Beantwoord

Zelf CAS-ID wijzigen?

  • 11 May 2021
  • 51 reacties
  • 636 keer bekeken

Hoe kan ik ZELF een Cas-nummer wijzigen.

hoor het graag even.

Mvgr. Lowland

*Admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door NHendriks 15 May 2021, 09:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

51 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoe kan ik ZELF een Cas-nummer wijzigen.

hoor het graag even.

Mvgr. Lowland

Niet, dit kan de kpn klantenservice doen. Te bereiken via de chat op de service pagina of telefonisch via 0800-0402. (Of als het geen haast heeft even je forum profiel invullen en wachten op een moderator)

Waarom kan ik dat zelf niet, waarom moet we alles terug koppel, het was zo gemakkelijk geweest als je een Digitenne ontvanger hebt om in de tweede ontvanger zelf de wijzigingen aan te brengen, we leven toch in 2021!!!!

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... ik heb er niet zoveel verstand van, maar dat nummer kan toch überhaupt niet veranderd worden? Waarom wil je dat wijzigen dan? Dat nummer is toch altijd hetzelfde? 

Reputatie 7
Badge +12

Euhm... ik heb er niet zoveel verstand van, maar dat nummer kan toch überhaupt niet veranderd worden? Waarom wil je dat wijzigen dan? Dat nummer is toch altijd hetzelfde? 

Ik gok dat klant 2 ontvangers heeft en 1 abonnement en dan zijn abonnement op het andere kastje wilt zetten. Dat is in mijn ogen het enige wat bedoeld kan worden met CASID wijzigen.

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... ik heb er niet zoveel verstand van, maar dat nummer kan toch überhaupt niet veranderd worden? Waarom wil je dat wijzigen dan? Dat nummer is toch altijd hetzelfde? 

Ik gok dat klant 2 ontvangers heeft en 1 abonnement en dan zijn abonnement op het andere kastje wilt zetten. Dat is in mijn ogen het enige wat bedoeld kan worden met CASID wijzigen.

Je hoort sowieso al geen 2 ontvangers te hebben. Het zijn huurtoestelen. Na beëindiging van het abonnement hoort het ding terug gestuurd te worden naar KPN. 

Waarom zou je geen 2 ontvangers behoren te hebben???? wat dacht je van thuis en op de camping in Nederland. Ik zal je vertellen als ik met de camper door Nederland rijd, ik veel baat heb bij mijn Digitenne.

Op Marktplaats kun je de Digitenne kast je kopen (Rebox RBX 2800) maar je kan niet  je eigen Boeket er inzetten want niets laat zich wijzigen onder Instellingen of Abonnement Status veranderen.

Toch maar weer een duo-LNB kopen en een schotel en terug gaan in de tijd!!!!!

Reputatie 7
Badge +24

Waarom zou je geen 2 ontvangers behoren te hebben???? wat dacht je van thuis en op de camping in Nederland. Ik zal je vertellen als ik met de camper door Nederland rijd, ik veel baat heb bij mijn Digitenne.

Uiteraard kan je 2 ontvangers hebben. Dan heb je ook 2 abonnementen. 

Op Marktplaats kun je de Digitenne kast je kopen (Rebox RBX 2800) maar je kan niet  je eigen Boeket er inzetten want niets laat zich wijzigen onder Instellingen of Abonnement Status veranderen.

Dat hoort dus helemaal niet te kunnen. Alle ontvangers die op marktplaats staan zijn eigendom van KPN, horen helemaal niet op marktplaats te staan, maar hadden terug gezonden moeten zijn naar KPN. Als u zo'n ontvanger koopt, dan koopt u eigenlijk "gestolen" goed. U hoort dat helemaal niet te doen. Het is ook volkomen logisch dat KPN het niet mogelijk maakt om zomaar zelf uw abonnement over te zetten op zo'n ontvanger. 

Even nog dit, ik heb wel eens apparatuur aan KPN willen terug sturen of net nu ging om een defecte AB of Arris VIP 5202 of een Router, dit hoefde niet werd mij telefonisch medegedeeld.

En wat betreft een 2de 0f 3de abonnement, dat hoeft toch niet, bij de Arris VIP 5202 kun je toch ook gewon je gegevens invullen zoals IP-adres en je kunt gewoon naar je boeket kijken. Dus waarom hier wel en bij de Digitenne niet.
Het is mij nu wel duidelijk, “van welke stoel men eet , welke taal men spreek”

Goede avond gewenst.

