Beantwoord

Zeer slechte ontvangst

  • 23 April 2019
  • 8 reacties
  • 277 keer bekeken

Na 10 telefoontjes en minimaal een half uur in de wacht ben ik de kwaliteit en de dienstverlening echt helemaal zat. Ben al jaren met 6 kastjes digitenne-klant en sinds de nieuwe kastje is het allemaal zo ontzettend slecht met ontvangst dat ik me genoodzaakt voel mijn ongenoegen kenbaar te maken. Ik heb zelf ook een bedrijf maar als ik zo met klanten en problemen omgaat zal ik zo moeten sluiten. het laatste advies is dat ik maar alle 6 antennes buiten moet zetten om een goede ontvangst te hebben, terwijl ik al die tijd goed heb kunnen kijken. Krijg ik vorige week ook nog het bericht dat er een prijsverhoging wordt doorgevoerd.................hoe durven ze.
Ik kan dit en de manier waarop je geholpen wordt echt niet meer waarderen en goedkeuren.
icon

Beste antwoord door Noordzee 28 April 2019, 16:21

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo flofo,

De telefonische helpdesk gaat je niet vrolijk maken. Veel mensen daar hebben geen verstand van Digitenne. Gelukkig zit je nu op het forum en daar zitten wel kundige KPN-medewerkers. En daarnaast hobbyisten zoals ikzelf.

Het zou handig zijn als je je gegevens in het profiel vult, in ieder geval je woonplaats, want dan kan er een beter antwoord gegeven worden.

Wat wel klopt, is dat de antenne heel belangrijk is. Hoe hoger de antenne staat, des te beter de ontvangst wordt. De richting van de antenne is ook heel belangrijk. Misschien wil je aangeven wat voor soort antennes je gebruikt. Zijn dat nog van die haaienvinnen?

Dan even wat algemene tips los van de antenne:
  1. Ga eerst is terug naar de fabrieksinstellingen.
  2. Geef een nieuwe opdracht tot zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
  3. Doe een software-update als dat aangegeven wordt.
Ben benieuwd of dit al wat wil helpen. En vooral naar je antwoorden over de gebruikte antenne en je woonplaats.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi flofo,

Heb je al tijd voor een reactie?
Reputatie 7
Badge +19
@flofo, We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders horen we het graag!
Nog niet opgelost.............met veel pijn en moeite krijg ik 50% ontvangst. Dit geldt voor de comm. zenders. Vreemd vind ik dat op andere zenders wel 100% ontvangst is. Antenne staat binnen en heb helaas niet de mogelijkheid heb om buiten te zetten. Ik ga geen gat in de muur boren om antenne (6 stuks) buiten te zetten.
Reputatie 7
Badge +28
@flofo

Jammer dat het nog niet is opgelost. Zou je alsnog mijn vragen willen beantwoorden? Want dan ik jou mogelijk een advies geven.

Het zou daarnaast handig zijn als je je gegevens in het profiel vult, in ieder geval je woonplaats.

Wat wel klopt, is dat de antenne heel belangrijk is. Hoe hoger de antenne staat, des te beter de ontvangst wordt. De richting van de antenne is ook heel belangrijk. Misschien wil je aangeven wat voor soort antennes je gebruikt. Zijn dat nog van die haaienvinnen?

Dan even wat algemene tips los van de antenne:
  1. Ga eerst is terug naar de fabrieksinstellingen.
  2. Geef een nieuwe opdracht tot zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
  3. Doe een software-update als dat aangegeven wordt.
Ben benieuwd of dit al wat wil helpen. En vooral naar je antwoorden over de gebruikte antenne en je woonplaats.
Reputatie 7
Badge +28
@flofo

Ik kan maar een klein deel van jouw profiel zien, ik weet dus nog niet wat jij voor soort antenne gebruikt.

Wat ik nu wel weet is dat jouw woonplaats Oirschot is.

Dan kan ik jou nu wel goed nieuws melden:

Op 21 mei gaat in jouw regio een frequentiewijziging plaatsvinden. En dat gaat precies gebeuren met de frequenties van de commerciële zenders waar jij nu problemen mee hebt.

Je zal zien dat de ontvangst vanaf 21 mei een stuk beter gaat op die zenders. Even geduld dus nog.

Als je daarna nog steeds problemen ervaart, kan je hier vragen om het nieuwste type antenne, de Funke V5. Als je die tenminste nog niet hebt.
Dankjewel. Dat is hopelijk goed nieuws............is dit onlangs bekend gemaakt? Ik vind het vreemd dat KPN me na al die telefoontjes deze informatie niet heeft gemeld.

Hoop dat het beter zal zijn vanaf die tijd.

Gr. Eric
Reputatie 7
Badge +28
Gaat goed komen!

Laat je het hier nog even weten na 21 mei ?

Reageer