Beantwoord

Wijziging Digitenne

  • 4 May 2019
  • 12 reacties
  • 286 keer bekeken

Wat bezield KPN als je een duur alles in 1 pakket hebt om na het omwisselen van je Digitenne ontvanger weer €5,00 meer per maand te laten gaan betalen voor de nieuwe ontvanger.
Het alles in 1 pakket is onlangs al verhoogt en nu dus met maar liefst 5 euro er bovenop.
Ik heb in totaal per maand ongeveer 120 euro aan abonnementen bij KPN en dan willen nog meer uit je melken. Schandalig hoe ze dit aanpakken. Ik ga me ook beraden om over te stappen naar een andere aanbieder.
icon

Beste antwoord door Joran 6 May 2019, 10:52

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @Humaria

Welke abonnement heb je van internet en TV?
  • Internet + TV Basis (1 TV ontvanger)
  • Internet + TV (2 TV ontvangers)
Of heb je nog een oude Alles In 1 abonnement:
  • Internet Basis (1 TV ontvanger)
  • Internet Standaard (2 TV Ontvangers)
  • Internet Premium (2 TV Ontvangers)
Want als je 2 TV ontvangers hebt, vraag ik me dan af waarom je Digitenne hebt. Of heb die bij een camping? 🤔
Reputatie 7
Badge +28
Je kunt je ook afvragen of je wat anders uit je abonnement kunt schrappen?
Digitenne voor 5 euro is namelijk maar een klein deel van de door jou genoemde 120 euro.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar je nu allemaal voor betaalt.
een alles in 1 pakket op mijn huisadres, waar in het verleden dus ook nog Spotify Premium deel van uit maakte en digitenne, alles voor de prijs van 1 'a 61,50
daarnaast heb ik een internet en telefoon abonnement op een andere locatie 'a 41,40 en daarnaast nog 2 mobiele abonnementen die gekoppeld zijn aan het alles in 1 abonnement van thuis.
Vorig jaar is er de Spotify al gewoon afgehaald kun je natuurlijk wel weer voor 9,95 op abonnemeren en nu dus de Digitenne voor in de caravan zomaar even voor 5 euro p/maand extra in rekening gaan brengen. Dus in 1 jaar tijd de volgende prijsverhoging doorgevoerd van
Spotify 9,95 en Digitenne 5,00 dus totaal 14,95 verhoging in 1 jaar plus nog een keer de verhoging van het alles in 1 pakket zelf, dat is toch te gek voor woorden en dat alles onder het mom van " ter verbetering van onze dienstverlening". Het zijn gewoon gieren gelijk de overheid, zit je eenmaal op het spek dan kleden ze je verder uit.
Reputatie 7
Badge +28
Ik denk dat het handig is als een moderator even naar jouw situatie gaat kijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en de klantnummers? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Ik vermoed dat je meerdere klantnummers hebt, omdat je ook op diverse locatie's zit.

Dat bedrag van 61.50 per maand zou toch lager moeten kunnen. Is bijvoorbeeld Spotify wel nodig? Je schrijft hierboven dat dat er vorig jaar is afgehaald. Daar kun je op bezuinigen...
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Humaria, ik vermoed dat je in het verleden zelf een Digitenne ontvanger hebt gekocht. Sinds lange tijd leveren we alleen nog huurapparatuur bij Digitenne. Door de overgang naar DVB-T2 kan het zijn dat je daar opeens mee wordt geconfronteerd. Spotify is niet uit bestaande abonnementen gehaald maar wordt niet meer inbegrepen in de nieuwe abonnementen vanaf 2017.

Ik wil uiteraard even met je meekijken of we iets kunnen aanpassen in het abonnement om het maandbedrag lager te krijgen maar aan de huurprijs van Digitenne ontvangers kan ik helaas niets veranderen.
Ik denk dat het handig is als een moderator even naar jouw situatie gaat kijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en de klantnummers? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Ik vermoed dat je meerdere klantnummers hebt, omdat je ook op diverse locatie's zit.

Dat bedrag van 61.50 per maand zou toch lager moeten kunnen. Is bijvoorbeeld Spotify wel nodig? Je schrijft hierboven dat dat er vorig jaar is afgehaald. Daar kun je op bezuinigen...


Mijn profiel is verder ingevuld met naam en adres en kantennummers behalve de mobiele klant nummers die kon ik niet zo gauw vinden.
Voor de 61,50 is er al geen Spotify Premium meer, dus Spotify uitschakelen geeft geen voordelen meer in deze situatie.

In welke hoedanigheid antwoord je hier? Als je in de abonnementen van KPN duikt zie je dat de 61,50 het huidige alles in één pakketprijs is. Zonder Spotify Premium. Of zie jij mogelijkheden om toch deze prijs naar beneden te krijgen?

In deze hele situatie wil ik alleen maar aangeven dat KPN hun machtspositie gebruiken om verhogingen en wijzigingen door te voeren die niet lijden tot en betere dienstverlening.

