Wie heeft ervaring met nlziet?

  • 18 April 2019
  • 35 reacties
  • 3485 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4
nlziet profileert zich als alternatief voor digitenne mits je goed internet hebt. Het is veel goedkoper maar is het ook slechter?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Uitgesteld kijken is toch hetzelfde als Begin gemist op interactieve TV? Ik ben nu een tevreden iTV kijker, maar als het abonnement afloopt, wordt de combinatie nlziet en dvb-t2 ook een optie. Voorwaarde is dat voetbal op een acceptabele manier in beeld komt, maar dat is te testen in de gratis maand.
Interactieve TV van KPN is 'maar' een tientje bovenop internet only. En je hebt méér kanalen en méér met betere kwaliteit.
.

Dit is steekhoudend dat is ook mijn gedachte het totaal, die paar HD glas kanalen geven de doorslag niet.
Bij compleet met het pluspakket zonder extra kosten hoef je er bijna niet over na te denken in vergelijking met NLZiet.


Markt aandelen zijn leuk voor de commercial verkopers en de licentie afspraken verder voor de kijker(consument) niks zeggend. Niet alle KPN klanten hebben de beschiking over de glas HD kanalen, genoeg klanten die niet eens HD hebben. Die statistieken zeggen niks over via welke bron en in welke kwaliteit wordt gekeken of de provider. Het is mij dan ook niet echt duidelijk wat hier het nut van is.

Ik kom, dat zal bekend zijn, van een systeem waar wat KPN glashd noemt meteen op 1 zat en waar zelfs de SD kanalen beter waren. Kortom dit nieuwe betere systeem is voor menig xms,en concepts klant een teleurstelling. Bij mijn overgang vorig jaar zat HD nog niet eens op 1.
Reputatie 7
Markt aandelen zijn leuk voor de commercial verkopers en de licentie afspraken verder voor de kijker(consument) niks zeggend. Niet alle KPN klanten hebben de beschiking over de glas HD kanalen, genoeg klanten die niet eens HD hebben. Die statistieken zeggen niks over via welke bron en in welke kwaliteit wordt gekeken of de provider. Het is mij dan ook niet echt duidelijk wat hier het nut van is.
Mijn opmerking met die marktaandelen was puur gericht op jouw opmerking dat die 10 kanalen niet echt de moeite zijn.

De kwaliteit is vergelijkbaar met de "gewone" HD zenders, maar de zenders zijn nog steeds niet zo "scherp" als de HD-"Glas" zenders die door KPN geleverd worden.Ook dat zijn maar 10 kanalen niet echt de moeite.Maar wel ongeveer de helft van de zenders die bij NLZiet te bekijken zijn en als je naar het marktaandeel van die zenders kijkt dan praat je in juli 2019 over bijna 75% gemeten over de gehele dag en zelfs bijna 85% als je alleen naar de avonduren kijkt. Bron (pdf).
En als 85% van de tijd naar die 10 kanalen gekeken wordt dan staan die 10 kanalen ineens in een heel ander daglicht als het gaat over "de moeite zijn" voor "de consument" waar ik er ook één van ben.
Daarmee blijft het op het totaal aanbod niet de moeite dat lijk je niet te snappen dat ik die omroepen zelf amper kijk laat ik buiten beschouwing. Laat KPN deze HD glaskanalen meteen vanaf 1 zetten voor de glawvezelklanten en verbeter alle kanalen naar HD ook en vooral die in het pluspakket dan maken ze het onderscheid. Nogmaals HD of HDglas maakt de programmering niet beter. Die statistieken laten het landelijk belang zien van die omroepen niet van de specifieke GlasHD kanalen.
Reputatie 7
Daarmee blijft het op het totaal aanbod niet de moeite dat lijk je niet te snappen dat ik die omroepen zelf amper kijk laat ik buiten beschouwing.
Het gaat natuurlijk ook helemaal niet om het totaalaanbod maar om de afname van het aanbod.
En 's avonds bestaat bijna 85% van die afname blijkbaar uit die 10 zenders.

