Beantwoord

Werkt een Duitse dvb-t2 cartv ontvanger in Nederland?

  • 17 June 2019
  • 8 reacties
  • 678 keer bekeken

ik overweeg om deze cartv ontvanger te kopen voor het ontvangen van de gratis en regionale zenders in de auto. mijn vraag is of de frequenties waarop hij kanalen scant overeenkomen met de Nederlandse frequenties.

https://vcan.cc/v/nl/p/germany-dvb-t2-h265-hevc/

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Noordzee 17 June 2019, 14:58

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi renzie,

De frequenties kloppen.

In Nederland wordt ook h265/HEVC gebruikt.

Maar of het werkt? Dat kan ik niet garanderen, Bij de FAQ lees ik alleen oude vragen en er wordt gesproken over een software-update.


Ben jij trouwens de renzie uit Zoetermeer?
dat van H265/HEVC begrijp ik. maar ik wil weten of hij de frequenties gaat aflezen waarop de Nederlandse kanalen zitten.

ja ik ben de Renzie uit Zoetermeer.
Reputatie 7
Badge +28
Ja, de (28) resterende kanalen voor DVB-T zijn in Nederland en Duitsland gelijk.

In beide landen zijn deze kanalen wel per regio verschillend. Tijdens je autorit moet je dus mogelijk een nieuwe scan uitvoeren. Er staat wel Auto zoeken en bijwerken, maar geen idee wat dat inhoud.

Ga er maar vanuit dat het werkt, indien de laatste software erop gezet is.

Ik heb jou ooit (in 2000) eens ontmoet in een satellietzaak in het industriegebied. Jij woonde ergens in Seghwaert.
Reputatie 7
Badge +28
Heb je het al besteld?

Ik vind het wel wat vreemd dat de advertentie twee jaar oud is en dat alle reacties ook van twee jaar terug zijn.
nee ik denk er nog even over na. hij is wel te bestellen op amazon.de
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @renzie Ik zie dat Noordzee je al van een heel mooie, uitgebreide uitleg heeft voorzien. Vanzelfsprekend kan ik niets zeggen over apparatuur die niet vanuit ons komt, maar het staat je geheel vrij om het te proberen.
Ik ben ook benieuwd.
Ten eerste naar de gevoeligheid cq ontvangst kwaliteit.
En dan of deze ontvanger automatisch naar een andere frequentie overschakelt bij het verplaatsen naar een andere regio.
Daar toe zal de ontvanger al 2 ontvangers moeten bevatten, is dat zo ?

Dit soort apparaten zullen toch veel toegepast (kunnen) worden in bussen, rivierschepen ed.
Reputatie 7
Badge +28
Ik had de ontvanger gisteren ook op amazon.de zien staan. Zit nog een aardig prijskaartje aan. Was iets van 125 euro...

Je loopt natuurlijk best wel een risico dat je geen ongestoorde ontvangst gaat krijgen. Al staan er in de Randstad aanmerkelijk meer zendmasten dan bij ons in de buurt, In Zuid-Holland is de kans op een goede ontvangst dus wel wat groter.

Reageer