Beantwoord

Waarom valt mijn digitenne signaal steeds weg?

  • 31 May 2019
  • 10 reacties
  • 1132 keer bekeken

Aantenne start op dezelfde plek als vorig jaar. Fabrieksinstellingen al terug gezet daar was het gister beter mee, nu niet meer. Apparaat staat in Rheeze (overijssel)
icon

Beste antwoord door Noordzee 31 May 2019, 20:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Joop,

wat voor type ontvanger heb je?
Heb je al een nieuwe opdracht gegeven voor zenders zoeken? Gebruik de optie uitgebreid zenders zoeken! De frequenties zijn namelijk gewijzigd.

Wat voor type antenne gebruik je?
Ik heb een nieuw apparaat een zx enz met bijbehorende antenne. En zoeken heb ik al op allerlei manieren gedaan. Het lijkt erop dat het signaal hier niet sterk genoeg is of zo. Nu niet meer maar in mei duurde het 5 minuten voordat er beeld kwam. Door herstel van de fabrieksinstelling leek het weer goed te zijn maar vandaag trad dezelfde ellende weer op van wegvallend signaal.
Reputatie 7
Badge +28
De term “bijbehorende antenne” zegt mij niets. Wat voor type Funke -antenne heb je?

En heb je die antenne buiten geplaatst? Want dat is wel nodig in Rheeze.
Hij staat buiten en het model is Dsc 550
Reputatie 7
Badge +28
Dat is een prima antenne.

Ik heb niet zo heel veel tips meer. Zet de antenne zo hoog mogelijk en probeer de antenne wat te draaien. Gebruik hiervoor de signaalmeter uit het menu.
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Joop! Met de nieuwe Digitenne is het goed uitrichten van de antenne veel belangrijker geworden. Ik sluit me dan ook aan bij wat Noordzee al zegt. Plaats de antenne zo hoog mogelijk, en richt hem met kleine stapjes zo goed mogelijk uit in de richting van de mast tot je de beste ontvangst hebt.
Reputatie 7
Badge +28
@Joop13

Heeft het bijdraaien van de antenne nog geholpen?

Zo niet, dan heb ik nog een laatste tip voor jou, maar dan moet je wel bereid zijn om wat te investeren voor een betere ontvangst.

Met de Funke Yagi kan je een ontvangstverbetering krijgen van zo'n 10 tot 20 procent t.o.v. de Funke 5. Dit zijn tenminste de rapportjes die hier gemeld zijn door een paar andere mensen die deze ontvanger hebben aangeschaft op mijn advies.

Deze antenne is hier te koop:
https://www.amazon.de/Funke-493910010-Outdoor-Antenne-YagiNX/dp/B01FDHM2MI/ref=sr_1_1?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&keywords=funke+yagi&qid=1559583455&s=gateway&sr=8-1
@Noordzee : dank je wel, ik zal het bekijken. Maar volgens de kpn helpdesk staat de digitenne te ver van masten om goede ontvangst te krijgen. Dus of die 10 tot 20 % ervoor zorgt dat ik ook bijv. Rtl4 hier kan krijgen is twijfelachtig. Ik ga reerst proberen de antenne zo hoog mogelijk te krijgen. 1 van de problemen was ook dat dit jaar andere frequenties dan vorig jaar gebruikt, toen ik nog wel, met de antenne op deze plek 100% kreeg,
Reputatie 7
Badge +28
Ik denk dat het mogelijk moet zijn om signaal op te pikken van de zendmast in Zwolle. Of eventueel Hengelo. Van beide masten wordt met een redelijk zendvermogen uitgezonden.

Het kan haast niet anders dan dat je met de Funke Yagi ontvangst gaat krijgen. En mocht het met de ZTE ontvanger niet lukken, dan zeker wel met een FTA-ontvanger. Die ontvangers hebben een betere ontvangst. Het nadeel is dan wel dat je de betaal-TV-zenders van Digitenne niet kunt ontvangen.
Reputatie 7
Badge +28
Heb je al een besluit genomen wat je gaat doen? Want je wilt toch weer ongestoord TV kunnen kijken!