgemeten door een monteur en laat nu net bij mij de bomen in de weg om het signaal voor tv en dergelijke goed te kunnen weergeven helaas.
Daarom opperde ik ook dat kpn eens met campings contact zou kunnen gaan opnemen of het 1 en ander mogelijk is.
Telefoonlijnen liggen er wel op het park van vroeger heb ik begrepen (Voordat mobiel populair werd) maar niet aangesloten. Ik heb daar natuurlijk wel eens naar geïnformeerd maar kpn wil wel maar camping geeft geen toestemming helaas.

Ik zou dat graag willen een schotel maar de plek waar ik sta is uitgemeten door een monteur en laat nu net bij mij de bomen in de weg om het signaal voor tv en dergelijke goed te kunnen weergeven helaas
Reputatie 7
Badge +17
PeterG schreef:
Canaldigitaal (=schotel) kan ook. Meer zenders en HD. Wel iets duurder dan Digitenne, maar niet veel. Net als Digitenne draadloos en radio- en televisiezenders.

Voor vast internet heb je een aansluiting nodig op het vaste net via ten minste koper, of glasvezel. Ik neem aan dat beide er op de camping niet in zit. Blijft daarvoor dus over de wifi van de camping, als ze dat hebben. Of mobiel internet (3G, 4G).

Ik heb zelf een schotel bij Hertzinger... Die leveren ook internet en TV. Je moet wel een dubbele kop op je schotel hebben. Voor internet en TV. (Ik heb een vakantiehuis in België ;))

Kijk hier maar even na: Hertzinger

Reputatie 7
Badge +17
,

Is dit niet iets voor je: Canal Digitaal - Het recreactiepakket

Die hertzinger vind ik wel vrij prijzig en als ik zo kijk moet je de schotel en dergelijke nog los bij kopen.

Bijn canal digitaal had ik het probleem met bomen hier op de camping en zit geen internet bij helaas
Als er op de camping vroeger telefonie heeft gezeten liggen de kabels er nog dan is er misschien een mogelijkheid dit na te zien er moet ergens dan of een paaltje staan met een klep of de kabelligt ergens nabij de 220 Volt voeding in de buurt en als je dit zou hebben zou eens kunnen navragen of dat KPN desondanks de kabel zou kunnen door laten meten of dat deze inderdaad in de tussen verdeler uitkomt en is dit het geval kan er gewoon ADSL worden aangevraagd mits de afstand niet te groot zal gaan worden naar de Centrale van KPN.

Belachelijk dat ik nu ineens, en nu dan zonder vooraankondiging, wéér een verhoging krijg van € 1,50 voor digitenne. Ik begon op € 9,00 en zit nu al op € 14,00.

En ik hou niet van smoesjes dat digitenne nog steeds de goedkoopste is. Ik ben een contract aangegaan voor € 9,00 euro en er is geen reden die deze verhogingen rechtvaardigen.

Reputatie 7
.
Ik ben op €6,95 begonnen... Later is het nog éven €6 geweest.

Jammer dat deze verhoging je zo overvallen heeft.

De verhoging van de abonnementsprijs is 1 juli j.l. ingegaan. Deze verhoging is op 1 mei aangekondigt, de wettelijke termijn van 2 maanden. Daar is een email over verzonden naar hetzelfde emailadres waar je je rekening van Digitenne op krijgt.

Verder heeft het in diverse (digitale) media gestaan (Totaaltv bv, Telecompaper en Breedbeeldweetjes) en ook op dit forum.

Twee goede digitale media voor KPN zijn:

TotaalTV.nl .

Breedbeeldweetjes.wordpress.com .

Verder natuurlijk dit forum.

Digitenne is zéker niet de goedkoopste meer. Met die kreet wordt sinds de vorige prijsaanpassing al niet meer geadverteerd. Interactieve TV van KPN is goedkoper. Als je al internet van KPN hebt kost iTV erbij €12 p/m. (t.o.v. bestaande abonnementsprijzen)

Ik ben een van de weinige voor wie het allemaal niet beter en sneller hoeft. Ik ben doorgaans tevreden met wat ik heb zo ook digitenne alleen door alsmaar die prijsverhogingen ben ik genoodzaakt om te kijken of ik geen goedkoper alternatief heb. Zo had ik vóór KPN's digitenne Canal Digital voor het televisie kijken maar omdat digitenne goedkoper was heb ik de schotel en de receiver weer weg gedaan. Ik kwam overigens ook maar moeizaam door die brei van zo'n 150 internationale zenders. Inmiddels komt Canal Digital weer in beeld maar het heeft helaas voor mij voor wederom het aangaan nogal hoge instapkosten. Het is een onduidelijk motief van KPN om vanwege geringe deelname de prijs te verhogen, het is normaal deze dan te verlagen opdat klanten blijven.

Ik krijg, ondanks dan dat zoals u zegt KPN netjes vooraangekondigd heeft, wrevel over iedere keer die verhoging en die zal wel doorgaan want nu vallen er wederom door de prijsverhoging weer een aantal gebruikers af.

Reputatie 4
Badge +5
Uiteraard ben ik ook niet blij met de verhoging maar het argument "ik ben een contract aangegaan voor€9.00" slaat natuurlijk nergens op. Denk je dat mensen die al 50 jaar de Libelle lezen ook nog steeds fl 20,00 per jaar betalen omdat ze toendertijd een abonnement voor fl 20,00 hebben afgesloten?

Ook krijg ik een beetje de indruk dat Keesrodeo KPN de schuld geeft van zijn primitieve woonomstandigheden waar het tv/internet/bellen betreft. Ik woon in een buitengebied en wist toen ik hier 25 jaar geleden kwam wonen dat de voorzieningen wat betreft kabel ed nihil zouden zijn en dat zijn ze nog steeds. Tv kijken gaat via digitenne of een schotel, internet (5Mb) via ADSL door een stokoud PTTkabeltje. 

Reageer