Beantwoord

Waarom antenne, afstandsbediening etc in KPN Shop?

  • 28 August 2020
  • 5 reacties
  • 65 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +7

Waarom staat een antenne en een afstandsbediening in de Digitenne KPN shop?  https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/tv/digitenne/

Dit zijn toch huur-artikelen, dus als ze kapot zijn krijg je een nieuwe (in mijn beleving). Nu worden mensen die dit niet in de gaten hebben op kosten gejaagd. En eigenlijk zou het buitenmontage setje ook onder de gratis artikelen moeten vallen als je in een gebied met slechte ontvangst zit.

Als je je je hier op het forum meldt met problemen dan worden ze wel gratis opgestuurd. Dus het is een beetje een vreemde gang van zaken.

icon

Beste antwoord door Noordzee 28 August 2020, 14:07

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @waltervl ,

De reden hiervoor is eigenlijk heel simpel. 

Ik neem mezelf als voorbeeld. Ik heb via de webshop van KPN een Funke V5 antenne gekocht en een buitenmontageset. Die gebruik ik voor mijn FTA-ontvanger en dus niet voor een huurontvanger van KPN.  

Wat betreft de afstandsbediening: KPN vergoedt eenmaal per jaar een nieuwe afstandsbediening. Als je er meer dan één per jaar uit je handen laat vallen, dan kun je toch nog op deze manier een nieuwe kopen. Dit is bedacht om misbruik te voorkomen. 

 

Reputatie 6
Badge +7

Van de afstandsbediening snap ik het msschien nog, ware het niet dat er nergens in winkel staat dat je 1x per jaar recht hebt op een nieuwe. Dus een onwetende koopt er 1 terwijl dat helemaal niet nodig hoeft te zijn.

 

De antenne is denk ik bedoeld voor Digitenne gebruikers, daar hoef jij voor je FTA ontvanger geen antenne voor te kopen. Die kan je ook ergens anders op het net kopen (waar je je FTA ontvannger hebt gekocht bijvoorbeeld). Een echte digitenne gebruiker zou nooit een nieuwe antenne hoeven te kopen. Dus ook hier worden Digitenne gebruikers misleid als ze slechte ontvangst hebben of zo. Er zou op zijn minst een melding kunnen staan in de trant van indien Digitenne huurkastje dan kontact opnemen met klantenservice voor een gratis omwisseling.

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb mijn eerste ontvanger gekocht in een satellietwinkel, daar hadden ze maar een heel beperkt aanbod van antennes. Mijn tweede ontvanger heb ik gekocht via internet. 

Ik vind het juist reuze handig dat je bij KPN voor een redelijk bedrag een mooie antenne kunt kopen. Ik ben dus blij met deze mogelijkheid. Ik had mijn andere antenne jaren terug ook al via de website van KPN gekocht.  

En verder vind ik het geen misleiding. KPN verstrekt alleen een buitenmontageset als ontvangst met een binnenantenne niet lukt. Er zijn ook klanten die liever altijd de antenne buiten plaatsen, denk bv aan kampeerders.     

En zo'n setje kost maar 9,50. Via internet heb je de bestelling zo voor elkaar. Via de telefoon of via het forum gaat er toch veel tijd in zitten. Ik kan mij best voorstellen dat sommige klanten daar geen zin in hebben en kiezen voor het gemak van een online bestelling.   

Een melding voor eventueel contact opnemen met de klantenservice zou wel netjes zijn, maar het word misleiding vind ik wel wat zwaar ingezet door jou.  

Reputatie 6
Badge +7

Al sie informatie is alleen beschikbaar wanneer je er om vraagt (telefonisch of op dit forum). Loop je gewoon de helpsite af (https://digitenne.kpn.com/afstandsbediening/) dan krijg je informatie als onderstaand. Vooruit, misleiding is wat te zwaar miscchien. Uiterst klantonvriendelijk is het zeker!

Eindeloos zappen met de Digitenne afstandsbediening

Bij de tv-ontvanger wordt de speciale Digitenne afstandsbediening gratis meegeleverd. Is je Digitenne afstandsbediening kapot of wil je een extra Digitenne afstandsbediening bestellen? Dan kan dit via de webshop van KPN.
 

Naar de KPN webshop

 

Mijn insteek van mijn vraag is dat een moderator dit ook uiterst klantonvriendelijk vindt en aan digitenne brandmanager kan vertellen dat de hij de website content manager de opdracht moet geven aan het bureau wat de website beheert om de website aan te passen. Je begrijpt wel dat dit eigenlijk een onmogelijke opgave is maar gelukkig is het bijna weekend! :grin:

 

Overigens bedenk ik me nu dat als je thuis en op de camping digitenne gebruikt en het kastje elke keer meesleept dat het handig kan zijn om een 2e antenne te hebben. Zodat je niet elke keer de antenne opnieuw hoog op de paal hoeft vast te schroeven.

Reputatie 7
Badge +28

 

Overigens bedenk ik me nu dat als je thuis en op de camping digitenne gebruikt en het kastje elke keer meesleept dat het handig kan zijn om een 2e antenne te hebben. Zodat je niet elke keer de antenne opnieuw hoog op de paal hoeft vast te schroeven.

Juist ! 

Reageer