Beantwoord

Weer schakelfout Fox Sports 2

  • 21 January 2020
  • 41 reacties
  • 581 keer bekeken

Ik wou (de tweede helft van) FC Eindhoven - FC Utrecht aanzetten via Digitenne (kan 25). Is daar AT5 te zien. Wat een suffe zooi.

(22:09)

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 15 February 2020, 10:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 7
Badge +28

De enigste oplossing is en blijft om AT5 te verplaatsen naar de NPO-mux in Noord-Holland. 

Want er kan beloofd worden dat er extra op de schakeling AT5/Fox Sports2 gelet gaat worden. Maar het gaat toch steeds weer fout bij wijzigingen in het speelschema, verlengingen, penalty-series etc. etc. 

Beide kanalen hebben niet mijn intresse maar hier betaal je toch geen € 26,99 voor lijkt mij. Van een volledig Digitenne abonnement uitgaand. Was deze wisseling tussen deze 2 zenders er voor de verandering er ook al dat ben ik even kwijt.

Reputatie 7
Badge +28

KPN programmeert standaard de tijden van live voetbalwedstrijden voor het doorgeven van Fox Sports 2 in plaats van AT5. 

 

Op zaterdagavond (bv 19.30) en zondagmiddag (b.v. 14.30) gaat dat meestal wel goed. Maar het probleem is dat er tegenwoordig bijna dagelijks voetbal is in Nederland en dat sommige aanvangstijden kort van te voren gewisseld worden.  

Er zit niet continu een voetballiefhebber bij de schakelknop. Dat zou eigenlijk wel moeten als KPN blijft vasthouden aan dit schakelkanaal. 

 

Ondanks dat het mij niks uitmaakt ben ik van mening dat dit schakelen niet nodig moet zijn ik schreef dit al eerder iemand die AT5 wil kijken zal naar ik aan neem zwart beeld hebben als er voetbal is. Er is altijd wel een gedupeerde met deze methode.

Reputatie 5
Badge +5

Het speelschema van de bekerwedstrijden is ruimschoots van tevoren bekend, dat zou het probleem niet moeten zijn. Toch gaat het bij deze (en andere) wedstrijden vaak mis. Als dit schakelprobleem is opgelost ben je er nog niet: dan zou AT5 er tussenuit gehaald moeten worden. En daarnaast nog een kanaal, omdat de Nederlandse wedstrijden op Fox 1 t/m 3 worden uitgezonden. 

Als je duur betaald voor deze 3 kanalen zou je daar toegang toe moeten hebben zonder geschakel. Aan de andere kant mogen de overige klanten daar geen last van hebben die de andere kanalen juist willen zien. Maar ik begrijp dat er onderzoek naar verbetering is of komt.

Hier worden de regionale omroepen genoemd mij komt het over dat die niet het grootste probleem zijn.

Reputatie 7
Badge +28

Gisteravond ging het wederom fout bij de wedstrijd van Heerenveen. 
 

TIJD OM IN TE GRIJPEN! 

Reputatie 7
Badge +30

Goed dat jullie het hier laten weten, mannen! Ik ga het doorgeven. Excuses hiervoor.!

Reputatie 7
Badge +28

Vanavond is er weer bekervoetbal op FOX Sports 2. 
 

Hopelijk gaat het dan nu wel goed ! 

Die wedstrijd is een stuk vroeger nml 18:30 en niet 20:45. Dus dat zal toch wel goed gaan? Zo vroeg zal de schakeltechnicus toch niet naar bed gaan? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +28

Ik ben eerder bang dat ze niet tijdig inschakelen. 😂

 

Maar zonder gekheid: het gaat steeds mis als er verlengd wordt. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb nog geen reactie gehad, dus ik hoop dat … (vul hier de favoriete club in ;-)) gewoon binnen 90 minuten wint vanavond! Ook hier zonder gekheid: ik betwijfel of er op zo'n korte termijn al iets gedaan aan kan en gaat worden om eerlijk te zijn. 

Ik ben eerder bang dat ze niet tijdig inschakelen. 😂

 

De wedstrijden van dinsdag en woensdag werden al vrij in het begin van de tweede helft afgekapt.

