Beantwoord

Welke HDMI versie zit er op de Digitenne ontvangers ?

  • 15 September 2021
  • 19 reacties
  • 427 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Welke HDMI versie zit er op de Digitenne ontvangers ? 

Ik wil een 4K TV kopen, hoe zal het beeld zijn ? ( krijg dan zeker 1920x1080 - HD beeld )

En ik wil deze tv kopen Samsung QLED QE49Q67R.

 

Mvg,

Appelflap

icon

Beste antwoord door Noordzee 16 September 2021, 11:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Beeld is prima met Digitenne. Meer dan uitstekende HD kwaliteit. Wat er bij de zender uitgaand komt er via Digitenne in.

Hier vind ik het beeld van Digitenne op een 43 inch 4k/UHD tv van Samsung uit 2019 erg mooi. Wat gedetailleerder dan via KPN’s interactieve tv. (koperverbinding)

Wel heb ik een HDMI CEC killer op de uitgang van de ZXV7200, want ik kreeg 'rare’ effecten met HDMI CEC apparatuur op de tv.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo,

Welke HDMI versie zit er op de Digitenne ontvangers ? 

 

Hallo @appelflap 123 ,

Gewoon de standaard HDMI-kabel. Je hebt voor Digitenne geen High-Speed-kabel nodig.
 

Met een 'Standard' kabel kijk je HD tv (1080i of 1080P) en een 'High-Speed' kabel kan overweg met Ultra HD (4K) en HDR. Als er de toevoeging 'with Ethernet' achter staat, laat de kabel ook internetverkeer door. Met elke High Speed HDMI-kabel kun je in principe goed uit de voeten, mits deze niet te lang is.

 

Het beeld is werkelijk prachtig want er wordt gebruik gemaakt van de resolutie 1080P. En dat  is beter dan 1080i wat bv bij Interactieve TV wordt gebruikt. 

Reputatie 2

Hallo,

 

Peter G en Noordzee bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ben er tevreden mee, dan bestel ik de tv.

Mvg,

 

Appelflap123.

Reputatie 2

Hallo,

Ik kan bij een vraag stellen de vraag niet beantwoorden er komt niets te staan, ik kan typen wat ik wil maar nee hoor niets.

Daarom stel ik hier de vraag maar :

Ik heb nog de oude eerste antenne, de ontvangst is steeds slechter. Kan ik een nieuwe krijgen of kopen ? Aan de zijkant staat nog het KPN logo.  ( is het een v1 of 2 ?

 

Mvg,

 

appelflap123

 

Reputatie 7
Badge +28

Ja, dat is inderdaad nog een hele oude antenne. 

De huidige Funke V5 werkt veel beter. 

Een moderator gaat jou vast (gratis) een nieuwe antenne opsturen.

Die moderator komt hier vanzelf langs. 

 

Reputatie 2

Hoi Noordzee,

 

Bedankt, dan hoor ik het vanzelf wel.

En ja het is een hele oude antenne, één van de eerste is het wel.

 

Mvg,

 

appelflap123

Ooit door @Noordzee geplaatst. Foto's van boven naar beneden.

De oude binnenantenne uit 2006; ook wel v1 genoemd; i.p.v. Funke sticker een sticker met kpn-logo.

De oude buitenantenne uit begin 2007; ook wel v2; technisch gelijk aan v1.
(er is ook een nieuwe die er hetzelfde uitziet; alleen binnenwerk is heel anders met LTE filter).

De huidige v5; (funke DSC 550); geschikt voor binnen en buiten.

Met de v1 heb ik ook nog goede ontvangst. Als dat minder wordt kan het ook nog aan je ZXV7200 liggen.

Is Digitenne echt de énige mogelijkheid om tv te kijken op je adres, appelflap 123?

Reputatie 2

Hoi,

 

Ja ik heb nog de V2 antenne uit 2007.

Af en toe zit de ZXV 7200 vast dan moet ik hem opnieuw opstarten.

Hij wordt zeker te warm, het zappen duurt dan soms 6 seconden, dat is dan wel erg lang !

Ik kan alleen Digitenne ontvangen, of via een sateliet  ontvanger met schotel.