Reputatie 7
Badge +24

Nou... ik eet niet van KPN. En een router of Arris 5202 moeten zeker wel teruggestuurd worden. 

IP adres heeft hier niets mee te maken, maar sowieso kun je dat niet instellen voor zover ik weet. Op de interactieve tv ontvangers vul je bij eerste gebruik het abonnementsnummer en pincode in. Daarna is dat ook niet meer te wijzigen. Ook een interactieve tv ontvanger overnemen van iemand anders kan dusniet.

Alleen een router van KPN overnemen van iemand anders,  dat kan wel. Dus stel je hebt een Experiabox v8, dan kun je op marktplaats een een v10 of KPN Box kopen en in gebruik nemen. Het is niet de bedoeling, maar technisch kan het wel.

Elke Arris VIP 5202 die je koop op Marktplaats vul je jouw abonnementsnummer en je pincode die je destijds bij de eerste toekenning hebt gekregen bij je ITV pakket en de ontvanger zoeker er zelf een IP-adres bij en je kunt kijken naar  jouw pakket. Je kunt tot 5 ontvangers aanmelden / kijken.

Reputatie 7
Badge +24

Elke Arris VIP 5202 die je koop op Marktplaats vul je jouw abonnementsnummer en je pincode die je destijds bij de eerste toekenning hebt gekregen bij je ITV pakket en de ontvanger zoeker er zelf een IP-adres bij en je kunt kijken naar  jouw pakket. Je kunt tot 5 ontvangers aanmelden / kijken.

Nee. Dat kan niet. 

Wat bedoel met, nee. Dat kan niet?

Reputatie 7
Badge +22

Wat bedoel met, nee. Dat kan niet?

Dit wordt door KPN geblokkeerd in het ITV systeem, het is eigendom van KPN. Als jij iets koopt wat van een ander is, dan is dat heling en dat is strafbaar.

Reputatie 7
Badge +12

Het doorverkoop van Expedia boxen, STB’s etc is uiteraard niet toegestaan. Dit is eigendom van KPN. Randapparatuur zoals HDMI kabels, switches, devolo’s en superwifi punten mogen wel doorverkocht worden aangezien dit uw eigen eigendom is. (Mits je slim een nieuw abonnement aanvraagt en annuleert, dan wilt KPN de superwifi terug volgens mij.) 

 

Het terugsturen van van oude hardware is zeker wel gewenst, KPN is een van de groenste telecom providers van de wereld, wilt zo circulair mogelijk zijn en is daar ook trots op. Het retour sturen van oude hardware helpt hierbij. Zie DEZE pagina voor meer informatie daarover.

Met alle het respect, op welke planeet leven jullie, kom eens van die Rose wolk af. Ik ben 72 jaar en na mijn MTS elektronica heb ik 48 jaar in de elektronica gezeten er is meer te koop op deze aarde dan wat wel mag en niet mag.  zie bijvoorbeeld:
 

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/mediaspelers/m1700481558-kpn-arris-5202-tv-ontvanger-met-bluetooth-afstandsbediening?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

of
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/tv-decoders-en-schotelantennes/m1704830000-digitenne-hdmi-zxv7200?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
 

Allemaal gewoon in de handel te koop. niets KPN met abonnement.

Ik neem afscheid van dit form, te rechtlijnig en niet van deze (Pionier) tijd……


Mvgr. Lowland.

Reputatie 7
Badge +22

@Lowland deze 2 op Marktplaats gaan door KPN hierop aangesproken worden. Het is apparatuur van KPN, en niet van hun! Hoe duidelijk wil je het hebben? Kun je nog zolang MTS elektronica  hebben gedaan. Het is niet van hun! Maar van KPN!

Reputatie 7
Badge +24

@Lowland ja het is te koop, maar zonder abonnement werkt het niet. KPN is niet achterlijk ofzo. Die hebben hun diensten zo in elkaar gezet dat ze alleen werken als je er voor betaald. Die kastjes heb je niets aan zonder abonnement, en als je een abonnement afsluit, dan krijg je automatisch zo'n kastje. Dus waarom 1 kopen op marktplaats? 

Wie zegt dat die dingen nog eigendom zijn van KPN????

Als je ze niet inleverd en KPN rekent een afkoopsom aan degene die hem niet terug stuurd word deze geheel rechtmatig eigenaar van de goederen en mogen er mee doen wat ze willen.

  • Dus geen heling, geen gestolen goederen, geen illegale handel.

Enige wat KPN kan en zal doen is ze weigeren op hun netwerk, je koopt dus een dooie mus op MP.

