Wie heeft ervaring met nlziet?

  • 18 April 2019
  • 35 reacties
  • 3488 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4
nlziet profileert zich als alternatief voor digitenne mits je goed internet hebt. Het is veel goedkoper maar is het ook slechter?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Mischien heb je iets aan dit hier zelf geen ervaring heeft mij niks meer te bieden.
Als ik de reacties een beetje door lees is het slechter.
Reputatie 7
Badge +28
Twee euro meer per maand (9,95) en je hebt het pakket VOL van Canal Digitaal. Dat kun je bekijken via je tablet, telefoon (via een app) en op bepaalde TV's. VOL heeft ongeveer 50 zenders en dat zijn er dus veel meer dan NL Ziet.

Ik vind beide mogelijkheden overigens geen goed alternatief, want je hebt dus internet nodig. Niet iedereen heeft internet en niet overal is internet.
Reputatie 7
Twee euro meer per maand (9,95) en je hebt het pakket VOL van Canal Digitaal. Dat kun je bekijken via je tablet, telefoon (via een app) en op bepaalde TV's. VOL heeft ongeveer 50 zenders en dat zijn er dus veel meer dan NL Ziet.

Ik vind beide mogelijkheden overigens geen goed alternatief, want je hebt dus internet nodig. Niet iedereen heeft internet en niet overal is internet.

En voor nog €0,05 meer blijf je bij KPN.
Digitenne is wel iets duurder dan €10,00. Mischien in combinatie met KPN thuis of Compleet. €15,50 komt eerst daarna € 17.00 per 1 juni daarmee komt het aardig in de buurt van tv only bij Ziggo

Je doelt hier op de extra kosten van TV in de internet en TV combinatie. Dat is geen Digitenne waar de vraag over gaat maar wel een alternatief
Reputatie 7
Badge +28
nlziet profileert zich als alternatief voor digitenne mits je goed internet hebt. Het is veel goedkoper maar is het ook slechter?

Ik lees op Totaal TV dat de beeldkwaliteit op dit moment nog niet ideaal is. Er zijn wel plannen om dit te verbeteren in de toekomst.

Citaat van Totaal TV:
"Door de bandbreedte van de streams te verhogen, wil NLZIET de beeldkwaliteit van live tv te verbeteren. Dit is een veel gehoorde wens van abonnees van de online streamingdienst."
Reputatie 7


Dit zegt me genoeg, kwalitatief onvoldoende dus.

Bron.
Reputatie 7
Badge +28
En de beeldkwaliteit van Digitenne is uitstekend. Dat is juist het grote voordeel van het nieuwe Digitenne.
Reputatie 5
Badge +4
En de beeldkwaliteit van Digitenne is uitstekend. Dat is juist het grote voordeel van het nieuwe Digitenne.
Ja, dat is waar, de beeldkwaliteit is denk ik het beste van alle HD-aanbieders. 50fps 1080HD HEVC met ook nog een goeie bitrate van 3500-4000
volgens mij zit de concurrentie nog op H264-fps25 en dan moet je toch al gauw voor dezelfde kwaliteit naar 8000kb/s en een veel groter bestand natuurlijk.
Reputatie 7
De standaard voor HD uitzendingen is in Europa 1080i50 en dat is ook wat veelal door de zenders zelf aangeleverd wordt. Met dit formaat wordt 50 keer per seconde het halve scherm ververst.
Het digitenne signaal is 1080p50 en hiermee wordt 50 keer per seconde het hele scherm ververst.
Nu wil het feit dat het Digitenne signaal ook gebaseerd is op hetzelfde 1080i50 signaal dat door de zenders aangeleverd wordt. Het Digitenne signaal kan niet van hogere kwaliteit zijn dan de bron en diezelfde bron wordt zo ongeveer één op één doorgegeven bij de HD-"Glas" zenders van KPN IPTV. Het Digitenne signaal heeft dan ook nagenoeg dezelfde kwaliteit als de (12,5Mbps) HD-"Glas" zenders van KPN IPTV.
Reputatie 5
Badge +4
Nou, omdat gisteren Ajax speelde tegen Tottenham Hotspurs heb ik toch maar even voor 1 cent een proefabonnement genomen op NLZiet.
(Ik heb een FTA ontvangertje van Xoro)

Mijn ervaring: Niet zo scherp als digitenne maar toch goed te kijken. Het hangt in tussen het oude en het nieuwe digitennesignaal. Ik denk dat het 720p is met 25 fps met een bitrate van 4000 H264
Het beeld is dus niet zo heel vloeiend als wat ik nu gewend ben met digitenne maar zeker waar voor mijn geld.

