Beantwoord

Wegvallende zenders Digitenne

  • 13 February 2019
  • 7 reacties
  • 119 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
Ik heb de laatste tijd
Dat mijn zenders weg vallen
Moet steeds weer zenders zoeken
Ik heb op een tv een kaartje
En een met een kasje

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door PeterG 14 February 2019, 12:58

Bekijk origineel

7 reacties

@152 ,
Experimenteer eens met de plaats en richting van de antenne. Of anders moet ie mogelijk naar buiten. Binnenantenne werkt alleen goed indien je 'dicht' bij een zender zit. (Max. ca. 20 km)

N.B. Na verplaatsing antenne steeds even opnieuw zenders laten scannen!

P.S. Digitenne gaat veranderen. Met een ander uitzendsysteem. Hierdoor vervalt vooralsnog het gebruik van een insteekkaart (module) voor de tv. Er zijn alleen losse ontvanger i.c.m. huur.
Zie ook
https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235
Reputatie 7
Hey @152 leuk dat je hier op het KPN forum een vraag stelt, welkom! Heb je Peter zijn post nog gelezen? We zien je graag weer terug 🙂
Reputatie 7
Joehoe @152, je laat ons wel in spanning 😉
Ik heb een over dag goed beeld
Maar in de avond valt het beeld steeds weg
Ik heb een buit antenne ik heb er als aan gedaan
Ik woon hoog ik weet het niet meer
Reputatie 7
Super irritant lijkt mij dat @152! Heb je de zenders ook opnieuw gescand? Dat doe je door;

  1. Zorg ervoor dat je tv en tv-ontvanger aan staan
  2. Druk op Menu op je afstandsbediening, ga naar instellingen en [Fabrieksinstellingen] en druk op OK
  3. Ga naar [Ga door] en druk op OK
  4. Na de reset kom je automatisch bij de Antenne wizard uit. Ga naar [Start zoeken] en druk op OK
  5. Kies je regio en druk op OK . Let op: Soms werkt het signaal van een aangrenzende regio beter. Kies dan een aangrenzende regio
  6. In beeld verschijnt de melding dat het zoeken is voltooid. Druk op OK. De installatie is voltooid
  7. Klaar! Je kunt nu weer tv-kijken en radio luisteren
Reputatie 7
Hay @152 ik heb je helaas niet meer teruggezien na mijn laatste post, heb je die nog gelezen? Is het probleem al opgelost? Ik hoor graag van je 🙂

Reageer