Beantwoord

Welke DVB T2 Hevc 265 ontvanger is geschikt voor FTA NPO1, 2 en 3 ontvangst

• 26 oktober 2018
  • 76 reacties
  • 37963 keer bekeken

Toon eerste bericht

76 reacties

Daar heb ik een artikel aan gewijd op mijn site:
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/dvb-t2-in-nederland-welke-ontvanger-is-geschikt-voor-het-gratis-npo-pakket/

HEEL ERG BEDANKT HIERVOOR.
Als FTA kijker heb ik de HRT7620 aangeschaft; scannen enz ging prima maar komt in mijn geval met het standaard kanaal 22 wat voor mij niet de gewenste regionaal oplevert; die zit op 46 (Omroep Gelderland)
maar dat gepriegel herkende ik weer van 2012 installatie vorige Digitenne.
NU mijn vraag: kan ik met deze ontvanger ook rechtstreeks opnemen op mijn LG HDD? En hoe doe ik dat.
Mijn oude ontvanger had 2 scart aansluitingen en ik nam toen op via EXT1 (ik ben alleen maar een goedwillende eigen prutser...dus echt verstand) maar gezien jouw "topics" wie weet..
Alvast dank.
Reputatie 7
Badge +31
Bedoel je met LG HDD een dvd/hdd-recorder die met scart verbonden moet worden? Je kan de 7620 met de scart naar de recorder verbinden en vervolgens de recorder weer met de scartuitgang naar de tv.

Maar dat lijkt me niet nodig. De 7620 ondersteunt opnemen met een USB memorystick of losse USB harddisc.
Inderdaad de LG HDD recorder; die gebruikte ik in combinatie met mijn vorige Samsung Digitenne ontvanger. Deze ontvanger had twee scart aansluitingen en die had ik beide nodig...

USB: had ik ook geprobeerd>ziet de USB wel in t schermpje maar ja dan...hoe neem ik op.
Ik heb gekeken bij het USB symbool in t hoofdscherm van de 7620..maar wat verder te doen..van alles geprobeerd: geen knipperend ledje van "ik ben aan t opnemen" kunnen krijgen helaas.
Reputatie 7
Badge +31
Hopelijk kan @Tinus Channel zero je hiermee helpen. Die heeft dit topic gestart en heeft ook de 7620.

had twee scart aansluitingen en die had ik beide nodig...

Apart. Ik gebruik maar één van de scart aansluitingen v.d. digitenne i.c.m. losse recorder (Harddisc) en TV.
Ontvanger scart > Scart ingang recorder; Scart uitgang recorder > TV

Mijn dvd/hdd-recorder heeft 2 scarts. Eén in/uit-gang en een alleen ingang. De tweede scart op mijn digitenne is derhalve niet nodig. De nieuwe ontvangers hebben ook één "scart" dus dat in gewoon genoeg.
Maar dat lijkt me niet nodig. De 7620 ondersteunt opnemen met een USB memorystick of losse USB harddisc.

Peter mag ik je nogmaals heel erg bedanken !! Dit is een mooie oplossing; ik had een verkeerd toetsje op de AB te pakken...na lezen/herlezen en proberen: gelukt.

Wie weet tot een "volgend probleempje"; toch fijn zo'n "praatpaaltje" als je ven vastzit !! groet
Reputatie 2
Het viel mij op dat de Xoro ontvanger erg warm werd. Ik heb 'm eens opengemaakt, en toen zag ik dat hij alleen maar passief gekoeld wordt. Op het moederbordje zat echter wel een aansluiting voor een 4-pins microfan. Dus even gegraven in mijn archief en daar een kleine processorfan uit gehaald. Die aan de zijkant naast het moederbordje gezet, zodat deze de passieve koeling voorziet van een luchtstroom. Vooralsnog wordt hij nu niet zo heet meer!
Reputatie 7
Badge +15
Bedankt voor je bijdrage @ginkelvanmichiel 🙂
Ik heb veel aan dit forum gehad en de Xoro 7620 in Duitsland besteld en geplaatst. Top apparaatje. Ook in Nederland verkrijgbaar maar met deze kan je mogelijk niet opnemen. Er zijn dus verschillende 7620's. Check dat van te voren. Het is heel handig dat dit toestelletje op usb opneemt. Die van Amazon.de HRT 7620 neemt iig wel op. Dat is overigens de V3 versie. Hdmi werkt perfect en er zit een scart op voor diegene die (nog) niet zonder kunnen.
beste

Dank voor zoveel info. Bestaat er een XORO waar ik eventueel later een kaart kan toevoegen voor tv Vlaanderen? Zo niet, welk XORO toestel raadt u me nu aan?