Maar het kan geheel legaal verkocht worden en KPN kan er helemaal niks meer tegen doen.

Het gene wat wel zal werken zijn de modems, is het enige waar je wat aan hebt.

Reputatie 7
Badge +22

Wie zegt dat die dingen nog eigendom zijn van KPN????

Dat zal wat moois worden, jij verhuurt iets aan mij en dan geeft ik het jou niet terug. Want dan ga ik het verkopen, dan wil ik jou nog wel eens horen wat jij dat doet @Doornekamp33. KPN koopt ze! En verhuurd ze aan de klant. Gebruik je het niet meer? Dan stuur je het terug! En verkoop je het niet, want het blijft eigendom van KPN! Straks zegt KPN van: Het verhuren van tv ontvangers is afgelopen! Jullie kopen ze maar, en dat is allemaal te danken aan de sukkelaars die de tv ontvangers doorverkopen. Waarom? Om daar zelf beter van te worden met dat geld? Ik dacht het niet!

(Niet persoonlijk naar jou bedoeld, ik wil alleen iets duidelijk maken. :wink: )

Reputatie 7
Badge +24

Er is geen sprake van een afkoopsom. Als een klant bepaalde apparatuur niet retour stuurt, dan kan KPN een factuur sturen voor het niet retour sturen van de apparatuur. Dat wil nog niet zeggen dat de klant vervolgens eigenaar is na het betalen van dit bedrag.

Zodra er een factuur is betaald voor de niet retour gestuurde goederen is het afgedaan, goederen hoeven niet meer terug zijn namelijk door dat bedrag afgekocht (afkoopsom, geen boete zoals men ook wel eens zegt, maar boete uitdelen heeft de staat alleenrecht op)

Dus is de betaler rechtmatig eigenaar geworden en @Dennis Schreve , Als jij iets van mij huurt, niet terug geeft maar een afkoopsom betaald is het klaar, en @Nick83 Het is en blijft een afkoopsom, zijn zelfs op dit vlak rechtzaken geweest waarbij elke voormalig eigenaar verloren heeft.

Cursusje rechten doen misschien.😉😉😉

Reputatie 7
Badge +22

Er is geen sprake van een afkoopsom. Als een klant bepaalde apparatuur niet retour stuurt, dan kan KPN een factuur sturen voor het niet retour sturen van de apparatuur. Dat wil nog niet zeggen dat de klant vervolgens eigenaar is na het betalen van dit bedrag.

Je slaat de spijker op de kop @Nick83! 👍🏼

Reputatie 7
Badge +22

@Doornekamp33 KPN gaat die dingen echt niet af laten kopen door een klant. (Gaat lekker zo die discussie. :joy: ) Krijgen een boete met administratiekosten van € 9,- :rofl:

Reputatie 7
Badge +24

Zodra er een factuur is betaald voor de niet retour gestuurde goederen is het afgedaan, goederen hoeven niet meer terug zijn namelijk door dat bedrag afgekocht (afkoopsom, geen boete zoals men ook wel eens zegt, maar boete uitdelen heeft de staat alleenrecht op)

Een bedrijf als KPN kan gewoon een vergoeding vragen voor het niet retour sturen van apparatuur zonder dat die apparatuur dan eigendom word. Daar is helemaal niks mis mee.

KPN doet het volgens mij maar zelden tot nooit. Ik lees er hier op het forum tenminste nooit over. 

Helaas  @Dennis Schreve en @Nick83 , Nick slaat de spijker niet op zijn kop, als je een factuur krijgt is en blijft dat een afkoopsom en dat is een bedrag, vaak een som ineens, waartegen een persoon van een schuld of andere verplichting finaal wordt gekweten.

Want daarna hoef je de goederen niet meer terug te sturen,  KPN stop namelijk met spammen, stuur ze terug.

Als KPN echt die dingen terug wil moeten ze het niet laten afkopen maar zorgen dat ze terug komen, en negen euro administratie kosten zouden ze ook in de afkoopsom kunnen verwerken, moet het wel in de algemene voorwaarden staan.

Dus nee, een bedrijf kan geen vergoeding vragen en dan later alsnog de goederen opeisen, als dat wel zou gebeuren is daar juist juridisch iets helemaal mis mee.

Maar zoals ik al zei, een cursusje Rechten zou jullie goed doen, en die wetboekjes zijn maar een paar bladzijden hoor, ben je met een paar jaar wel doorheen.:stuck_out_tongue_winking_eye: