Beantwoord

Wijziging frequentie digitenne Goes van 54 naar 21.

  • 16 September 2019
  • 33 reacties
  • 618 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Gisteren zou de frequentie Goes van 54 naar 21 plaatsvinden. Hier merk ik nog niets van. Wanner wordt dit uitgevoerd. De helpdesk begreep niets van dit thema en vertelde me onzin
icon

Beste antwoord door Noordzee 28 September 2019, 15:56

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Deze wijziging gaat plaatsvinden op dinsdag 24 september 2019.

Jammer dat de helpdesk dit niet wist.

Je zal merken dat de ontvangst dadelijk beter wordt per 24 september 2019.
Reputatie 2
Badge
Ik heb heel slechte ervaring met de helpdesk. Ik vraag me af of deze mensen bijgeschoold worden? Het heeft een maand geduurd totdat ik de persoon aan de telefoon kreeg, die me kon vertellen waarom de samsung 3 de kpn app niet aankan! De kennis van de helpdesk. is k*t.
Reputatie 7
Badge +28
Gelukkig kun je hier op het forum ook terecht voor je vragen.
Reputatie 2
Badge
Zojuist weer gebeld met de helpdesk . Ik heb het idee dat ik met India bel. je krijgt gewoon geen antwoord. Op google zie je dat de frequentie wijzigt op 24 sep . In hoeverre hebben deze medewerker kennis? idd met ING k*t.
Reputatie 7
Badge +28
Ik maak me daar niet meer druk over. Bij een deel van de KPN-organisatie is weinig affiniteit met Digitenne. Hier op het forum hebben de moderators wel goede kennis van zaken. 👌🏼

Maar je hebt nu toch antwoord op je vraag? Kan ik je nog ergens mee helpen?
Reputatie 2
Badge
Zojuist check weer gebeld Geen enkele kennis. Mijn ervaringen met helpdesk KPN is k*t
Reputatie 2
Badge
Zelfs de term FTA kent men niet. Bel ik met NL of India?
Reputatie 2
Badge
Ik zit hier in het buitengebied. duinen . Heb satelliet. Echter bij slecht weer heb ik digitenne FTA als uitwijk op Lenco TV dit met een triax 5 el op Goes en versterkt. Dit omdat de ontvangst hier ( Haamstede) hier slecht is.
Reputatie 2
Badge
Als de helpdesk de eenvoudige vraag wanneer de zender Goes de frequentie FTA verandert van kanaal 54 ( 738 MHZ) naar kanaal 21 ( 474 MHZ ) niet kan beantwoorden dan vraag ik me af wat voor kennis i deze mensen wel hebben?
Reputatie 2
Badge
Het feit dat de helpdesk mij meldde dat mijn samsung S 3 niet meer werkte op de kpn app. en dat ik niets meer kon inzien en opwaarderen etc. . Je kunt dan wel gewoon naar mijnkpn.nl en alles werkt. Die kennis ontbreekt dan. Ik vraag mij af wat de helpdesk wel weet .
Reputatie 7
Badge +28
Ik zit hier in het buitengebied. duinen . Heb satelliet. Echter bij slecht weer heb ik digitenne FTA als uitwijk op Lenco TV dit met een triax 5 el op Goes en versterkt. Dit omdat de ontvangst hier ( Haamstede) hier slecht is.


Je hebt jouw punt over de helpdesk nu wel gemaakt hoor. Misschien een idee om daar te gaan solliciteren?

Wat betreft de ontvangst. Zoals gezegd in mijn eerste reactie zal de ontvangst op kanaal 21 dadelijk beter lukken dan nu via kanaal 54.
Reputatie 2
Badge
heb meer kennis dan alle medewerkers samen
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Jaap2018 Goed om te lezen dat je het KPN Forum hebt gevonden en dat je mede-forumlid Noordzee je vraag al heeft beantwoord. Daarmee heb je de duidelijkheid die je zocht? Als je nog iets wilt weten lees ik het graag.
Reputatie 7
Badge +28
Vandaag is het dan zover.

Je kunt opnieuw zenders zoeken. Is de ontvangst verbeterd?
Reputatie 2
Badge
in zeeuws vlaanderen ontvangt men geen signaal op kanaal 21 en wel op andere kanalen? Dit na de omzetting van 54 naar 21. Dus alleen NPO niet meer.
Reputatie 7
Badge +28
Dat is sterk, want eigenlijk zou je op kanaal 21 juist de beste ontvangst moeten hebben.

Heb je handmatig gezocht op RF-kanaal 21? Of heb je opnieuw uitgebreid zenders gezocht? De optie zoeken op provincie werkt vaak niet.
Reputatie 2
Badge
Handmatig op kanaal 21 Buiten provincie om geen signaal!
Reputatie 2
Badge
Met uitgebreid scannen pakt ie kanaal 21 ook niet
Reputatie 2
Badge
Je zou haast denken dat er en Belgische zender op zit.
Reputatie 7
Badge +28
Dat is vervelend. Ik ben bang dat je dit dan alleen nog maar kan oplossen door de aanschaf van een betere antenne. De beste antenne is de Funke Yagi.

Meer info over betere antennes
Reputatie 2
Badge
Heeft echt niks met de antenne te maken. Er zit een onderdrukkende factor op deze frequentie in deze regio. Men pakt ALLE andere frequenties wel met 100% signaal .
Reputatie 7
Badge +28
Ja, ik snap wat je zegt. Ik kan de problemen daar ter plaatse ook niet zelf beoordelen omdat ik daar nu eenmaal niet woon. Maar het is wel typisch dat er verder nog geen enkele andere klacht over dit kanaal 21 uit Zeeland is vernomen.

En met een goede antenne zou je zelfs kanaal 21 moeten kunnen oppikken vanuit de Rotterdamse Waalhaven. Een tijd geleden had een andere inwoner van Zeeuw-Vlaanderen daar ontvangst van. Maar dan moet je wel het geluk hebben dat je jouw antenne gunstig (lees:hoog) kunt neerzetten.

In heb nog even gekeken: De afstand Sluiskil - Goes is 26 km. Daarvoor is het ook nodig dat je de antenne echt op een goede plaatst zet. Want 26km is een aardig eindje.
Reputatie 2
Badge
iemand met de geleverde actieve antenne had nooit problemen en nu wel uitsluitend op kanaal 21. Er is dus echt iets wel aan de hand op de frequentie 474 MHZ. Ik zoek het in België! Maar er zullen meldingen binnen komen bij de helpdesk. Ik heb nu mijn best gedaan.
Reputatie 2
Badge
van 738 MHZ ( 54) naar 474 MHZ ( 21) zou zelfs eenvoudiger moeten zijn qua signaalsterkte.
Reputatie 7
Badge +28
van 738 MHZ ( 54) naar 474 MHZ ( 21) zou zelfs eenvoudiger moeten zijn qua signaalsterkte.

Klopt, daarom is het ook zo vreemd. In Haarlem en Amsterdam speelt trouwens hetzelfde.
Daar heeft moderator Alex (hij is momenteel trouwens werkzaam op het forum) intern bij KPN een vraag over uitstaan. Mogelijk kan je aan hem vragen of hij de situatie in Goes ook wil laten checken.

Of wellicht wil moderator Bart (die in dit topic meeleest) dat voor jou navragen?

Reageer