Laat KPN deze kanalen meteen vanaf 1 zetten en verbeter alle kanalen naar HD ook en vooral die in het pluspakket dan maken ze het onderscheid.
Helemaal eens, feitelijk zouden alle kanalen met HD-"Glas" kwaliteit aangeboden moeten worden en dan niet alleen op glasvezel aansluitingen maar ook op VDSL aansluitingen. Vandaar ook dat ik consequent glas tussen aanhalingstekens plaats als ik het over HD-"Glas" heb. Toch snap ik heel goed dat KPN niet alle zenders in HD-"Glas" kwaliteit aanbiedt maar hierin de 80/20 regel hanteert.
Ik hamer overigens al meer dan een jaar op het eindelijk eens samenvoegen van de HD-"Glas" zenders met de gewone HD zenders vanaf 1.

Nogmaals HD of HDglas maakt de programmering niet beter.
Klopt, maar dat is mijns inziens niet relevant als we het over beeldkwaliteit hebben.

Die statistieken laten het landelijk belang zien van die omroepen niet van de specifieke GlasHD kanalen.
Uiteraard gaat het bij die statistieken om de zenders en speelt de kwaliteit waarin die zender gekeken wordt daarin geen rol. Maar dat heeft mijns inziens ook niets te maken met de oorspronkelijke opmerking van jou waarmee deze discussie begonnen is te weten: "Ook dat zijn maar 10 kanalen niet de moeite". Kijk daarbij ook even goed naar het bericht waarop die opmerking slaat, dat is belangrijk om de context van deze discussie zuiver te houden.
Dan heb je van begin af aan die opmerking niet goed begrepen.
Jou opmerking slaat op de verbetering die NL ziet heeft door gevoerd, wat een stap in de goede richting is. Dat het nog niet zo scherp is als HD glas is bijna logisch. Ik benoem enkel het matige nummer van kanalen bij KPN in die betere kwaliteit.


Het gaat mij daarbij wel om het totaal aanbod in zenders/kanalen met goede beeld kwaliteit bij KPN dat moet beter, en dat kan beter, ik ben beter gewend vanuit Glashart Media die de xms en concepts en later de Telfort glasvezelklanten tot 2016 het tv signaal leverde.
Reputatie 7
Dan heb jij van begin af aan die opmerking niet goed begrepen.
Het slaat op de verbetering die NL ziet heeft door gevoerd, wat een stap in de goede richting is.

Dus jouw opmerking slaat niet op het daaraan voorafgaande bericht?


Wow ... en dan te bedenken dat dat het eerste bericht is in de conversatie waar het getal 10 op gebaseerd kan zijn. Je maakt het ook wel heel erg duidelijk dat jouw opmerking niet op het voorgaande bericht slaat door te beginnen met "Ook dat ...". 😉 Maar goed, het zal wel.
Dus je punt is? Het is de andere lezers hoop ik duidelijk genoeg dat die 10 HDglas kanalen niet zaligmakend zijn. Dat is het enige wat ik daarmee bedoel.
Reputatie 7
Dus je punt is? Het is de andere lezers hoop ik duidelijk genoeg dat die 10 HDglas kanalen niet zaligmakend zijn. Dat is het enige wat ik daarmee bedoel.
En voor mij zijn die HD-"Glas" zenders juist heel belangrijk want de beeldkwaliteit van HD-"Glas" is beduidend beter dan de gewone HD zenders. Dat is dus de voornaamste reden dat ik niet voor NLziet zal kiezen.
Reputatie 7
Badge +28
De programma’s van de publieke regionale omroep zijn vanaf vandaag ook bij streamingdienst NLZIET te bekijken. Het gaat om de live- en replaystreams van alle dertien regionale publieke omroepen. Door de samenwerking groeit het aanbod van NLZIET naar 34 live tv-kanalen en naar meer dan 100.000 on demand programma’s.