Beantwoord

Wat gaat er verbeteren na de volgende software-update?

  • 8 August 2019
  • 61 reacties
  • 1972 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28
In 2018 werden regelmatig nieuwe software-versies uitgebracht voor de ZTE ZXV7200 en de Rebox RBX2800. De laatste grote software-update was in december 2018 en daarna nog een kleintje in februari 2019. Maar die laatste ging alleen over frequenties zoeken per provincie.

Nadat eerst een nieuwe software-versie was beloofd direct na de totale overgang op DVB-T2 (9 juli 2019), wordt nu verteld door moderator Erik dat de eerstvolgende software-update niet eerder te verwachten is dan medio november.

Aangezien er dan bijna een jaar (!!) geen grote vernieuwingen zijn doorgevoerd, verwacht ik wel het een-en ander van de eerstvolgende update.

Ingebrachte ideeën zijn b.v :
  • Verbeterde EPG (Gids)
  • Verbeterde Teletekst
  • Alle regionale zenders uit jouw directe omgeving in je zenderlijst
  • Verbetering wat betreft zoeken op provincie
  • Onthouden van volgorde zenderlijst na het uitdoen van de ontvanger
  • en vast nog wel meer.... (Wat dacht je van een verbetering van de ontvangst?)
Mijn vraag aan een moderator is welke verbeteringen er momenteel uitgewerkt worden. Welke verbeteringen gaan er dus komen in de nieuwe update? En is er al een geplande datum bekend?

Ik snap dat het nagevraagd moet worden, maar het is wel handig om te weten welke verbeteringen er gaan komen.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 January 2023, 16:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

61 reacties

Ik hoop dat dit extern wordt gedaan er zijn meer apparaten die updates nodig hebben de v10a en de ExperiaWifi, de apps.

Ik denk dat de Digitenne bezitters blij mogen zijn met 1 of 2 items.
Meer klinkt niet realistisch. Gezien de updates die de gewone ontvangers de laatste tijd hebben gekregen.
Ik ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +30
Ik kan hier op dit moment kort over zijn:
  • er is nog niet bekend wat er in de eerstvolgende update zit
  • er is nog niet bekend wanneer deze precies wordt uitgerold behalve dat dit na de laatste frequentiewijziging van 22 oktober zal zijn

De verbeteringen die sowieso op stapel staan zijn de dingen die ik al eerder op verschillende plekken heb genoemd. Te weten
  • uitgebreidere programma info in de EPG van de Rebox
  • onthouden van de zendervolgorde ook na het uitzetten van de Rebox
  • beide regionale zenders in de zenderlijst

Zodra hier meer informatie over is laat ik het weten.
Reputatie 7
Badge +28
De info staat inderdaad op verschillende plekken en is daardoor niet altijd even makkelijk terug te vinden. Vandaar ook dit topic.

Ik bedenk mij dat er ook nog een wens is ingediend m.b.t. de pincode voor de zender Meiden van Holland. En er zullen vast nog wel meer wensen ingediend zijn.

Als er iemand is die nog een wens heeft over de software van de huidige ontvangers (dus niet opnemen of een insteekkaart noemen....), laat maar horen.

En eigenlijk, @Erik, hoopte ik dat je het wilde navragen bij Geert, de "Digitenne-man". Hij zal toch weten welke ideeën allemaal uitgewerkt worden?
Reputatie 7
Badge +30
Ik kan het inderdaad navragen, maar dat doe ik in een later stadium. Omdat we de update toch pas na oktober gaan doen, heeft het nog niet zoveel zin om nu al te gaan navragen. Want dan is er nog teveel speling, dingen die nog weer kunnen veranderen qua wat er wel en niet in zit. Het is vervelend, zowel voor ons als voor klanten, als ik hier nu dingen ga noemen die wellicht nog weer veranderen. Begin oktober lijkt me een mooi moment :)

In de tussentijd, benoem hier inderdaad de verschillende wensen, dat maakt het voor mij ook weer makkelijker 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Begin oktober lijkt me een mooi moment :)

Jammer dat er nu nog niet bekend gemaakt gaat worden welke ideeën uitgewerkt worden.