En inderdaad Moderator de Digitenne ontvanger is blijkbaar eigendom van mij hoe dat is het verleden is gegaan weet ik niet, het zal ongetwijfeld een aktie zijn geweest van KPN om mensen aan Digitenne te helpen bij de caravan, het was destijds ook een apart abonnement.
Door de overschakeling naar en de uitbreiding van het alles in één pakket door de KPN kwam het abonnement voor Digitenne te vervallen en werd onderdeel van het alles in één pakket. Vervolgen gaat de KPN een wijziging doorvoeren die mij dus 5 euro in de maand gaat kosten en daar maak ik bezwaar tegen, dit is wijziging die tot geen enkele verbetering lijd en geen enkele toegevoegde waarde voor mij heeft, let wel we spreken hier over een procentuele verhoging van meer dan 8%.
Reputatie 7
Badge +28

In welke hoedanigheid antwoord je hier? Als je in de abonnementen van KPN duikt zie je dat de 61,50 het huidige alles in één pakketprijs is. Zonder Spotify Premium. Of zie jij mogelijkheden om toch deze prijs naar beneden te krijgen?


Ik heb vooral verstand van Digitenne, daarom schreef ik ook dat het handig was als een moderator voor jou ging kijken.

Maar n.a.v. jouw bericht ben ik even gaan kijken in het huidige prijsoverzicht. Ik zie daar ook een alles-in-1 staan van nu nog 51,50.


Oudere abonnementen
[img]https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/66f7660a-792d-4393-9efe-e53151942ad1.png[/img]


Huidige abonnementen
[img]https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/da67c96d-d0e8-43ff-bb31-d1e5a1f4bd98.png[/img]

Maar nogmaals: een moderator kan jou hier beter over adviseren.
Reputatie 7
Badge +28
Ik denk dat er inderdaad niet is te besparen op het abonnement. Dan blijft de € 5 van Digitenne over. Ook daar kan ik weinig aan veranderen. Een onderdeel van de voorwaarden om Digitenne aan te kunnen blijven bieden is dat we het DVB-T2 netwerk uitrollen. Dit zorgt voor HD ontvangst via Digitenne waarvoor nieuwe ontvangers nodig zijn. We leveren al lange tijd alleen nog apparatuur in bruikleen uit waardoor de nieuwe DVB-T2 ontvangers gepaard gaan met kosten van € 5 per maand.

Je hebt uiteraard de keuze om hier niet mee akkoord te gaan en om te stoppen met Digitenne, of om zelf een DVB-T2 ontvanger aan te schaffen waarmee je gratis publieke zenders kunt kijken.
Joran,
het is duidelijk, we zitten op het spek en moeten mee of afhaken.
Het verbaasd mij dat alle Digitenne gebruikers zich als makke schapen laten slachten en hier verder geen enkele reactie op geven. Ik ben blijkbaar de enige op het forum die een eigen, oude, ontvanger heeft, in dat kader gezien heeft KPN helemaal gelijk om mij weer 5 euro uit te melken.
Klantvriendelijk vind ik dit allerminst, in dergelijke situatie zou er een overgangsregeling gemaakt moeten en kunnen worden om de mensen die destijds de ontvanger hebben gekocht tegemoet te komen. Zo maar de oude bij het grofvuil zetten is niet alleen milieu onvriendelijk maar ook nog eens verspilling van geld.
Digitenne is natuurlijk al een item waar veel mensen over het gehele jaar gezien teveel voor betalen, ik vermoed dat 75% van de Digitenne abonnementen deze gebruiken op een boot, caravan, 2e woning of anderzijds. Gewoonlijk wordt daar maar een aantal maanden per jaar gebruik van gemaakt terwijl je voor een heel jaar het abonnement betaald plus nu dan nog een keer 5 euro p/maand voor de nieuwe ontvanger.

Verder hierover blijven bomen heeft niet zo veel zin denk ik. De volgende stap is om te gaan onderzoeken wat voor mogelijkheden andere aanbieders op de markt hebben tegen welke voorwaarden.
Reputatie 7
Badge +28
Mocht jij ook bij de door jou genoemde 75% zitten.

Je zou eventueel ook kunnen kiezen om jouw huidige Digitenne te gaan gebruiken voor FTA-ontvangst. Je kan dan alleen nog kijken naar NPO 1/2/3 en een aantal regionale zenders.

Een speciale FTA-ontvanger is al te koop voor ongeveer 30 euro.
Reputatie 7
Badge +28
@Humaria

En wat heb je uiteindelijk besloten?
Reputatie 7
Badge +28
Je hebt dus ook INTERACTIEVE TV van KPN. In combinatie daarmee kun je ook een Digitenne tuner nemen voor minimaal 1 maand per jaar. Dat kan via MijnKPN.

Dan neem je 'm dus alleen in de periode dat je op de camping zit. Als je weer thuis bent zet je 'm weer stop. Dan eindigt het (digitenne) binnen een dag en wordt je verzocht de ontvanger terug te sturen.

Ga je weer naar de camping dan zet je weer 1 digitenne tuner "aan". Binnen 2 werkdagen heb je 'm dan weer in huis. Minimale afname zoals gezegd 1 maand (30/31 dagen).

Wel wat omslachtig, maar het is een mogelijkheid.

Reageer