Beantwoord

Wisselend signaal Digitenne

  • 7 April 2019
  • 7 reacties
  • 416 keer bekeken

Ik gebruik in de winter Digitenne thuis als 2e ontvanger in Biddinghuizen- Flevoland en 's zomers op de camping in Epe - Gelderland.
Het signaal is thuis zeer slecht wisselend tussen 100% en 0%. Op de camping echter zeer goed, constant 100%. Ligt dit aan de zender in Flevoland of is er een andere oorzaak? Wie heeft hier ervaring mee?
Antwoorden zijn welkom.

Martin L

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Noordzee 7 April 2019, 17:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Martin,

Aangezien de ontvangst op de camping 100% is, ga ik er vanuit dat je ooit in Epe een opdracht hebt gegeven voor zenders zoeken.

Biddinghuizen ligt in een andere provincie en voor een goed signaal moet je dan daar opnieuw zenders zoeken. Aangezien Biddinghuizen precies ligt tussen een aantal verschillende zendmasten kan je in Biddinghuizen het best kiezen voor de optie uitgebreid zenders zoeken.

Daarna bij aankomst op de camping in Epe weer opnieuw een opdracht geven voor zenders zoeken. Voor de volledigheid moet ik wel vermelden dat je in Epe relatief dichter bij een zendmast zit dan in Biddinghuizen.

En dan nog wat: mocht je in Epe kijken naar de zenders van Gelderland (Dus met TV Gelderland in je lijst.), dan moet je op 16 april zowiezo opnieuw zenders zoeken in Epe. Want op 16 april gaan de frequenties wijzigen vanaf de zendmast te Apeldoorn. Kijk je via de zendmast Zwolle (Met TV Oost en TV Drenthe in je zenderlijst) dan verandert er niets op 16 april.
Bedankt voor het antwoord.
Opnieuw zenders zoeken heb ik op beide plaatsen gedaan. In Biddinghuizen diverse keren,
ook terug gezet naar fabrieks instellingen dat werkte in B,huizen helaas niet.
Na de zomer maar weer proberen.
Reputatie 7
Badge +28
OK, dan kan het zijn dat jouw antenne in Biddinghuizen niet hoog genoeg staat. Een andere mogelijkheid is dat je thuis last hebt van een storingsbron, b.v. een DVD-speler of een ander apparaat.
Ik woon op de eerste verdieping dat kan het dus niet zijn. Alle apparaten in de buurt verwijderen ga ik nog proberen. Het is we zo dat er in het verleden geen problemen waren maar dit is ontstaan na overschakeling op HD in februari.
Bedankt voor je reacties.
Reputatie 2
Badge

Ik had het probleem ook, nu een könig antenne gekocht ant-117-knl.

Na twee funke v5 antennes en twee ontvangers verder.

Hij koste wel €50 maar nu wel goed ontvangst. 

Dank je wel Sebastiaan, is het overwegen waard want het werkt nog steeds niet.

Reputatie 2
Badge

Ik moet zeggen, ik heb tot nu toe geen één keer storing meer gehad, ik ben echt super tevreden met deze antenne, alleen jammer dat hij zo duur is, maar het is de €50 zeker waard.

Â