Reputatie 5
Badge +5

Als je duur betaald voor deze 3 kanalen zou je daar toegang toe moeten hebben zonder geschakel. Aan de andere kant mogen de overige klanten daar geen last van hebben die de andere kanalen juist willen zien. Maar ik begrijp dat er onderzoek naar verbetering is of komt.

Hier worden de regionale omroepen genoemd mij komt het over dat die niet het grootste probleem zijn.

Het punt met AT5 is dat het geen regionale omroep is, maar een lokale. In het begin van Digitenne werd AT5 dan ook niet uitgezonden. Nadat hier veel om werd gevraagd, is de zender in “deeltijd” toegevoegd aan het Digitenne zenderpakket. Door deze constructie af te schaffen zou op het kanaal alleen nog Fox uitgezonden worden, en is het schakelprobleem verleden tijd. Maar dan zijn de AT5 kijkers weer ontevreden: die zender verdwijnt dan omdat die als lokale omroep niet naast TV-Noord Holland op de regionale mux mag. Daarbij mist op Digitenne dan nog steeds de derde Fox zender waar Nederlands voetbal op wordt uitgezonden. 

Dat is dus mijn probleem met het product Digitenne. Het zal hoe dan ook lastig blijven om alle klanten tevreden te houden.

Reputatie 7
Badge +28

Ik ben eerder bang dat ze niet tijdig inschakelen. 😂

 

De wedstrijden van dinsdag en woensdag werden al vrij in het begin van de tweede helft afgekapt.

Het is wederom verlengen. Wat wordt er nu getoond? Fox Sports 2 of  AT5? 

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben ook benieuwd! Ik kijk nu NAC-PSV en zat er ineens aan te denken.. Heb je de penalty's nog kunnen zien bij Go Ahead @PeterG?

Nee, maar niet vanwege Digitenne. Ik was bij een vriend die geen Fox Sports heeft. We keken, via Fox, naar Nac - PSV. Ben nu net (22:17) weer thuis.

Reputatie 7
Badge +30

Zoals ik ook in een ander topic hierover had vermeld: we gaan nog eens kijken naar hoe het precies zit. Het blijft natuurlijk lastig, want we willen de AT5 kijker ook niet voor het hoofd stoten. Zodra ik meer inhoudelijke informatie heb, zal ik dit op het forum plaatsen. 

Reputatie 7
Badge +28

Nou die AT5 kijker hoeft voorlopig niet te klagen. Vanavond ging het weer mis. 
 

Wanneer eindigt deze schertsvertoning? 
 

Ik blijf het zeggen:

De enigste oplossing is en blijft om AT5 te verplaatsen naar de NPO-mux in Noord-Holland. 

Want er kan beloofd worden dat er extra op de schakeling AT5/Fox Sports2 gelet gaat worden. Maar het gaat toch steeds weer fout bij wijzigingen in het speelschema, verlengingen, penalty-series etc. etc. 

En als je hierover belt zoals ik zojuist heb gedaan met de klantenservice en je klaagt hierover wordt de hoorn er op gegooid.

Wat een onbeschofte behandeling van je klanten !!

Noordzee schreef:
Nou die AT5 kijker hoeft voorlopig niet te klagen. Vanavond ging het weer mis. 

Jij hebt toch alleen FTA, @Noordzee ?

Reputatie 7
Badge +28

Jazeker Peter, maar ik kom wel op voor de belangen van de Digitenne-abonnees. Als vrije kijker via DVB-T2 heb ik er ook belang bij dat Digitenne een succes is in Nederland. 

Dit soort fratsen met Fox Sports 2 helpen daar niet bij. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb begrepen dat er vorige week net nieuwe afspraken zijn gemaakt, waarin iedereen met elkaar moet communiceren over een eventuele verlenging etc. Wel zenden we Fox al een half uur langer uit, heb ik begrepen. We gaan nog eens kijken naar wat er afgelopen week gebeurd is qua uitzending, om te zien of en hoe we dit gaan verbeteren. Wordt vervolgd dus! 

Fox een half uur langer ???

Het was een half uur tekort !!!!!