Welke type kabel wordt voor de Digitenne buitenantenne gebruikt?

  • 10 April 2021
  • 44 reacties
  • 1656 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Scherp hoor maar ik bedoelde ook de DSC 550, was een typefouten...:wink:

 

De buitenmontagekit wordt geloof ik niet standaard meegeleverd, dus dat is wellicht ook nog even een puntje van aandacht.

Reputatie 4
Badge +2

Dat is zeker een punt van aandacht maar ik heb de indruk dat als ik de bestelling doorgeef ik ook tegelijkertijd kan opgeven dat ik een buitenantenne wil gebruiken of heb ik het nu mis?

 

Reputatie 7
Badge +28

Nee, de buitenantenne wordt niet standaard meegestuurd. 

Die kunje evt. nu zelf al bestellen via : https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=0

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/

Zag zo snel geen ‘extra optie’ bij aanmelden voor Digitenne voor deze set.

Reputatie 4
Badge +2

….maar ik schreef ook niet dat de buitenantenne standaard wordt meegeleverd.

Mijn veronderstelling is dat als ik Digitenne bestel ik tegelijkertijd op kan opgeven dat ik een buitenantenne wens te gebruiken.

 

Reputatie 7
Badge +28

Nee, die optie wordt niet aangeboden tijdens het bestelproces. 

Reputatie 4
Badge +2

Dat vermoeden had ik al want ik kon Digitenne ook niet via MijnKPN bestellen omdat het abonnement Internet thuis pas op 6 mei ingaat, dus pas vanaf die datum kan ik Digitenne bestellen.

Ik heb zo net contact opgenomen met KPN en daar bevestigde men aan mij dat ik de montageset voor de buitenantenne bij de telefonische bestelling kan toevoegen.

In dit kader misschien een niet helemaal in dit topicpassende aanvullende vraag over de montageset voor de Funke DSC 550. Is de montage set geschikt om de Funke antenne aan een mast van 40 mm rond te bevestigen?

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Jij bent volgens mij best handig, dus je kunt vast wat knutselen. Weet niet precies de juiste maten…. 

Op de foto mijn antenne met de beugel die bij de set wordt meegeleverd : 

 

abonnement Internet thuis pas op 6 mei ingaat, dus pas vanaf die datum kan ik Digitenne bestellen.

Klopt. Pas als het thuis abo loopt kun je er Digitenne aan toevoegen. MAAR ALLEEN i.c.m Interactieve TV voor thuis. Je kunt pas een digitenne ontvanger toevoegen als er ook interactieve tv in het abonnement zit. 

Reputatie 4
Badge +2

Ja, die foto van je had ik al gezien maar ik denk dat deze montageset niet zo maar op een mast van 40 mm past.

Zoals je zegt moet ik dus mijn improvisatievermogen aanspreken maar dat kan pas als ik de spullen begin mei binnen krijg.

 

De foto op de productpagina van de KPN suggereert dat je alleen een geschikte U-beugel nodig hebt.

http://www.digitennewinkel.nl/montagebeugel-voor-de-binnen-buitenantenne-funke-dsc-550.html

Daar zie je een setje met beugel.

Reputatie 4
Badge +2

Daar lijkt het wel op alleen vraag ik mij bij het bekijken van de foto met het plastic zakje hoe de beugel en dus ook de antenne op de mast moet worden gemonteerd.

Even de bevestiging de revue laten passeren…

Ik bevestig de beugel d.m.v. de meegeleverde schroeven aan de onderkant van de antenne.

Het mag duidelijk zijn dat de 40mm mast waar ik de antenne aan wil bevestigen verticaal is opgesteld.

Ik veronderstel dat de vlakke antenne verticaal opgehangen moet worden, dus zoals ook op de foto's is afgebeeld, correct?

Zo ja, dan lijkt het mij moeilijk om de beugel aan de mast te bevestigen want als ik de daarvoor bedoelde ronding van de beugel gebruik komt de antenne horizontaal te hangen en dat lijkt mij toch niet de bedoeling of mis ik nu wat?

Sorry dat ik het schijnbaar niet helemaal snap maar als je de 76 bent gepasseerd willen dit soort dingen niet altijd meer gesneden koek zijn.

 

Best scherp nog voor die leeftijd hoor! :wink: Nee, ik denk niet dat er wat gemist is, de antenne hoort rechtop te staan.

Dan wordt het inderdaad het betere knutselwerk of KPN moet nog iets alternatiefs hebben liggen voor montage aan verticale masten.

Ik zie op internet nog wel andere montagebeugels voorbij komen maar leverbaarheid (binnen NL) lijkt lastig.

Deze foto suggereert dat het wel kan met een extra haakse verbinding, geen idee of dat bij dat setje zit maar het lijkt er wel op.
http://www.digitennewinkel.nl/media/catalog/product/cache/4/thumbnail/600x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/d/s/cb796929c9d6e7da5520017f8b79ae83/www.digitennewinkel.nl-KPN-Digitenne-Binnen-Buitenantenne-Funke-DSC-550-met-4G-Filter!-Incl-buitenbeugel-Wit-Funke-DSC-550-W-11.jpg

 

Reputatie 4
Badge +2

Ok, ik weet nu dat niet iets over het hoofd heb gezien en wordt mijn inventiviteit op de proef gesteld maar dat zal vast wel lukken...:grinning:

 

Die ronding is bedoeld om de kabel door te geleiden. De beugel tegen vlak oppervlak derhalve.

Plankje tegen de mast en daarop de antenne?

Reputatie 4
Badge +2

@Obelisk, nu snap ik het, dit n.a.v. de circa 20 minuten geleden door jou doorgegeven link. Daarin zie je dat aan de beugel eerst nog een bijgeleverde hoekstuk gemonteerd moet worden. Dit hoekstuk is in de plastic zak moeilijk op te merken. Nu kan de antenne ook perfect op de verticale mast bevestigd worden.

Mijn dank is groot….

Moet je wel zo'n setje kunnen vinden, de KPN levert een andere buitenmontage set.

Ik heb zelf nog niet een winkel kunnen vinden voor een montageset om het op de ‘goede’ manier te doen.

Tja, KPN levert alleen dat éne beugeltje en niet dat haakse stukje of dat “huis” vormige deel.

Je kunt er ook voor kiezen elders een geschikte antenne te kopen. De Funke YagiNX is ook nog veel gevoeliger.

https://digitennes.nl/12-buitenantennes