Want regelmatig worden er door vragenstellers pijnpuntjes benoemd en het zou dan fijn zijn als je inderdaad dan met zekerheid kunt zeggen dat de oplossing eraan komt. Maar goed, tot begin oktober kunnen we dus geen zekerheid geven m.b.t. dat soort vragen.
https://forum.kpn.com/digitenne-12/volume-bij-nieuwe-digitenne-473591#post810635
Volume bij nieuwe Digitenne.
Het geluid van het nieuwe digitenne apparaat kan in 20 stappen verhoogd worden. Het verschil tussen 5 en 100 is te weinig. Na 50 wordt het geluid nauwelijks nog verhoogd. Volume op 5 gebruiken we voor achtergrond muziek. Als we TV willen kijken moeten we afstandbediening van de TV erbij gebruiken want bij 100 horen we niet alles. Kunnen ze bij de volgende software update hier niets aan doen of is er een andere oplossing zonder de TV afstandbediening te gebruiken.
Reputatie 7
Badge +30
Dank dat je dit hier ook nog even hebt toegevoegd, Dol!
Reputatie 1
Het duurt nu te lang voordat duidelijk is of er voldoende signaal is voor weergave, terwijl er daarna storingsvrije ontvangst is. Ik zou graag zien dat de ontvanger (ZXV7200) ook bij wat minder signaalkwaliteit al beeld geeft. Blokvorming neem ik dan voor lief. Het wordt dan veel gemakkelijker om een optimale antenne-opstelling te zoeken.
Reputatie 7
Badge +28
Ik kan het inderdaad navragen, maar dat doe ik in een later stadium. Omdat we de update toch pas na oktober gaan doen, heeft het nog niet zoveel zin om nu al te gaan navragen. Want dan is er nog teveel speling, dingen die nog weer kunnen veranderen qua wat er wel en niet in zit. Het is vervelend, zowel voor ons als voor klanten, als ik hier nu dingen ga noemen die wellicht nog weer veranderen. Begin oktober lijkt me een mooi moment :)

Het is nu 29 september 2019 en op het moment dat dit bericht gelezen wordt door jou of je vakantie-waarnemer is het begin oktober.

Ik herhaal nog even mijn vraag:

Mijn vraag aan een moderator is welke verbeteringen er momenteel uitgewerkt worden. Welke verbeteringen gaan er dus komen in de nieuwe update? En is er al een geplande datum bekend?
Reputatie 7
Badge +28
Erik is op vakantie. Wie neemt dit topic over van hem?

Mijn vraag aan een moderator is welke verbeteringen er momenteel uitgewerkt worden. Welke verbeteringen gaan er dus komen in de nieuwe update? En is er al een geplande datum bekend?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi! Backup-Erik hier. Ik heb nog geen informatie over een update dus het antwoord moet ik je schuldig blijven. Ik vraag na of er meer over bekend is.
Reputatie 5
Badge +4
De EPG moet zeker weer op het niveau komen van de topfield tf5300k zoals nu de xoro8720

Reputatie 7
Badge +28
De terugkoppeling:
Het is niet ons beleid om aan te geven wat er op de planning staat voor software updates. De update staat vooralsnog gepland voor begin 2020, en zal voornamelijk te maken hebben met het niet meer hoeven ondersteunen van DVB-T en DVB-T2.


Oftewel; alles wat met DVB-T te maken heeft wordt opgeruimd in de TV-ontvanger, verdere wijzigingen zijn niet bekend.
Reputatie 7
Badge +28
Wat een teleurstellende terugkoppeling heb jij ontvangen!

Er zijn in het verleden diverse verbeteringen beloofd met betrekking tot de software van de ontvanger die nu nog steeds niet aan bod komen.

De beloofde softwareverbeteringen worden nu al een jaar niet uitgevoerd.

Hoe kan KPN dit verkopen aan de klanten?
Reputatie 5
Badge +5
Alle waardering voor de moderatoren, laat ik dat voorop stellen. Het beleid van KPN daarentegen wil nog wel eens de associatie wekken met een monopolistisch nutsbedrijf van enkele decennia geleden. Dit is daar een voorbeeld van.
Reputatie 5
Badge +4
De terugkoppeling:

Het is niet ons beleid om aan te geven wat er op de planning staat voor software updates. De update staat vooralsnog gepland voor begin 2020, en zal voornamelijk te maken hebben met het niet meer hoeven ondersteunen van DVB-T en DVB-T2.
Oftewel; alles wat met DVB-T te maken heeft wordt opgeruimd in de TV-ontvanger, verdere wijzigingen zijn niet bekend.


Wat een onzin verhaal. Alle DVB-T2 ontvanger zij backwards compatible met DVB-T we willen VERBETERINGEN op het niveau van de oude Topfield en liefst nog beter, techniek is ruim 10 jaar verder behalve KPN!
Reputatie 7
Badge +28
Ik snap dat dit niet de reactie is waarop jullie hoopten maar op dit moment zullen we het er mee moeten doen.

