Beantwoord

Zeer slechte ontvangst van Digitenne in Ouddorp

  • 30 May 2019
  • 11 reacties
  • 757 keer bekeken

Heb al het mogelijke gedaan voor verbetering een nieuwe buitenantenne geplaatst de mast van 5 mtr verplaatst,wel 20 maal zender zoeken ,fabrieksinstellingen hersteld,Het blijft een haperend beeld,de antenne wizard staat op 100 % . Daarna zender zoeken (maakt niet uit Rijnmond of zeeland ) en het is een haperend beeld,één grootte ergernis.Ikzit op een camping in ouddorp aan de Klarenbeekweg, met mij zijn er nog een aantal mensen die het zelfde probleem hebben.Wat kan hieraan gedaan worden om fatsoenlijk tv te kijken.
icon

Beste antwoord door Noordzee 3 June 2019, 19:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Vervelend dat je geen goed beeld hebt!, volgens mij heb je er al best veel voor gedaan.

Heb je al geprobeerd om de antenne wat te draaien aan de hand van de signaalmeter uit het menu?

Verder raad ik je aan om zenders te zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Later deze zomer wordt de ontvangst wel beter nadat de frequenties aangepast zijn, maar dat gaat nog even duren....

kan je aangeven wat je voor type antenne gebruikt? En gebruik je een coax-kabel van 0,7 cm dikte?
Wat een ergernis @Klarenbeek 16 . Ik begrijp dat je niet de enige bent? Zo te lezen heb je er al flink wat aan gedaan om het signaal optimaal te krijgen. Ik ben nog wel benieuwd naar de antwoorden op de vragen die @Noordzee gesteld heeft.
Hebben de andere campinggasten dezelfde problemen? Is het anders mogelijk om (tijdelijk) van tuner te wisselen met een van hen?
Reputatie 7
Badge +28
@Klarenbeek 16

Vervelend dat je geen goed beeld hebt!, volgens mij heb je er al best veel voor gedaan.

Heb je al geprobeerd om de antenne wat te draaien aan de hand van de signaalmeter uit het menu?

Verder raad ik je aan om zenders te zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Later deze zomer wordt de ontvangst wel beter nadat de frequenties aangepast zijn, maar dat gaat nog even duren....

kan je aangeven wat je voor type antenne gebruikt? En gebruik je een coax-kabel van 0,7 cm dikte?


Ik heb nog geen reactie van je gehad.

Als de bovenstaande tips niet voldoende helpen, zou je eventueel nog kunnen investeren in een betere antenne. Met de Funke Yagi kan je een ontvangstverbetering krijgen van 10 tot 20 procent. En dan ga ik uit van rapportjes van andere mensen hier op dir forum die zo'n antenne hebben aangeschaft.

Hier kan je die antenne kopen:
https://www.amazon.de/Funke-493910010-Outdoor-Antenne-YagiNX/dp/B01FDHM2MI/ref=sr_1_1?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&keywords=funke+yagi&qid=1559584502&s=gateway&sr=8-1
Reputatie 7
Badge +28
@Klarenbeek 16 Ben je al wat verder? Heb je al een wat beter beeld?

Dan zit je echt vlak bij : https://nl.wikipedia.org/wiki/Echelon_(Ouddorp)
Daar was ik ook eens op vakantie.
Het gaat ontmanteld worden overigens, misschien kun je een mastje overnemen :-)

Maar, het is daar Goes of Rotterdam qua zendmast.
Net een beetje (te) ver . . . .
Hoogte, goed kabel en antenne, en een gevoelige (!) ontvanger.
Er is een onderwerp van iemand op een camping daar ergens met (nu) wel goed ontvangst, even zoeken.

Gevonden : https://forum.kpn.com/digitenne-12/digitenne-ontvangst-is-niet-goed-453376

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je een oplossing voor de problemen hebt gevonden. Zo niet, laat het ons weten en we proberen je verder te helpen! 🙂
Ik zit op het park 3253KE 11 de Vijverhof in Ouddorp. Sinds 2 weken heb ik alleen maar problemen met de ontvangst van digitenne. Ik heb alles gedaan om een beter beeld te krijgen. B.V. de mast verlengt naar 5m, nieuwe coaxkabel 0,7, nieuwe antenne. Ik heb alleen maar kosten gemaakt en het resultaat is 0. Als de situatie niet vlug verbeterd zal ik digitenne vaarwel moeten zeggen. Mvg. A.Koopmann
Reputatie 7
Badge +28
@Vijverhof :
Heb je al geprobeerd om de antenne wat te draaien aan de hand van de signaalmeter uit het menu?

Ga verder eens terug naar de fabrieksinstellingen.
Daarna opnieuw zenders te zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Op 3 september 2019 wordt de ontvangst wel beter nadat de frequenties aangepast zijn, maar dat gaat dus nog even duren.
@Vijverhof . Wat jammer dat het beeld zo tegenvalt. Ik hoop dat de tips van @Noordzee nog bijdragen aan verbetering. Weet je zo welk type antenne je nu gebruikt?
Zijn er anderen in de omgeving die wel een goed ontvangst hebben?
Reputatie 1

Beste personen van het forum en dan vooral t.a.v. de ontvangst in omgeving Ouddorp. Ik heb de Funke Yagi nx aangeschaft. Is wel een uitgave maar de ontvangst is op alle zenders nu 100% Geen wegvallen méér. Heb het gedurende 3 dagen bekeken. Zijn dus tevreden over de nieuwe antenne. De buurman op de camping gaat deze ook bestellen.

Hoi @Woodje . Dat soort antenne's kunnen inderdaad een aanzienlijk verschil maken. Fijn dat je nu perfect ontvangst hebt.Â