Beantwoord

Waardeloze ontvangst met de nieuwe digitenne kastjes.

  • 21 October 2019
  • 13 reacties
  • 149 keer bekeken

Badge

Sinds het omruilen van het oude digitenne kastje naar het nieuwe is tv kijken geen ontspanning meer. Om de haverklap hebben we geen ontvangst en krijgen we de melding “geen signaal” Heel erg vervelend als je net iets aan het volgen bent.

Het verplaatsen van de antenne is bij ons dagelijkse kost, maar heeft geen resultaat. 

Het is schandalig dat wij wel betalen voor ontvangst, maar dat ontvangst vaak zeer slecht is. Ik wil graag een oplossing.

icon

Beste antwoord door Bart_ 24 October 2019, 14:17

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @ingerem ,

Vervelend ! Wil je de installatie nog eens proberen, maar dan als volgt: 

1/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek in het huis. 
2/ Zet de antenne en de ontvanger niet direct bij een storingsbron zoals een modem, een LED-lamp of een buitenthermometer. 
3/ Sluit de ontvanger aan en doe daarna de TV aan. 
4/ Ga in het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. 
5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. Dus niet zoeken op provincie. 
6/ Doe de software-update indien daarom gevraagd wordt. 
7/ Richt de antenne bij (en verplaatst eventueel de antenne) aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

En dan een paar vragen: 
1/ Wat is jouw woonplaats? 
2/ Wat voor soort antenne gebruik je? 
3/ Wat is de locatie van de camping waar je de ontvanger wil gebruiken?

 

Badge

Beste,

Natuurlijk hebben wij het advies wat je geeft al geprobeerd. Niets helpt. Ook al een aantal maal een medewerker gesproken, ook zonder resultaat.

Het signaal varieert, zonder dat wij de antenne verplaatsen, van 100 % ontvangst naar 0% ontvangst. Mijn woonplaats is Sevenum en daar staat de digitenne ook. Geen camping.  Ik gebruik de ontvanger en de antenne  die nieuw is geleverd. 

Reputatie 5
Badge +4

Logisch @ingerem dat je niet op de camping zit, het is al bijna november.

Je zegt dat je de antenne dagelijks verplaatst, dat betekent vlg mij dat hij los staat ergens vlakbij de tv.

Je moet hem gewoon op je dak zetten, net als bij een auto. Dat weet toch iedereen?

 

Badge

@John123 de kabels zijn een halve meter. Op het dak plaatsen is daarom geen optie.

Reputatie 5
Badge +4

Er zijn kabels van meer dan 50cm heb ik wel eens gezien...

Reputatie 7
Badge +28

Goed idee van @John123 ! 
 

KPN kan jou een gratis buitenmontageset opsturen. Daar zit ook een coax-kabel bij van 10 meter lengte. 
 

Wil je jouw forum-profiel volledig vullen? Dan kan een moderator jou de buitenmontageset opsturen. 
 

En wat betreft de wisselende percentages? Dat wordt veroorzaakt door een externe storingsbron. Let op dat jouw ontvanger en antenne niet te dicht bij een ander elektrisch apparaat staan. Dus bv een DAB-radio, een LED-lamp of verzin het maar…...

 

Badge

Beste noordzee,

Ik heb mijn profiel volledig ingevuld en wacht op de toegezegde buitenmontageset. Wij hebben 2 digitenne kastjes dus svp 2 sets.

Bvd.

Reputatie 7
Badge +28

Prima, 

 

Voor de duidelijkheid: Ik heb hier geen toezegging over gedaan, maar ik verwacht eigenlijk wel dat een moderator dit voor jou gaat regelen. (Mits je een geldig abonnement hebt natuurlijk…..) 

 

De moderator komt hier vanzelf langs . Even geduld nog…...

Badge

Nog even een toevoeging: De antenne staat volledig vrij, dus niet bij een lamp, radio of een andere storingsbron.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @ingerem Welkom hier op het KPN Forum en goed dat je al veel verduidelijking hebt gekregen van je mede-forumgebruikers. Naast de tips die je al gekregen hebt wil het inderdaad wel eens helpen om een antenne buiten te monteren. Welke versie heb je nu? Ik wil je een buitenmontageset opsturen: ik zal er eerst één sturen zodat je deze goed kunt testen om te kijken of het ook echt werkt. Wil je ook nog even je klantnummer in het Forum Profiel zetten? 

Reputatie 7
Badge +28

@ingerem 

 

Geef je even een seintje als je het klantnummer in jouwe profiel hebt gezet? 

 

Reputatie 7
Badge +28

@ingerem 

 

Heb je jouw klantnummer al in jouw profiel gezet? Want dan kan Bart jou een betere antenne opsturen. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @ingerem Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Wellicht ben je via een andere weg al geholpen. Als ik nog iets kan doen lees ik het graag. 

Reageer