Ik zit in de grensstreek met Nederland ter hoogte van Roosendaal en Essen. Tot enkele maanden terug ontving ik vlot via dvb-t NPO1, 2,3. Nu zijn ze helemaal weg. Ik hoop via een DVB-t2 toestel opnieuw goede ontvangst te hebben.

alvast heel veel dank en hartelijke groet
Reputatie 7
Badge +31
@dagmaar
Voor TV Vlaanderen dient er een CI slot in te zitten. Voor een module. Ze werken niet meer met smartcards (zoals die lijken op bankpas).
Zie: https://www.tv-vlaanderen.be/accessoires/antenne-tv/decoder/

Alleen een gleuf voor een kaartje lijkt mij, gezien de tekst op de website van TV Vlaanderen, onvoldoende.

De al hier genoemde XORO's hebben geen Module-slot en zijn dus niet geschikt voor TV Vlaanderen (Antenne TV).

Voor een ontvanger met Module-slot zit je i.i.g. van af € 68.
Veel dank Peter voor de verheldering. Kan u me toch een suggestie doen voor een XORO toestel? De Vlaamse tv is geen noodzaak voor me.

Bedankt alvast.
Reputatie 7
Badge +17
@dagmaar : Begin juni wordt de ontvangst van de zendmast Roosendaal verbeterd. Er gaan dan een aantal frequenties wijzigen.

Er zijn genoeg XORO's te koop. Zelf heb ik de XORO 7619, het voordeel van die ontvanger is dat er zowel een scart-aansluiting opzit als een HDMI-aansluiting. Maar wel zonder opnamemogelijkheden.
Reputatie 7
Badge +31
XORO 7619 (opname niet mogelijk; scart en hdmi)
XORO 7620 (opname mogelijk met usb memory stick; scart en hdmi)
dankje Noordzee en Peter. Ik bestelde de XORO 7620. Nog een vraagje, heb ik een speciale antenne nodig voor ontvangst?
hartelijke groet
Reputatie 7
Badge +17
Nee, je kunt gebruik blijven maken van de antenne die je met je oude DVB-T-ontvanger gebruikte.

Als de ontvangst daarop niet gaat lukken, kunnen we altijd nog verder kijken, maar ik verwacht niet dat dat nodig is.
bedankt 😉
hallo, heb intussen de HRT 7620 aangesloten in Essen (Wildert) tegen de Nederlandse grens. Ik krijg al de versleutelde zenders van tv-Vlaanderen opgelijst, maar geen enkele vrije ontvangst vanuit Nederland. Moet ik iets speciaals instellen op het toestel om de vrije zenders te ontvangen?
Ik gaf Duitsland in als taal en gebied, is dat ok?
veel dank
Reputatie 7
Badge +31
Ik zou daar zeker een actieve buitenantenne gebruiken op zo'n 4 meter hoogte. Dat ten eerste.
De dichtst bijzijnde zender is volgens mij dan Breda. Die zendt het FTA pakket uit op uhf-kanaal 33 (frequentie: 570 Mhz) Verticale polarisatie.
Volgens mij kan je bij die Xoro ook de freq. of kanaal per mux instellen.
Reputatie 7
Badge +17
Via deze website kan je een Funke V5 kopen net buitenmontageset.

Gebruik hiervoor de zoekbalk rechtsboven in dit scherm.

Zet de antenne dan buiten zo hoog mogelijk neer.
Reputatie 7
Badge +31
Laten we het niet te moeilijk maken 😉

Hier kan je de V5 Antenne en de V5 montageset bestellen
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/tv/digitenne/
Reputatie 7
Badge +17
Dankjewel Peter, ik zit lekker op de camping en kan nu even niet linken.
Dankjewel Noordzee en Peter. Ik bestel ze zo dadelijk ;-)
De link is superhandig 😉 Fijne campingtijd.
Ik kwam een filmpje tegen over het maken van een DVB-T server met een Raspberry Pi. Werkt super voor de Free-To-Air zenders, en geschikt voor alle apparaten hier in huis. Telefoon, TV, tablet, alles kan via de Raspberry Pi kijken, opnames maken en afspelen. Er kan maar 1 zender tegelijk live worden bekeken, maar goed, je zou er meerdere kunnen plaatsen. Je kunt dus wel met 3 man in huis tegelijk Studio Sport kunnen kijken bijvoorbeeld.
https://youtu.be/ZpSjqoRULag
Beste Peter

Ben niet in staat om de antenne te bestellen in Nederland. Ze wordt niet in België geleverd. Kan jij me een andere suggestie doen nl een andere antenne die de goede ontvangst mogelijk maken?

veel dank en vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +17
@dagmaar

Je kan de antenne ook hier bestellen:

https://www.conrad.nl/zoeken?search=funke&searchType=regular

Ik zou dan gaan voor de Funke Yagi, die werkt beter dan de binnenantenne. Bovendien zit er hier geen buitenmontageset bij.

Reageer