Beantwoord

wegvallen ontvangst Digitenne niet alle zenders onmogenlijk om kanalen te zoeken

  • 12 August 2019
  • 7 reacties
  • 261 keer bekeken

S

sinds de afsluiting in de laatste week in juni (terwijl we tot 9 juli gebruik zouden moeten kunnen maken van de insteekkaart ) en de Komst vd HD ontvanger hebben wij. Na ruim 15 jaar alleen maar problemen op de camping en niet alleen ik

ik heb vanaf juni constant geen digitenne signaal en nog geen dag normaal tv kunnne kijken
de antenne signaal staat op 0
zodra ik aan de antenne kabel zit aan de achterkant van de tulpstekker schiet het ontvangst van de digitenne antenne naar 100
laat ik deze kabel los schiet hij naar 0

als ik dan nieuwe kanalen wil zoeken zodra het ontvangst op 100 staat
is hij klaar en schiet de antenne op 0 en blijft hij daar
dan moet ik het kastje aan en uit doen om überhaupt enigszins beeld te krijgen

als RTL SBS enz het doet heb ik geen ned. 1 2 3
en andersom ook en net als nu hebben we weer geen ene kanaal

ik mis kanalen kan niks zoeken en hij valt constant weg

ik heb een nieuwe antenne gehad en 2 nieuwe Kastjes en nog steeds precies dezelfde problemen

ik heb de antenne binnen en buiten opgehangen neergezet op alle hoogtes die er maar zijn alle richtingen opgedraaid de kabels uit elkaar gehaald kastje verplaatst ga zo maar door
de kast hangt aan een splinternieuwe tv want ja ook dta hebben we van narigheid maar vervangen omdat we dachten dat de HDMI miss. Defect was


mijn compensatie 10 euro voor 2 weken en nu ondertussen 1,5 maand gewoon geen tv kijken en de mededeling we hebben alles gedaan wat we kunnen sorry

woest ben ik 19 jaar lang op een paar versleten antenne na nooit geen problemen gehad


Oh ja Teveel berekende digitenne ontvangers op mijn rekening ook graag corrigeren

wanneer erkennen jullie dat het een grote flop is ?

ik ben echt niet de enige als ik het zo lees op twitter Google Facebook klachtenkompas enz.
En hier op de camping al helemaal alleen op mijn stukje zijn het er al 6

Zorg gewoon dat de insteekkaarten terug komen
zo niet help mij en mijn mede camping genoten dat we weer normaal tv kunnen kijken
Hier mag en kan je geen geld voor rekenen
icon

Beste antwoord door Noordzee 12 August 2019, 19:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo @Aal Marcelis ,

Het nieuwe Digitenne is bij jou duidelijk geen succes. Misschien wil je nog even jouw locatie opgeven?

Ik vrees dat ik het niet voor jou kan verbeteren, aangezien je zelf al heel veel hebt geprobeerd.

Maar voor de zekerheid:
Probeer dit eens:

1/ Ontvanger van de stroom halen.
2/ Ontvanger weer aandoen na ongeveer 5 seconden.
3/ TV aandoen.
4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
5/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
6/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.


Verder vraag ik mij af of je een goede antenne-kabel gebruikt, gelet op de storingen als je aan de kabel komt. Heb jij al zo'n kabel van 0,7 cm dikte in gebruik, die bij de buitenmontageset zit?


Het lijkt mij verder wel een goed idee om eens een goedkope FTA-ontvanger aan te schaffen. Want ik ben benieuwd of het jou dan daarmee wel lukt om ongestoord te kijken naar de NPO-zenders.

Dit is een goede FTA-ontvanger:
https://www.amazon.de/Xoro-HRM-7619-Receiver-Mediaplayer/dp/B01N0O6OUI/ref=pd_lpo_sbs_504_t_0?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=256G098925FJ8HRATXTV

Meer info?;
https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354
Reputatie 7
Badge +28
@Aal Marcelis

Heb je al tijd om bovenstaande vragen te beantwoorden?
Reputatie 7
Badge +25
Welkom op het forum Aal. Zoals Noordzee al aangeeft lijkt de omzetting van Digitenne bij jou niet echt een succes te zijn inderdaad. Heb je zijn tips al geprobeerd? Ik ben ook nieuwsgierig naar de locatie waar je die problemen ervaart.
Reputatie 7
Badge +28
@Aal Marcelis

Heb je al tijd om de vragen te beantwoorden?
Reputatie 7
Badge +28
@Aal Marcelis In welke plaats staat jouw camping?
Wij hebben een boot dus zijn geregeld ergens anders wij beginnen met zoeken dat is het probleem niet MAAR ALS WE IN ONZE VASTE HAVEN LIGGEN! GEEN OF HÉÉL SLECHTE ONTVANGST! ik wil mijm geld terug!!!!!!! Kastje uit en aan we hebben álles geprobeerd het is gewoonweg slecht
Reputatie 5
Badge +5
@Jeannette77 welkom op het forum! in welke plaats ligt jullie vaste haven?