Beantwoord

Wanneer krijg ik bevestiging dat mijn Digitenne word opgezegd?

• 1 december 2018
  • 7 reacties
  • 222 keer bekeken

Sinds begin dit jaar al in het teken van Digitenne omruilen naar de HD-zenders.
Na wikken en wegen toch besloten om het op te zeggen. Ik had de digitenne alleen nog maar voor noodgevallen, en kijk zo vaak niet meer televisie.

In de begeleidende mails voor het omruilen staat netjes ook hoe er opgezegd kan worden, dat dit via de KPN site geregeld kan worden. Omdat ik nogal een drukbezette agenda heb, en geen zin heb om tig keer aan de telefoon te wachten, maar de digitale opzegging in gang gezet. Mooi in mijn eigen tijd en geen misverstanden door gegevens te dubbelchecken voor bevestiging. (ervaring vanuit het verleden, verkeerde gegevens telefonisch overgenomen)

Mooie formulieren en duidelijke mails terug van alles wat je hebt ingevuld...
en dat je terug wordt gebeld voor bevestiging van opzegging (dit stond dus niet op de site vermeld).
Nou vind ik dit vreemd aangezien je aardig in bochten en kronkels moet gaan werken om het formulier in te vullen, dus een "per ongeluk" opzegging zou dus niet mogelijk kunnen zijn. Maar ja als het moet dan moet het.

Ik dus braaf elke keer mijn telefoon meenemen op het werk, waar ik elke keer toestemming voor moet vragen (veiligheid).

Er is dus gewoon nog niet gebeld in de loop van de tijd.
Nou denk ik van "verzoek is verloren gegaan in de administratie", dus doe nog 2x keer de aanvraag.

Bij beide verzoeken niet teruggebeld.

Inmiddels begin ik de herinneringsmails als irritatie te bevinden. "Laatste Herinnering" "U heeft nog geen actie ondernomen voor omwisselen". Aan de hand hiervan ben ik vorig weekend naar de KPN-winkel in *** gegaan.

Super service daar👍🏻. Direct geholpen en kon ook gelijk mijn Digitenne pakket met smartcard inleveren. Gezamenlijk alles geregeld op mijnKPN profiel, die ze daar openden. Bevestiging dat mijn email en telefoon nog correct staan. Ook weer de aanvraag gedaan voor opzegging.....
Maar zou hier weer voor gebeld worden voor bevestiging😑. Dit zou de eerstvolgende werkdag zijn, maar kon eventueel de 2e werkdag zijn in verband met Black Friday Sale.
Gelukkig kon ik aangeven dat ik 's avonds tussen 17:00 en 21:00 gebeld kon worden. Scheelde me weer te regelen op mijn werk.
Bij navraag voor bewijs dat ik de digitenne met smartcard heb ingeleverd, is dit netjes in de winkel op mijnKPN ingevuld en kon ik dan thuis van mijnKPN halen.

Inmiddels is het een week verder en nog steeds geen telefoontje gehad.
Daarnaast is er nog op mijnKPN geen enkele vorm van bewijs geweest van inlevering en dat ik in de KPN winkel ben geweest. Terwijl ik wel inmiddels op mail een enquete van de ervaring in de KPN winkel krijg (en inmiddels vanochtend alweer een herinnering niet vergeten in te vullen)

Even op een rijtje:
Digitaal aanvraag voor opzegging:
  • 27-05-2018
  • 05-08-2018
  • 25-09-2018
Naar de KPN-winkel
  • 24-11-2018
Graag zou ik willen weten waar ik aan toe ben, want terugbellen gebeurd niet; bevestigingsmail van opzegging laat op zich wachten; en alles wat vorige weekend bij de KPN winkel is gedaan, staat nog steeds niet verwerkt op mijnKPN als ik thuis inlog.

Vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Vikash 4 december 2018, 13:59

@HazenbergM Het Digitenne abonnement is per direct opgezegd en ik heb het teveel betaalde bedrag gecrediteerd met terugwerkende kracht (27-06-2018). Je ontvangt nog een slotfactuur waarop het bedrag wordt terugbetaald. Als er verder nog vragen zijn hoor ik het graag.😉
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hallo HazenbergM,

Wat een verhaal! 😪 Jij bent dus gewoon al een half jaar bezig met de opzegging.
Om het nou is te versnellen:

Zou je je KPN Forum profiel (Dit blijft alleen maar zichtbaar voor de Moderators) willen voorzien van naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer(s)? Zodat een moderator je gegevens kan inzien, dan kan een moderator jou verder helpen met je vraag over het opzeggen van Digitenne.

Nog een tip: Bewaar je antenne. Er zijn voor ongeveer dertig euro FTA-ontvangers te koop. Hiermee kan je gratis kijken naar NPO 1/2/3 en twee regionale zenders. Kan je dan die antenne nog steeds achter de hand houden voor "noodgevallen".
Reputatie 7
Badge +18
Goedemiddag @HazenbergM. Welkom op het forum! Wat een verhaal inderdaad, zo hoort het zeker niet te gaan. Ik zie dat je je gegevens hebt achtergelaten op het KPN Forum profiel en heb gelijk het abonnement erbij gepakt. Er is inderdaad een terugbelformulier ingevuld om het abonnement op te zeggen op 24-11-2018. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je nog niet bent terug gebeld. Ik zal het verder voor jou in orde maken. Ik heb helaas zelf niet de mogelijkheid om een abonnement te beëindigen maar zal een collega vragen om dit voor jou te doen. Je geeft aan dat je al op 25-05-2018 hebt aangegeven dat je het abonnement wil opzeggen en dat je daar toen een bevestiging van hebt ontvangen. Zou je deze bevestiging naar mij kunnen mailen, t.a.v. Vikash? Het e-mail adres vindt je in een privébericht. Ik zal de kosten met terugwerkende kracht crediteren. Onze excuses voor het ongemak! 😥
@Vikash
Mail voor opzegging van 27-5-2018 is verstuurd.

Voor de duidelijkheid, van deze mail heb ik dus ook nooit een bevestiging van opzegging gekregen. Wat ik mee bedoel in mijn eerste bericht is dat ik gegevens in formulieren kan controleren op evt typefouten(dus bevestigen dat ik het goed heb ingevuld/overgenomen), waar ik telefonisch gewoon veel meer moeite mee heb en vaak achteraf aan mijzelf aan het twijfelen ben.

Alvast bedankt voor het oppakken
Reputatie 7
Badge +18
Ah oke, duidelijk. Ik heb zojuist aan mijn collega doorgegeven dat het Digitenne abonnement opgezegd moet worden. Zodra hij deze opzegging heeft uitgevoerd ontvang jij een bevestiging per mail. Je ontvangt zo een privébericht van me. Beantwoord je die?
Reputatie 7
Badge +18
@HazenbergM Het Digitenne abonnement is per direct opgezegd en ik heb het teveel betaalde bedrag gecrediteerd met terugwerkende kracht (27-06-2018). Je ontvangt nog een slotfactuur waarop het bedrag wordt terugbetaald. Als er verder nog vragen zijn hoor ik het graag.😉
@Vikash Bedankt voor het oppakken en de snelle afhandeling 👍🏻
De bevestiging van opzegging heb ik inmiddels ontvangen 😀
Reputatie 7
Badge +18
@HazenbergM Graag gedaan!😁

Reageer