Moderator is nog niet langs geweest, nog niets van gehoord tenminste.

Reputatie 7
Badge +28

Dat zal niet lang meer duren. Ik verwacht die moderator later vandaag.

De moderator gaat jou ongetwijfeld gratis een Funke V5 opsturen. 

 

Wat de andere problemen betreft: 

Probeer eens het volgende : 

1/ Maak de ontvanger even helemaal stroomloos. (Dus stekker eruit...)  

2/ Doe de ontvanger en de TV weer aan. 

3/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

Hiermee heb je jouw ontvanger een reset gegeven.

 

Reputatie 2

Hoi Noordzee,

 

Dat zal ik eens proberen.

Het gebeurt niet zoveel dat hij vast slaat hoor.

Maar het proberen waard.

Dank je voor het advies !

 

Mvg,

 

appelflap123 ( oftewel Wim. )

Reputatie 7
Badge +30

Zeker weten wil ik een nieuwe sturen! Bij dezen ook gedaan, @appelflap 123. Binnen twee werkdagen heb je 'm in huis. Laat je nog even weten of het inderdaad verbetering oplevert?

Hij wordt zeker te warm

Je moet 'm zeker niet dag in dag uit 24/7 aan laten staan! Dan krijg je na een dag of 3 inderdaad vastlopers. In de nacht stand-by en hij koelt weer af.

 

Ik kan alleen Digitenne ontvangen, of via een sateliet  ontvanger met schotel.

Hoe doe je het dan met vast internet? Koperlijntje van een paar Mb/s? Als je een kpn lijn van 14 Mb/s of meer hebt is i-TV mogelijk i.i.g. met één ontvanger.

Reputatie 2

Hallo Marcia en Peter G,

 

Ja ik kreeg vanochtend een pakje van post.nl en tot mijn verrassing zat er de Funke V5 550  antenne in met 

een lange dikke kabel en montage voor buiten.

Heb de antenne nu binnen staan en de ontvangst is 100% !

Bedankt voor de snelle service !

Peter G,  ik heb een 50mb Hussel abonnement ook bij KPN, daar zitten we met ze'n drieén op.

Wacht op glasvezel, maar zo gaat het prima.

Ik had de digitenne ontvanger inderdaad 24/7 aanstaan, nu doe ik hem uit als ik naar bed ga.

Lijkt me wel beter.

 

Mvg en een prettig weekend,

 

appelflap123

 

Reputatie 7
Badge +28

Mooi dat alles nu weer goed werkt!

  ik heb een 50mb Hussel abonnement ook bij KPN, daar zitten we met z'n drieën op.

Wacht op glasvezel, maar zo gaat het prima.

Hallo @appelflap 123 glasvezel wijzigt niets aan de downloadsnelheid van je abo, alleen de upload gaat omhoog van 5Mbit/s naar 50Mbit/s, al  zal je in de praktijk nu ook al een redelijk hoge upload hebben van tussen de 25 en de 30Mbit/s.

 

Als je nu ook echt die download haalt kan interactieve tv ook probleemloos :wink:

Reputatie 2

Mijn download is 28 mb en upload is 5 mb.  ( de 50 mb van Hussel haal ik dus ruimschoots niet.)

Als ik Netflix neem, wat is er dan voor down en upload nodig, wat gebruikt Netflix ?

Als hier glasvezel komt, dan neem ik natuurlijk een ander abo. ( 100mb )

Zelfs met 28 Mb/s zijn nog 2 i-TV decoders met HD mogelijk. Maar met één zit je saver. I-TV met één decoder kost 10 euro extra op je internet en je hebt meer zenders en mogelijkheden dan met digitenne. Nog een digitenne erbij (altijd handig) is 5 euro per maand. Dan ben je dus nog steeds goedkoper uit dan nu met internet en apart digitenne-abonnement.
Een live-stream HD via de decoder is 7,2 Mb/s.

Netflix 'vraagt’ voor HD een verbruik van 5 Mb/s download; upload is minimaal. (on demand kan slimmer gecodeerd, waardoor dat iets minder bandbreedte vergt dan live HD stream)