Aanrader dus!
Reputatie 7
Badge +28
Als het alleen om Ajax gaat: Ik kijk de Champions League wedstrijden van Ajax via de website van Veronica.
Reputatie 5
Badge +4
OK, ik wist niet dat dat kon. Gratis via de veronica.nl neem ik aan?
Reputatie 7
Badge +28
Ja, klopt. Wel wordt gevraagd om in te loggen via Facebook of een ander social netwerk.
Reputatie 5
Badge +4
Dan haak ik af. Toevallig gisteren Minority Report gezien op dvd.
Reputatie 5
Badge +4
Vanaf vandaag zijn de live- en replaystreams van de twaalf hoofdkanalen op NLZIET in Full HD te bekijken. De zenders NPO 1, NPO 2, NPO 3, RTL 4, RTL 5, SBS6, RTL 7, Veronica/Disney XD, Net5, RTL 8, RTL Z, SBS9 zijn nu in 1080p te bekijken.

Naast de kwaliteitsverbetering, gaan deze kanalen van 25 naar 50 frames per seconde, waardoor het beeld bij snelle bewegingen, bijvoorbeeld in actiefilms en sportuitzendingen, vloeiender is. De beeldkwaliteit van de themakanalen blijft op dit moment nog ongewijzigd.

Let op: om de live- en replaystreams in Full HD te kunnen kijken, dien je de functionaliteit eerst in te schakelen in de NLZIET-app op de smart tv of PlayStation 4.

Dit kan op de volgende manier: in het hoofdmenu van de app vind je de optie “Over deze app”. Onderaan deze pagina kun je de streamkwaliteit aanpassen. Wanneer deze op “Streamkwaliteit Hoog” wordt gezet, zijn de twaalf hoofdkanalen in Full HD te zien.

De verbetering van de beeldkwaliteit op Android TV, Apple TV en computer volgt binnen enkele weken, Chromecast en AirPlay binnen enkele maanden. De beeldkwaliteit op mobiele devices (smartphone en tablet) blijft ongewijzigd.

Met deze verbeterslag hopen we je een nog betere kijkervaring te bieden.

Hartelijke groet,
Het team van NLZIET
Reputatie 5
Badge +4
Dit bericht is van vorige week en inderdaad, het is haarscherp!
Gewoon op de app van de TV
Dat is mooi voor wie TV via de provider de deur uit wil doen. Zelf vind ik het niet waard in vergelijking met het aanbod via de provider. Wat dan weer jammer is enkel de 12 hoofdkanalen.
Reputatie 7
Dit bericht is van vorige week en inderdaad, het is haarscherp!
Gewoon op de app van de TV

De kwaliteit is vergelijkbaar met de "gewone" HD zenders, maar de zenders zijn nog steeds niet zo "scherp" als de HD-"Glas" zenders die door KPN geleverd worden.
Ook dat zijn maar 10 kanalen niet echt de moeite. Het maakt de uitzendingen niet beter een praat programma wordt er niet beter op.
Reputatie 7
Badge +28
VOL van Canal Digitaal is inderdaad maar twee euro duurder.
VOL van Canal Digitaal is inderdaad maar twee euro duurder.
Wat is de relevantie met de kwaliteits verbetering?
Reputatie 7
Badge +28
Canal Digitaal had al een goede beeldkwaliteit via de app.

(Weet ik uit eigen ervaring)

NL ziet liep daarop achter.
Reputatie 7
Ook dat zijn maar 10 kanalen niet echt de moeite.
Maar wel ongeveer de helft van de zenders die bij NLZiet te bekijken zijn en als je naar het marktaandeel van die zenders kijkt dan praat je in juli 2019 over bijna 75% gemeten over de gehele dag en zelfs bijna 85% als je alleen naar de avonduren kijkt. Bron (pdf).


Blijkbaar is het dus meer "de moeite" als je naar "de consument" kijkt en niet alleen naar jezelf.

Kijk voor de grap ook even naar het marktaandeel van Fox en bedenk je dan dat elke KPN abonnee verplicht een "FOX Sports belasting" van €2,50 per maand betaalt. 😡
Interactieve TV van KPN is 'maar' een tientje bovenop internet only. En je hebt méér kanalen en méér met betere kwaliteit.
Alle HD 1080i50 7,5 Mb/s H.264. HDglas laat ik dan nog even buiten beschouwing.
Dan geef ik daar toch de voorkeur aan boven NLziet....
Bovendien kijk ik ook nog wel vaak naar Discovery, Nat.geo.ch., BBC World, CNN, e.a.
Reputatie 7
Interactieve TV van KPN is 'maar' een tientje bovenop internet only.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat je daarbij geen mogelijkheid hebt om programma's op te nemen of uitgesteld te kijken.
Maar toch, ook ik kies voor interactieve TV van KPN vanwege de hogere kwaliteit van de HD-"Glas" zenders en het ruimere aanbod in zenders en on-demand aanbod.