Beantwoord

Zeer slecht ontvangst

  • 31 December 2019
  • 6 reacties
  • 87 keer bekeken

Hallo,

Dit jaar heb ik een nieuwe HDMI ontvanger gekregen van Digitenne.

Maar sinds ik deze heb is mijn beeld kwaliteit steeds slechter geworden.

Ik gebruik de oude antenne, en volgens mij ligt daar het probleem…. denk ik?

Antenne staat altijd op de zelfde plaats, nu heb ik hem wel geprobeerd  om op een andere plaats uit te proberen maar het ontvangst blijft zeer slecht.

Zou ik niet een nieuwe funke antenne moeten hebben van digitenne?

Nooit digitenne problemen gehad en nu is K.U.T

Waar ligt dit aan, wie heeft het antwoord?

 

Gr Greune

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 31 December 2019, 16:54

Bekijk origineel

6 reacties

Noordzee.

HIer kom ik echt verder mee……..???

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Greune ,

De oplossing bestaat uit twee stappen. Je kunt nu de ontvanger resetten en de tweede stap is het omwisselen van jouw antenne. 
 

Wil je nu dit eens proberen?:

1/ Haal de ontvanger even helemaal van de stroom af. 
2/ Die de ontvanger (en de tv ) weer aan.

3/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar aan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 
5/ Draai de antenne een stukje en/of verplaats de antenne een klein beetje. 
 

Stap twee is inderdaad een nieuwe Funke V5 antenne. Wil je een binnenantenne of een buitenantenne? 
 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Greune Welkom hier op het KPN Forum. Goed dat je dit probleem hier meldt. Ik zie dat Noordzee je al de nodige uitleg heeft gegeven. Zelf ben ik wel benieuwd naar het type antenne dat je hebt. Idealiter heb je deze antenne, dus als je een andere hebt lees ik dat graag. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Greune ,

De oplossing bestaat uit twee stappen. Je kunt nu de ontvanger resetten en de tweede stap is het omwisselen van jouw antenne. 
 

Wil je nu dit eens proberen?:

1/ Haal de ontvanger even helemaal van de stroom af. 
2/ Die de ontvanger (en de tv ) weer aan.

3/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar aan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 
5/ Draai de antenne een stukje en/of verplaats de antenne een klein beetje. 
 

Stap twee is inderdaad een nieuwe Funke V5 antenne. Wil je een binnenantenne of een buitenantenne? 
 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

@Greune Heb je al tijd gehad voor bovenstaande instructies? 
 

Heb je al weer beeld op alle zenders? Of heb je een nieuwe antenne nodig? 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Greune Ik heb niets meer van je gelezen en wellicht is het probleem via een andere weg verholpen. Als je toch nog hulp nodig hebt dan lees ik het graag. 

Reageer