Wat een onzin verhaal. Alle DVB-T2 ontvanger zij backwards compatible met DVB-T


Dat is niet echt het punt. De software kan verder worden verbeterd omdat er niets meer met DVB-T gedaan hoeft te worden. De ontvangers kunnen dus worden geoptimaliseerd voor DVB-T2 ontvangst.
Reputatie 7
Badge +28
Niets dan lof voor Joran, Erik en andere moderatoren voor jullie inzet voor Digitenne-problemen. Trek kritiek dan ook zeker niet persoonlijk aan.

Maar het valt toch niet te ontkennen dat het proces voor het verbeteren van de twee Digitenne-ontvangers nu al bijna een jaar compleet stil ligt. En begin 2020 komen de gewenste verbeteringen dus ook niet.

De gewenste verbeteringen (b.v. EPG en Teletekst) staan volkomen los van DVB-T en DVB-T2 ondersteuningen. Deze wensen hadden al veel eerder geimplementeerd kunnen worden.

De terugkoppeling:

Het is niet ons beleid om aan te geven wat er op de planning staat voor software updates.


De persoon die dit aan Joran geschreven heeft mag wel eens goed nadenken hoe het bedrijf KPN open en transparant kan worden. Want waarom zouden toekomstige verbeteringen niet vermeld mogen worden?
Reputatie 7
Badge +30
Ha Noordzee, ik wil hier graag even op inhaken! Wij, niet alleen de klantenservice, maar ook de andere collega's zijn, mijns inziens best transparant over heel veel dingen. We zoeken heel veel uit, stellen (kritische) vragen en krijgen meestal een goed onderbouwde respons terug. Er zijn echter ook veel vragen waar we geen antwoord op willen en/of kunnen geven. Niet alles kan gedeeld worden en daarnaast zijn de collega's er niet per sé voor om klantvragen te beantwoorden, maar juist om ervoor te zorgen dat alles werkt naar behoren. We blijven ons best doen om jullie van zoveel mogelijk informatie te voorzien, maar we hebben niet overal een antwoord op.
Reputatie 7
Badge +28
We blijven ons best doen om jullie van zoveel mogelijk informatie te voorzien, maar we hebben niet overal een antwoord op.

Bedankt voor je reactie. Zoals je weet heb ik deze vraag gesteld vanuit mijn rol hier op het forum.

In het verleden is hier op het forum vele malen door een moderator aangegeven dat een gewenste wijziging wordt meegenomen in de eerstvolgende software-update.

Ik heb natuurlijk begrip voor het feit dat niet alle info hier te delen is, maar ik vind het (voor de klanten) jammer dat de verbeteringen maar uitblijven.

En dat de verbeteringen nu ineens niet worden meegenomen in de eerstvolgende update.

Daarnaast wordt er ook geen reactie gegeven op een (al eerder gestelde) vraag waarom er in de afgelopen 11 maanden geen enkele software-update is geweest.
Reputatie 2
Het is duidelijk. KPN bestaat niet om snel en goed een zo klantvriendelijk mogelijk en technisch optimaal bedrijf te zijn. Andere, voor de gewone gebruiker niet traceerbare zaken, hebben voorrang. Over opneemmogelijkheden zouden we het niet meer hebben. Kreeg via het Forum opnamemogelijkheid voorgeschoteld. Denk toch dat ik ergens een Digitenne-opname-opleiding moet gaan volgen. Voor een gewoon burger als ik is er geen touw aan vast te knopen.
Reputatie 5
Badge +4
Ik krijg de indruk dat de chinezen van ZTE de software moeten aanpassen ,vandaar dat het op dit moment zeer moeizaam is de bugs in de software snel op te lossen. Ik heb het niet eens over verbeteringen maar echt fouten die toch zeker sneller opgelost dienen te worden.
Reputatie 5
Badge +5
De fout ligt denk ik vooral in Nederland: KPN heeft eigen ontvangers laten ontwikkelen. Dit voor een relatief klein bestand van minder dan 200.000 klanten. Gezien de continue bezuinigingen binnen KPN mag het allemaal vast ook niet teveel kosten.
Reputatie 7
Badge +28

De terugkoppeling:

Het is niet ons beleid om aan te geven wat er op de planning staat voor software updates. De update staat vooralsnog gepland voor begin 2020, en zal voornamelijk te maken hebben met het niet meer hoeven ondersteunen van DVB-T en DVB-T2.

 


Oftewel; alles wat met DVB-T te maken heeft wordt opgeruimd in de TV-ontvanger, verdere wijzigingen zijn niet bekend.

 

We zijn inmiddels in begin 2020 aanbeland. Dit weekend werd in een ander topic verteld dat er toch niet meer regionale zenders beschikbaar komen. 

Dan nu weer twee aanvullende vragen: 

Voor wanneer is de door Joran benoemde "opruim-update" gepland ? 

En valt er al iets te zeggen over de veranderingen die komen in de grote software-update later dit jaar? 

Â