Beantwoord

Wegvallen Digitenne elke paar minuten

  • 15 October 2019
  • 17 reacties
  • 185 keer bekeken

Sinds een aantal weken valt het signaal van digitenne elke paar minuten weg. Na het herstellen van de fabrieksinstellingen geen verbetering. Het gekke is dat alle zenders een signaal van 100% geven. Ik heb een buitenantenne met versterker maar ook met de KPN antenne blijft het probleem bestaan. Volgens de servicedesk zit in een risicogebied en is verbetering niet mogelijk. Wel raar dat de ontvangst een aantal weken geledenwel goed was en bleef. Komt volgens de servicedesk door het wijzigen van een aantal frequenties. 

Verhaal komt op mij niet erg overtuigend over. Enige oplossing is het opzeggen van het abonnement. Jammer……. was tot voor kort best een tevreden klant.

icon

Beste antwoord door FransMulch 18 October 2019, 16:07

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Het lijkt mij dat je gelijk hebt, ik heb nog nooit van een risicogebied gehoord wat betreft Digitenne.

Volgens de reclame van KPN is Digitenne voor heel Nederland:

Open the door, open the door right now! Heb ik wat gemist? Nee hoor, het begint net. Ah fijn, kopje thee? Vernieuwde Digitenne van KPN. Dat is hdtv op de camping en overal in Nederland voor maar €17,- per maand. Ontdek wat een beter netwerk voor jou kan betekenen op digitenne.nl Beter netwerk, betere digitenne.Anything you can I can do better I can do everything better than you ♪♪

Bedankt voor je reactie we worden voorgelogen.

Reputatie 5
Badge +4

Bij de servicedesk of de kpnwinkel krij je de grootste onzin te horen, alleen op dit forum worden zinnige tips gegeven en weet men van wanten, ook de kpn medewerkers!

Ja ik hoop hier ook nog een reactie van een KPN medewerker(s) te ontvangen.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo@FransMulch 

Er komt hier ongetwijfeld nog een KPN medewerker (moderator) reageren. Maar dan is het handig als je wat meer info verstrekt. Bijvoorbeeld jouw woonplaats en het type KPN-antenne welke je gebruikt. 

Als je die info hier geeft, kan ik misschien ook nog wat schrijven over de situatie in jouw regio.

Woonplaats is Sint Jansklooster. Heetveld

Ik heb zowel de Kpn antenne V5 als de Telstar buitenantenne gebruikt. De Telstar werkt iets beter.

Reputatie 7
Badge +28

Sinds een aantal weken valt het signaal van digitenne elke paar minuten weg. Na het herstellen van de fabrieksinstellingen geen verbetering. Het gekke is dat alle zenders een signaal van 100% geven. Ik heb een buitenantenne met versterker maar ook met de KPN antenne blijft het probleem bestaan. Volgens de servicedesk zit in een risicogebied en is verbetering niet mogelijk. Wel raar dat de ontvangst een aantal weken geledenwel goed was en bleef. Komt volgens de servicedesk door het wijzigen van een aantal frequenties. 

Verhaal komt op mij niet erg overtuigend over. Enige oplossing is het opzeggen van het abonnement. Jammer……. was tot voor kort best een tevreden klant.

 

Het verhaal van de servicedesk is lariekoek.

 

De laatste wijziging van de frequentie was in jouw regio meer dan een half jaar geleden. In jouw regio is de ontvangst niet super, maar met een buitenantenne (b.v. jouw Funke V5 ) moet het zeker lukken. 

Wel is het zaak dat je de antenne goed uitricht. Normaal gesproken doe jij dat richting Zwolle. 

 

Maar ik vermoed dat het ontvangstprobleem bij jou een andere oorzaak hebben. De recente storingen worden mogelijk veroorzaakt door een externe storingsbron. Denk dan aan b.v. een modem, een LED-lamp of zelfs een buiten thermometer.  Zet de ontvanger en de antenne niet te dicht bij zo/n verstoorder. Mogelijk kun je bedenken wat er bij jou thuis (of in de diecte omgeving) gewijzigd is een paar weken terug. 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @FransMulch. Van harte welkom hier. Dat lijkt me zeer irritant. Dat je in een risicogebied zit is inderdaad geen sprake van. Volgens mij geeft @Noordzee al heel bruikbare adviezen om het probleem op te lossen. Gezien het sinds kort speelt, vermoed ik ook dat een storingsbron het probleem veroorzaakt. Ik ben zelf nog wel benieuwd naar de versterker die je gebruikt. Wat voor versterker gaat het dan om? En wat gebeurt er als je die ertussenuit haalt? 

Reputatie 7
Badge +28

 Ik ben zelf nog wel benieuwd naar de versterker die je gebruikt. Wat voor versterker gaat het dan om? En wat gebeurt er als je die ertussenuit haalt? 

 

Vermoedelijk een power-inserter in combinatie met een passieve antenne. Klopt dat?, @FransMulch  

Reputatie 7

Hah @FransMulch , welkom op het KPN forum. Goed dat je ons hier hebt gevonden. Klopt het wat, @Noordzee vermoedt? We horen graag van je :) 

Reputatie 7
Badge +28

Ja ik hoop hier ook nog een reactie van een KPN medewerker(s) te ontvangen.

@FransMulch 

Nou aan aandacht van KPN medewerkers heb je geen gebrek. Ik zie hier nu al drie KPN-moderators (Erwin, Natasja en Nadia) die hier geweest zijn. :sunglasses:

 

Nu ben jij weer aan de beurt…. 

 

Beste ik weet niet wat er vannacht is gebeurt. Wijziging van frequenties? Maar het probleem is verholpen. Dank voor alle aangeboden hulp. Ik ga mijn abonnement weer verlengen. Ontvangst is weer prima in orde. Ik hang nu al een half uur in de wacht. Kwam via het keuzemenu bij de verkeerde medewerker terecht ben doorverbonden en sta nu al weer lang in de wacht. Tip misschien is het mogelijk om gelijk bij een medewerker de opzegging te annuleren?

Reputatie 7
Badge +28

Dat kan@Nadia vast wel voor jou regelen. 

 

(Fijn dat het ontvangstprobleem is opgelost! , er is overigens geen frequentiewijziging geweest.) 

Reputatie 7

Dat wil ik zeker, daarvoor heb ik wel je gegevens nodig, @FransMulch. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Dan kan ik het regelen. Laat het me weten wanneer de gegevens zijn aangevuld? :) 

Vraag kan worden afgesloten. Dank voor alle hulp.

Reputatie 7
Badge +28

Fijn dat alles nu voor elkaar is. :thumbsup_tone3:

Fijn dat het allemaal is opgelost. Ik zal een antwoord markeren. Mocht je in de toekomst andere vragen hebben, stel ze gerust!

Reageer